> Søg

Din profil

Du er ikke logget ind

Tuning, tilbehør mv.

Gå til side 
1 af 178 Næste >

Emne Svar Seneste indlæg
Ang Tuning.
  2 I går kl. 19:57
chip tuning
  7 I går kl. 19:55
Fartpilot Peugeot 407 / støj fra instrumentbrædtet
  3 I går kl. 19:53
Tuning af BMW 530d
  3 6/3-10 kl. 20:18
Ford Mondeo - lasteridser på bagkofanger
  5 6/3-10 kl. 20:16
Solfilm til Mazda 6 Stationcar
  3 6/3-10 kl. 20:13
Læderstue til Audi A6
  2 3/3-10 kl. 17:40
service pris på mercedes
  1 27/2-10 kl. 17:43
Volvo T4 sætter ud v/ 4000 omdr/m
  2 26/2-10 kl. 13:02
Reservedelspriser?
  10 26/2-10 kl. 13:00

1 af 178 Næste >
Gå til side 

Sælg din bil

Opret en annonce eller en auktion på BilBasen. Der er 500.000 potentielle købere hver måned.

Søg i forum

Søg udfra: 

Indlæg - Tuning af Ford Mondeo????

> Opret forumagent   
24/1-10 kl. 02:16 af Kasper Hansen (9 Indlæg)

Hejsa..

Jeg har en Ford Mondeo 2,0 med 145 hk fra 12 md. 2003...

Jeg kunne godt tænke mig at få den den tunet og stilet op og jeg ville derfor høre om der er nogen der ved om det er muligt og hvad det ville koste?

Hvis det er muligt, hvor meget man evt. ville få ud af det...

Hilsen

Kasper

Svar - Tuning af Ford Mondeo????

25/1-10 kl. 13:02 af Ronni jensen (2 Indlæg)

Kender et sted de laver lidt tuning, det kan være det kender til det. .. der ligger et nr på deres hjemmeside.. http://www.hifispeed.dk/shop/frontp age.ht...

det er værd at ringe derud !!

> Anmeld indlæg   

25/1-10 kl. 14:06 af Martin Nielsen Medlem af Bilbasen Bilpanel. Testet og rekrutteret af BilBasen. En ægte 'bilnørd' med viden ud over det sædvanlige :-) (1419 Indlæg)

Er faktisk ikke helt sikker på om det overhovet kan betale sig at tune sådan en mondeo. For hvis det er noget der skal kunne mærkes, så er det turbo eller kompressor. Og så bliver det hurtigt dyrt, både at få lavet men også få vedligeholdt.
Konventionel tuning er bestemt også en mulighed, men det koster knapper...

Har du overvejet at købe en V6 i stedet for. De er slet ikke så dyre... Og kører ret godt. Men er ikke en racerbil

> Anmeld indlæg   

Kommentar: Tuning af Ford mondeo???
25/1-10 kl. 17:05 af Kasper Hansen

Jeg har også hørt det er minimalt hvad man kan få ud af en benzin motor, men overvejede også en V6 da jeg kiggede på den jeg har nu, men holdte mig til 2,0 da jeg havde en del skidt om den anden motor..

Men ved du så om man kan skifte motoren ud og ligge en anden i eller bliver det alt for dyrt?

Tak for svaret forresten..

27/1-10 kl. 12:42 af john nielsen (220 Indlæg)

Du får ingen ting ud af, at tune sådan en suge-motor - så drop det. med hensyn til motor-bytte, så mener jeg egentlig kun det kan betale sig hvisd du selv kan ombygge den. du skal ud over motor have ændret bremser, synet kareten o.s.v.. det er sikkert smartere, at købe en 2.5v6 da de er langt nede i pris (grundet manglende kunde-potentiale.). Alternativt købe en 130 hk diesel - den kan chippes - og få et rigtigt godt bundtræk.

