Nyeste biler:
16:50
Ford Focus, 2008 - Kr 113.900
16:40
Ford Mondeo, 2008 - Kr 144.900
16:39
Mercedes E280, 2004 - Kr 165.900
16:37
Citroën C5, 2002 - Kr 26.900
Annonce

BilBasen Forum

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2010 kl. 09:36

overvejer at få chippet min passat 2.0 tdi dsg highline er der nogen der har nogen gode råd eller tips

Anmeld Hvad betyder det? Besvar med citat

Harald Syvsten

Harald Syvsten

21-02-2010 kl. 10:03

Ja hold dig fra en box - og få lagt anden motorstyringssoftware ind i stedet. Vær opmærksom på moment-forøgelsen du får (når du kører DSG-gear). Hvis det er en 140 hk udgave du har ender du i ca. 390 nm og er det en 170 hk udgave ender du et stykke over 400nm - og det kan være hårdt for DSG-kassen. Det kan sikkert godt holde - men det slider nok på DSG'en motoren skal nok holde.

Jan Sørensen

Jan Sørensen

01-03-2010 kl. 13:11

OBD-tuning er det rigtigste. Pris: 3Kkr.

http://www.obdchip.dk/public_html/staticpages/index.php?page=obdtuning-vw-golf

2.0tdien står godt nok under Touran. Men det er jo samme motor som i passaten. Og prisen er sandsynligvis den samme.
Til samme penge kan man få 280dhk ud af a6 3.0tdi. Og det er nice :=)

God fornøjelse.

Henrik M.

Henrik M.

01-03-2010 kl. 14:19

Det bedste der kan købes: http://www.bsr-tuning.dk

Leif Hausner Petersen

Leif Hausner Petersen

01-03-2010 kl. 15:10

Hørte i radioen i dag, at syns-myndighederne i Tyskland fra d. 1.4, vil kunne afsløre om ens dyt er chip-tunet.
Det vil der åbenbart blive skredet ind overfor, da det påstås, at en bil derved forurener mere.
De danske myndigheder afventer...

Jacob Skjærris

Jacob Skjærris

01-03-2010 kl. 16:00

Hej Rene,

jeg er vist en af de hellige/kedelige lyseslukkere, der synes chiptuning er noget fanden har skabt.........

Bilfabrikkernes udviklingsafdelinger bruger millioner af kroner på at få motorne optimeret, så miljø, ydelse, forbrug og holdbarhed går op i en højere enhed. Resten af drivlinien afstemmes naturligvis til motoren. Da det er dyrt, køber bilfabrikkerne ofte hos hinanden for at holde prisen nede.

Som insider i bilbranchen hører jeg ofte om alle udfordringerne med de avancerede motorer - både før og efter de er kommet ud til kunderne.

Men ifølge deres reklamemateriale kan små firmaer levere biler som er både kraftigere og mere miljøvenlige......"økotuning".....

At udsætte en bil med en avanceret DSG gearkasse for chiptuning kan efter min mening ikke anbefales.

Mvh Jacob S

M. Johansen

M. Johansen

10-03-2010 kl. 19:08

Hold dig fra chip tuning når den har DSG gearkasse.

HPH HPH

HPH HPH

10-03-2010 kl. 19:55

Ja, et godt råd vil være at få den chippet hos Landberg.dk

De kan komme ud til din adresse, og chiptune din bil.

Det koster 5.000 kr. Jeg har intet at klage over, kun positive erfaringer.

Dog ville jeg være lidt forsigtig med, 2,0 TDI+DSG+Chip, det er en halvfarlig mix :)

Annonce