Hjælp til bilvalg
|
Gå til side
|
|
|
1 af 510
Næste >
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 af 510
Næste >
|
|
Gå til side
|
|
|
|
|
Svar - Seat eller Golf???
|
|
29/1-10 kl. 11:20 af Jesper Jeppesen
|
(102 Indlæg)
|
|
|
|
|
Hej Marie.
De skriver selv at "Motor, teknik og sikkerhed er jo den samme". Det er ikke helt rigtigt. Golf'en har fem NCAP-stjerner, mens Leon'en måtte nøjes med fire.
De har heller ikke samme motor, men det modbeviser du jo fint selv ;)
Af hvad jeg har læst, døjer den gamle 2.0 TDI pumpedyse med nogle problemer med topstykket som kan blive noget dyrt at løse:
Begge motorer er grove i det, men ville selv vælge 1.9'eren, alene på grund af de førnævnte problemer.
Har du da kun de to biler at vælge imellem? Ville nok selv foretrække en bil med commonrail-motor.
|
| |
|
|
|
|
29/1-10 kl. 11:52 af Marie Munk
|
(6 Indlæg)
|
|
|
|
|
Hej Jesper,
Tusind tak for dit svar!
I princippet kan jeg vælge mellem alle biler. Jeg har haft min Golf 4 i 7 år. Er kørt galt i den forlæns, baglæns og sidelæns uden at jeg har fået andet end et par blå mærker nogen af gangene. I mandags døde min golf desværre, men jeg har været rigtig glad for den og derfor vil jeg gerne have noget i samme stil igen. Sikkerheden har jeg jo selv testet desværre, men kan kun være tilfreds!
Jeg har behov for at trække hest og kører 30.000 om året, derfor skal jeg have disel og en bil som kan trække mindst 1300-1400 kg.
Dertil kommer, at jeg kun er 155 cm. så jeg sidder godt i Golfen, som har korte sæder og jeg har et godt udsyn. Umiddelbart er Leon den bil som jeg ser, som det bedste alternativ til Golf og den er jo lidt billigere (Men det er der jo en grund til)... Størrelsen på Golf/Seat passer mig rigtigt godt også i forhold til at have min hund i bagagerummet.
Jeg har ikke kendskab til hvilke biler der har commonrail-motorer, men hvad er fodelen der?
MVH
Marie
|
| |
|
|
|
|
29/1-10 kl. 12:34 af Hans S
|
(582 Indlæg)
|
|
|
|
|
HEj Marie
Grunden til at Seat 1,9 tdi er billigere, er, at det er en anden motor. Hvis det er 1,9 tdi i Seat du henviser til, at den med 105 hk - og en ældre konstruktion.
En Golf 2,0 tdi er vel med 140 hk? - og alene deri er der en voldsom prisforskel.
|
| |
|
|
|
|
29/1-10 kl. 12:48 af Marie Munk
|
(6 Indlæg)
|
|
|
|
|
Hej Hans,
Du har helt ret i forhold til HK på både Seat og Golf.
Mener du dermed at man skal vælge Golf? For golfen har en flottere finish invendig og det betaler man også for jo.
MVH
Marie
|
| |
|
|
|
|
29/1-10 kl. 13:14 af kim k
|
(167 Indlæg)
|
|
|
|
|
Personligt kan jeg nu bedst lide Seat´en, men det er jo smag og behag for alle.
Men hvorfor skal en Golf være 2.0 mens Leon "kun" 1.9 er der en grund til dette ?
Af de 2motorer ville jeg vælge 1.9, alene af den grund der har været rigtig mange forskellige ivejen med 2.0 motorerne. Topstykke, Turbo, Svinghjul som alle er dyre reparationer.
Det kan godt være den ene konstruktion er ældre end den anden men det er vel lige meget hvis bare den virker... Motorstøj hører du jo stort set kun når bilen står i tomgang, og alle dieselbiler larmer, nogle mere andre mindre.
Under alle omstændigheder vil 1.9 være billigst i indkøb, vægtafgift, forsikring, brændstof og reservedele. Lige meget om den ligger i en golf eller en leon.
Held og lykke med dit bilkøb.
Mvh.
