Generelt
|
Gå til side
|
|
|
1 af 941
Næste >
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 af 941
Næste >
|
|
Gå til side
|
|
|
|
|
Svar - Rusbeskyttelse af ny bil
|
|
11/12-09 kl. 08:24 af kim jensen
|
(84 Indlæg)
|
|
|
|
|
hej jan
ja det bedste er jo og få forhandleren til og betale som noget extra.det gjore jeg og jeg fik helt ny bil på gaden 27 okt i år og der fik jeg forhandleren til og betale en kom plet behanling af bilen og det var PAVA og det har jeg osse selv brugt på mine tidliger biler så jeg vil tro at om det hedder PAVA eller noget andet er det bare et navn det er jo nok det samme de bruger vil jeg tro.
mvh
kim
|
| |
|
|
|
|
11/12-09 kl. 10:00 af Lars Mortensen
|
(86 Indlæg)
|
|
|
|
|
Forhandleren har som regel en aftale med et nærliggende undervognscenter. Det er ikke noget, de selv udfører.
Så teoretisk set burde forhandleren være et fordyrende mellemled, medmindre du tror på, at han deler sin "kvantumsrabat" med dig.
Men få en pris begge steder, så er det vel det.
|
| |
|
|
|
|
11/12-09 kl. 12:00 af ole edslev
|
(257 Indlæg)
|
|
|
|
|
Vedr. Pava!
I dec 04 fik jeg ny bil 407 som var Pava behandlet inden jeg kørte i den, da bilen var 2år sagde FDM at behandlingen revnede i bunden, det blev ordnet af Pava og i sommer 2009 sagde FDM at behandlingen va,r som den lige var blevet udført.
MVH Ole Edslev
|
| |
|
|
|
|
11/12-09 kl. 12:12 af Jacob Poulsen
|
(62 Indlæg)
|
|
|
|
|
Du skal passe på med at rustbehandle en ny bil, uden at få vejledning hos en autoriseret forhandler - fordi den sypplerende behandling du ønsker at give den, skal kunne arbejde sammen/være godkendt af fabrikken, ellers mister du din rustgaranti på bilen.
Mange bilfabrikker bruger voks, og det kan ikke arbejde sammen med noget oliebaseret, eks. PAVA.
Ofte er det ikke nødvendigt at give en ny bil ekstra rustbehandling, idet det bare er lag på lag, og vil falde af, fordi laget er for massivt. Derudover er hulrum ofte behandlet og forseglet, så hvis der bliver boret hul og pumpet pava ind, er du dårligere stillet end inden...
Det kan være en god ide at opfriske slidlaget på bunden af bilen, når den er nogle år gammel og har gået ex antal km - men igen, det er noget forhandleren bør vide.
|
| |
|
|
|
|
11/12-09 kl. 14:32 af Leif Hausner Petersen
|
(243 Indlæg)
|
|
|
|
|
Jeg har gode erfaringer generelt med Pava, som jeg har brugt flere gange, både med brugte og nye biler. (Pava Vordingborg)
De har styr på de forskellige bilmærker, hvor der kan og skal beskyttes.
|
| |
|
|
|
|
11/12-09 kl. 16:21 af Ole Schmidt
|
(89 Indlæg)
|
|
|
|
|
|
Du kan få en billig aftale med forhandlere som indgår i den samlede købspris. Forhandleren får det gjort billigere på en ny bil, da der ingen rengøring er først. Samtidig lægger du ansvaret for korrekt udførsel over på forhandleren.
|
| |
|
|
|
|