Porsche 911 2,2 S Coupé 2d

4,2 (25 brugeranmeldelser)

Pris 1.500.000 kr. Uden afgift

Km 1.000

Km/l benzin (NEDC) 0,0 0,0

1. registrering 1/1971
Produceret -/-
Modelår 1971

Der er ikke angivet udstyr

Kompromisløst gennem renoveret 1971 Porsche 911S 2,2 liter

Bilen har været totalt adskilt og alle pladedele er udskiftet eller bragt tilbage til org. rustfri stand. Alt er blevet glasblæst eller sandblæst, hvorefter alle dele er epoxy grundet flere gange. Herefter er bilen blevet ”Sealed” med original Würth undercoating. Undervognen er sprøjtet med det samme produkt med speciel sprøjte for at opnå så original struktur på bunden som muligt. Overalt er der monteret nye lejer og alle gummi elementer er nye.

Lakeringen af bilen er i en klasse for sig, hvor den først blev lakeret med en mørk farve for at synliggøre evt. issues. Derefter er den igen vandslebet til perfektion og lakeret i Porsches originale blod orange (Blutorange) lakfarve.

Alle forkromede dele på bilen er blevet fuldstændig adskilt og poleret ned til rent metal. Derefter Grundbehandlet og dyppet i krom i en gammeldags proces.

Kabinen er gennemrenoveret og bragt i stand som ny. Det omfatter tæpper, måtter, sæder mm. Alle gummi lister og filt lister på hele bilen er udskiftet

Motor & gearkasse har ligeledes været totalt adskilt og gennemrenoveret. Gearkassen har nye lejer, synkromeshringe og pakninger. Motorblokken er flugtboret, topstykker har fået nye styr & sæder. Alle ventiler er gennemgået eller skiftet til nye. Der er monteret nye Plejlstangs lejer og hoved lejer. Der er fræset hellikoyl i alle cylinder bolte og lavet olie bypass. Den mekaniske indsprøjtnings pumpe er fuldstændig renoveret af en Tysk specialist og der suppleret med nye spjældhuse (Mittelmotor). Der er monteret ny benzintank, ny brændstof pumpe, nye slanger og alle bremserør er gennemgået i mindste detalje og skiftet til nyt, hvor nødvendigt.

Fælgene renoveret på samme vis som resten af bilen, i dette tilfælde hos en fælg specialist i Belgien og der er monteret nye dæk og originale centerkapsler. Bremserne har komplet renoverede kalibre og nye bremse klodser.

Efter mere end 1.000 timers renovering fremstår denne bil i helt unik og original stand. Her er muligheden for at erhverve sig en unik klassisk Porsche 911 S, der ikke har kørt på offentlig vej siden arbejdet blev afsluttet.

Pris er uden dansk registreringsafgift



  • Farve: Orange

Porsche 911 specifikationer

Bemærk at du kan sammenligne generelle modeloplysninger for Porsche 911 med din egen bil, hvis du opretter den på Din Brugerprofil.

Specifikationer   Viste bil * Din bil
Nypris - -
HK/Nm   203 hk / - - / -
0 - 100 km/t   - -
Tophastighed   - -
Drivmiddel   Benzin -
Forbrug (NEDC)   - -
Forbrug (WLTP) WltpNedc info -
Euronorm   - -
CO2 udledning   -
Bredde   - -
Længde   - -
Højde   - -
Lasteevne   - -
Trækhjul   Baghjul -
Cylindre   - -
ABS-bremser   - -
Max. trækvægt m/bremse   - -
Airbags   - -
ESP   - -
Tank   - -
Gear   - -
Geartype   Manuel -
Vægt   - -
Døre   2 -

* Der tages forbehold for evt. fejl

Læs 25 brugeranmeldelser af Porsche 911

Din biløkonomi

;