Kim
|
| |
|
|
|
|
29/1-10 kl. 13:22 af Marie Munk
|
(6 Indlæg)
|
|
|
|
|
Golfen skal ikke være en 2,0, jeg havde bare fundet en 2,0 der kun har kørt 51.000, en sportline med en del udstyr for pengene.
Men finder jeg et lige så godt tilbud på Golf 1,9 så er det det jeg vælger...
Jeg kan godt høre man ikke skal vælge en 2,0. Men det gør prisforskellen på Seat og Golf mindre når de begge er 1,9 og så blivr valget nok en golf.
|
| |
|
|
|
|
29/1-10 kl. 18:29 af Hans S
|
(582 Indlæg)
|
|
|
|
|
JA...når du sammenligner en 2,0 og en 1,9, så ER der stor prisforskel. Men det skal jo ikke komme nogen af bilerne til skamme.
Jeg kan forstå, at du jo ikke er den højste pige i DK - og så vil du formentlig sidde bedst i Golfen. Seaten er lav (med relativ lave vinduer).
Når vi taler om samme motor - vil jeg nok også vælge Leon. Den er smart, og kører rigtigt godt.
Jeg har dog ingen erfaringer med, om de 105 HK er gode til at trække et par levende :-)
Kigger du efter en fabriksny
|
| |
|
|
|
|
5/2-10 kl. 17:40 af Thomas T
|
(1 Indlæg)
|
|
|
|
|
Hej Marie,
Du skal helt klart vælge en Golf V 1,9 TDi..
Nu ved jeg ikke om du tænker på fabriksny bil eller nyere brugt?
Jeg er ejer af begge biler og har nu Golf V nr. 2. Golfen bliver også mit næste valg, når Seaten skal skiftes ud..
Det kan godt være at den koster koster lidt mere, men pris og kvalitet hænger sammen. Ingen tvivl om at Golfen er mere komfortabel og praktisk end Leonen. Du sidder rigtig godt i Golfen og har en god kørestilling, som du ikke bliver træt af og et godt overblik i trafikken.
I Leonen er det meget svært at se ud af bagruden (især med din højde) og der er en meget stor og farlig blind vinkel bagud (C-stolpen). Golfen er samlet bedre, har et lavere støjniveau og holder brugtprisen bedre end Seaten.
Med 1,9 TDi mortoren kører du snildt over 20 km/l og så må bilen godt trække 1400 kg.
Ingen tvivl om at du vil blive rigtig glad for en Golf V.
Held og lykke med købet!
|
| |
|
|
|
|
5/2-10 kl. 18:11 af Annette Thomsen
|
(121 Indlæg)
|
|
|
|
|
Tror at en golf har en lavere afskrivnings%, da flere efterspørger en golf end en leon.
Tror dog også, at man betaler for navnet "VW", der står jo "VW" eller "Audi" på næsten alle dele i en nyere Seat.
Golfen er meget en gennemsnitsvare beregnet til at tilfredsestille det brede publikum, mens Leon er mere sporty. Jeg ville vælge en Leon, som jeg synes har meget mere personlighed og billigere (men det er jo en smagssag)
|
| |
|
|
|
|
9/2-10 kl. 08:45 af Marie Munk
|
(6 Indlæg)
|
|
|
|
|
Tusind tak for alle jeres input!
Jeg har lige købt en Golf V 1,9 tdi med dsg gear. Jeg fandt en til en meget skarp pris som kun har gået 50.000. Jeg er rigitg glad for at jeg valgte Golf frem for Seat, Golfen er bare en kanon bil!
MVH
Marie
|
| |
|
|
|
|
9/2-10 kl. 15:40 af Lars Andersen
|
(124 Indlæg)
|
|
|
|
|
Du skal helt klart vælge 2,0 den fejler ikke mere end andre 1,9 er en død sild ved siden af især hvis du skal bruge den til og trække med og den er helt suveren hvis du kan få den med dsg gear så har du virklig en lækker bil jeg ville helt klart vælge Golf den er helt suveren det kan godt være den er dyre men du får også mer bil for pengene vi har selv haft flere golfer hos os og de kører barer altid uden problemer
Lars
|
| |
|
|
|
|
9/2-10 kl. 20:24 af Hans S
|
(582 Indlæg)
|