BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Udskiftning af radio - Audi A3 2002

Jakob M

Jakob M
bruger siden
31-05-2017

16-06-2017 kl. 11:22

Hej.

Jeg skal have min radio udskiftet i min Audi A3, da den ikke virker. Men jeg kan ikke finde ud af, hvordan man får det hele ud?
Her er er billede af hvad jeg har at arbejde med:

https://imgur.com/gallery/ZlDJB

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

16-06-2017 kl. 12:48

Du skal bruge de/den extraction key(s) der fulgte med radioen.

https://www.google.dk/search?q=pioneer+head+unit+removal+keys&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwiJiOSglcLUAhUJblAKHTsoB-MQsAQIZA&biw=1371&bih=682#imgrc=0suCZ9SIyppPvM:&spf=1497609276840

Jeg kan kun se et slot (hak) på dit billede, i højre side.

Der sidder nogle trekantede fjedre belastede modhagere i radioen, normalt i begge sider, som går ud i nogle slidser i metal rammen.
Når man presser værktøjet ind, bliver modhagerne trykket ind, og man kan trække radioen ud, ved at trække i værktøjet.

Metalrammen har nogle modhagere, der går op, og holder tilbage i bilens plastik ramme.

Hvis ikke du har værktøjet, kan du hvis der er plads, og du ikke er alt for øm over bilen.
Kan du prøve at presse metal rammen ud, lige over hullerne / hullet.
Eller du kan prøve om du kan få modhagerne på mettal presset ned/ind mod radioen.
Men pas på, du skal jo bruge det uden om igen.

Jakob M

Jakob M
bruger siden
31-05-2017

16-06-2017 kl. 19:51

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
Du skal bruge de/den extraction key(s) der fulgte med radioen.

https://www.google.dk/search?q=pioneer+head+unit+removal+keys&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwiJiOSglcLUAhUJblAKHTsoB-MQsAQIZA&biw=1371&bih=682#imgrc=0suCZ9SIyppPvM:&spf=1497609276840

Jeg kan kun se et slot (hak) på dit billede, i højre side.

Der sidder nogle trekantede fjedre belastede modhagere i radioen, normalt i begge sider, som går ud i nogle slidser i metal rammen.
Når man presser værktøjet ind, bliver modhagerne trykket ind, og man kan trække radioen ud, ved at trække i værktøjet.

Metalrammen har nogle modhagere, der går op, og holder tilbage i bilens plastik ramme.

Hvis ikke du har værktøjet, kan du hvis der er plads, og du ikke er alt for øm over bilen.
Kan du prøve at presse metal rammen ud, lige over hullerne / hullet.
Eller du kan prøve om du kan få modhagerne på mettal presset ned/ind mod radioen.
Men pas på, du skal jo bruge det uden om igen.

Jeg har nemlig ikke de originale exteaction keys, så jeg vil prøve dit andet forslag.
Jeg siger mange tak for det hurtige og uddybende svar!

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

16-06-2017 kl. 20:39

Velbekomme.

Forsigtighed og tålmodighed, så kan du få den lirket ud.

God weekend.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

16-06-2017 kl. 21:16

Har du en tynd skruetrækker, så er den ligeså godt til at presse ind i hullet og udløse modhager.

Så skal du bare have fat i den gamle radie, der er sikkert cd afspiller i, hvor du kan få fat i radioenenten med skruetrækker eller med tang. Det er jo ligemeget når den er død, og skal skiftes.

Men synd at risikere at få splittet midtekonsolen ad.