> Anmeld indlæg   

27/1-10 kl. 13:23 af Tomas Larsen (309 Indlæg)

Du skal have en 2.5 V6 Mondeo - den er billig, holdbar og kørrer bare godt :-)

> Anmeld indlæg   

27/1-10 kl. 13:26 af Tomas Larsen (309 Indlæg)

Du skal have en 2.5 V6 Mondeo - den er billig, holdbar og kørrer bare godt :-)

Nyere V6 (2004 og frem) er mindst lige så stabil som 2.0 - nogle mener (V6) den er mere holdbard. Min kører som en drøm selvom den har riundet 186.000 km

> Anmeld indlæg   

Svar - Tuning af Ford Mondeo???? Motorskift

27/1-10 kl. 14:37 af Martin Nielsen Medlem af Bilbasen Bilpanel. Testet og rekrutteret af BilBasen. En ægte 'bilnørd' med viden ud over det sædvanlige :-) (1419 Indlæg)

Det kan nok sagtens lade sig gøre at skifte motoren over. Men det er nok et endnu større arbejde end at montere turbo eller kompressor.
For det er jo både motor, gearkasse motorstyring og bremser og sikkert også mere endnu.

En anden ting er at det med sikkerhed ikke går igennem et syn. For så er der jo tale om et identitetsskifte, og så skal du betale afgift. ud over alle de penge du har brugt på motor etc.
Og da den V6 forurener mere slår de ret hårdt ned på sådan noget.
Så det er nok en meget kostbar løsning på alle mulige måder.

Har du mulighed for at sælge den du har nu, og så købe en V6 i stedet for. Det bliver nok det billigste i længden og det bedste. Og ingen problemer med syn og lign. Og priserne på de der 2,5 V6 er jo latterligt lave lige pt. Så det er jo rent røverkøb.

Jeg beklager at jeg er lidt lyseslukker mht tuning, motorskift og lign. Men jeg er nok bare realistisk. Jeg synes bare det ville være ærgeligt hvis du bruger en masse penge på noget, der formentligt går op i hat og briller til sidst.

Inden vi købte den V6 vi havde, havde vi også været ude og prøve en 2,0. Og der er sindssygt stor forskel på de 2 motorer. 2,0 er bare for lille til den bil. Derfor hoppede vi på en V6

> Anmeld indlæg   

Kommentar: Det er nok..
27/1-10 kl. 15:11 af Niels Henrik Godtfredsen

billigere at prøve dette: http://www.tuning.dk . Den vil Herefter have 162 Hk og et drejningsmoment på 20 Nm mere for Kr. 4120,- . Det tror jeg nu godt man kan mærke lidt og så er det væsenltigt billigere end at købe ny bil. Det må ikke forveksles med at man "toptunede" bilen. Et plus ville være bedre brændstoføkonomi, hvis man vel og mærke kører bilen på samme måde og ikke udnytter det ekstra til ræs. Selve stylingen gør ingenting, det er for synets skyld :-) ps. Det samme kan man gøre ved en V6 og igen få mere ud af den!

Svar - billigere!

9/2-10 kl. 08:09 af john nielsen (220 Indlæg)

Det duer slet ikke det der med tuning til 162 hk - bilen har ca. 150 hk selv om den er opgivet til 145 hk, og du får ikke 20 nm men snarere 10 nm mere. Altså 12 hk og 10 nm for over 4000 kr. - og det er så lidt at du kan ikke mærke det.

> Anmeld indlæg   

15/2-10 kl. 12:29 af Martin Sørensen (41 Indlæg)

Vedr. skift af motor fra 2.0 til 2.5
Er der ikke stadigvæk noget der hedder 20% reglen
eller er det mange år siden.
Det gik ihvertfald ud på at du ikke må øge motorvolumen med mere end 20% og hvis den stadig gælder, ja så er det jo udelukket at skifte.

Mvh Martin

> Anmeld indlæg   

Kommentar: Sælg og køb V6 - mener jeg
18/2-10 kl. 11:14 af Tomas Larsen

Sælg bilen og køb en Mondeo V6......

20/2-10 kl. 23:10 af jesper christiansen (104 Indlæg)

http://www.a-e.dk/ de forhandler blandt andet cosworthdele,volumekit og alt muligt andet godt.

> Anmeld indlæg