Hjælp til bilvalg
|
Gå til side
|
|
|
1 af 570
Næste >
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 af 570
Næste >
|
|
Gå til side
|
|
|
|
|
Svar - Lease en bil eller købe. I et job som sælger/service kørsel 30000 km
|
6/5-08 kl. 00:23 af Torben K
|
(785 Indlæg)
|
|
|
|
|
Hej Jens
I en leasing kontrakt er du i princippet bundet i hele perioden. Hos visse leasing selskaber er det muligt at opsige kontrakten før tiden men det koster.
Dernæst skal bilen leveres tilbage i fejlfri stand og betyder det så at bilka buler skal rettes ud?
Endelig kan du risikere at hvis bilen bliver totalskadet det første år så får leasing selskabet hele erstatningssummen og du får ikke din engangs ydelse tilbage.
Du skal også være opmærksom på at visse leasingselskaber kan hæve afgiften uden at du af den grund kan opsige aftalen.
Mit råd køb bilen i stedet
Hvis du skal lease er bilerne typisk Ford Focus, Ford Mondeo, Skoda oktavia Toyota Avensis Vw passat de fleste i diesel udgave.
Mvh
Torben
|
| |
|
|
|
|
6/5-08 kl. 14:30 af Lasse Borg
|
(56 Indlæg)
|
|
|
|
|
Hej Jens
Først og fremmest - tillykke med dit nye job!
Sådan som jeg læser dit indlæg er det privatleasing vi er ude i og hvis det er tilfældet, er der kun ganske få mærker, hvor det kan betale sig at privatlease, f.eks. er BMW et godt eksempel.
Men som Torben K skriver, skal der tages højde for mange forskellige situationer og du skal kende dit kørselsbehov ret præcist - ellers kan det blive temmelig dyrt at betale for overkørte km. Endvidere er situationen omkring tilbagelevering "spændende", for det er her leasingselskabet i praksis viser, hvor krakilske de er og hvor grove de er med regningerne.
Husk desuden, at der gives relativt store rabatter på nye biler idag - så fordelen ved at lease kan være svær at få øje på.
Gør et sikkert køb mht. drift og gensalg, så er du bedre stillet. Jeg kan desuden hjælpe dig til en bil på meget fornuftige vilkår samt gode råd hen ad vejen, hvis du er interesseret. Sig bare til.
mvh, Lasse
|
| |
|
|
|
|
6/5-08 kl. 16:02 af Lars P
|
(793 Indlæg)
|
|
|
|
|
Hej Jens,
Jeg er normalt tilhænger af leasing på gode kontrakter, men hvis du (og det gør du sikkert) får statstakst - ja så ville jeg anskaffe mig en LUPO 3L køre i den det første 2 år i jobbet - herefter er bilen betalt hjem - og hvis du er rigtigt god ved den har du også penge til overs samtidig med!
Gode leasing forslag er de mellemstore familiebiler, her er der mest at spare. Fleggard leasing har vist sig at være de nemmest tilgængellige i relation til kontrakter.
|
| |
|
|
|
|
6/5-08 kl. 16:33 af M M
|
(2 Indlæg)
|
|
|
|
|
Hej Jens Christian
Jeg har min Passat 130 TDI til salg med 111000 km på bagen. Det er en solid langtursbil til netop dit kørselsbehov, såfremt det skulle have din interesse.
Du bliver ikke meget billigere kørende for de penge. Jeg har netop sat den til salg for 212.900. Som du nok kan se er det den billigste i den årgang med de kilometer.
God fornøjelse med bilvalget.
Mvh Murat
|
| |
|
|
|
|
8/5-08 kl. 15:51 af Peter Sandgaard
|
(10 Indlæg)
|
|
|
|
|
Hej,
jeg var i nøjagtig samme situation som dig for tre år siden. Dengang købte jeg en brugt Focus hos ALD (som forresten er til salg for 90.000,-). Jeg kan kun sige god for denne løsning. Bilerne fra ALD er iorden, holdt med service osv. Du får hvad du ser. Prøv evt. at undersøge om du kan købe den engros uden garanti. Der kan selvfølgelig være en risiko, men jeg tror ikke den er ret stor i.f.t besparelsen.
|
| |
|
|
|
|
9/5-08 kl. 11:36 af Peter Sandgaard
|
(10 Indlæg)
|
|
|
|
|
Jeg arbejder ikke hos ALD :-)
Det med at være sælger. skriv en mail, så kan du få lidt historier om emnet.
Min situation for tre år siden var at jeg skiftede job og skulle vælge mellem firmabil og egen bil. På det tidspunkt lavede jeg et regneark der viser hvor mange km. du skal køre for at det ene eller det andet er bedst.
Egen bil: Den optimale økonomi i.f.t. statens takster ligger ved et årligt firmakørselsbehov på ca 30-35.000 km. 10.000 km privat
Ved Firmabil: Hvis dit firmakørsel kun kan opgøres til f.eks. 18-20.000 km og privatkørsel er fra 15.000 km og opefter.
Men det er ikke det du spørger om.
Skal du have en sparegris, så køb en bil i stil med Focus alt. Peugeot 307, mange billige km.
Skal du have en større bil, så overvej en Mondeo/Peugeot 407 årg. 2005, de er billige og ikke særligt dyre at holde ved lige.
der er mange historier om rust og andet, men tænk på at der kører rigtig mange mennesker rundt i disse biler. Køber du en Mondeo/407 og kører 10.000 km. småture om året, så dør sådanne biler lynhurtigt.
Kører du 40.000 km. om året får du 90.000 i kørselsgodtgørelse og motor og øvrigt mekanik bliver ved med at være glad fordi du typisk kører længere ture.
Held og lykke med dit nye job, gør du det rigtigt vil du blive forgudet og have det ultimativt fedeste job.
|
| |
|
|
|
|