> Søg
Lige nu  79.126  annoncer

Din profil

Du er ikke logget ind

Hjælp til bilvalg

Gå til side 
1 af 570 Næste >

Emne Svar Seneste indlæg

1 af 570 Næste >
Gå til side 

Sælg din bil

Opret en annonce eller en auktion på BilBasen. Der er 500.000 potentielle købere hver måned.

Søg i forum

> RSS nyeste indlæg i "Generelt"

Søg udfra: 

Indlæg - Hvilken prisklasse gir´ mest for pengene

> Opret forumagent   
20/1-10 kl. 19:45 af Martin Borré (11 Indlæg)

Min djævel til en renault 19, har fået dødstødet. Købte den i nov 07, for 20 kilo. Jeg har siden fået skiftet bremser, komplet både foran og bag til, skiftet ny tank, generator, styrekugler, tændingssytem osv osv. Har brugt i al fald små 17000 de sidste par år. Nu er toppakningen så gået og min mekaniker siger at både toppakning, tandrem og vandpumpe skal skiftes. minimum 7000 dertil kommer at hvis den skal synes igen, hvilket den skal i foråret 2011, mener mekanikeren at der nok skal laves lidt rust mv. for yderligere små 5000. jeg orker ikke at bruge flere penge på den møgspand, selvom der nu er meget der er lavet og den kun har gået 165.000.
Men hvad skal jeg så kigge efter.
Tror jeg kan skrabe en ca. 50.000 sammen til en ny.
Og jeg har ingen krav hvad angår mærke, farve, motorstørrelse, komfort eller noget andet.
Det eneste der betyder noget for mig er sikkerhed, brændstoføkonomi og vedligeholdelse. Jeg kører ca. 2 x 20 km om dagen, ofte lidt længere ture i weekenden.
Bilen må gerne have 4 døre, krog og et rummeligt baggagerum.
"mine" mekanikere siger jeg skal kigge efter anerkendte japanere.
Men i hvilken prisklasse får man mest ? kan se at jeg sagtens kan få en nysynet bil til 12000, men mere bil der ikke virker magter jeg ikke.
Går man lidt op kan jeg se at man for 25-30000 får rimeligt fine biler. Og fra de 35-50000 ser det jo helt fint ud, men syns bare det er mange penge.
Og er det rigtigt at en toyota årgang 98 til 30000 er at fortrække frem for en panda fra 04 til samme pris. selvfølgelig er der et væld af faktore der spiller ind, men alligevel. Håber jeg kan få lidt fornuftig vejledning i hvilken prisklasse og hvilken type bil der passer bedst til mine behov ?
på forhånd tak

Svar - Hvilken prisklasse gir´ mest for pengene

20/1-10 kl. 20:13 af Mogens Bertelsen (42 Indlæg)

Hej Martin

Ved godt jeg bliver slået til pindebrænde af andre i forummet når jeg syntes du skal forsætte i det franske- men til de 5o kilo max er det muligt at finde en evt C5(der er ingen rust) med masser af plads med pænt km tal gerne privat hvis du har mod på det (har selv gjort det i flere gange med succes).

God Jagt-mvh Mogens

> Anmeld indlæg   

Kommentar: Sindsygt råd
20/1-10 kl. 20:30 af Enevold Christensen

Gad vide om du er mekaniker og mangler noget at lave, ellers er det da total sindsygt at komme med det råd. Skam dig.

20/1-10 kl. 20:20 af bo .. (8 Indlæg)

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/fo rhandl...

eller evt nyere.

mvh bo

> Anmeld indlæg   

20/1-10 kl. 20:21 af mads Andersen (1192 Indlæg)

C5 er en af de biler med flest fejl, så denne ville jeg bestemt ikke anbefale.

Er vi ude i noget godt og billigt, så kunne en Toyota Startlet ( 3 dørs ) måske være noget ? eller en større mondeo eller corolla ?

Jeg ville gå efter en panda fra 04 hvis du kan få denne til en fornuftig pris frem for en 12 år gammel toyota.

Hvor meget har den panda kørt du har set til 30.000 kr ? da jeg kun kan finde en til 43.000 kr privat som har kørt 180.000 km.

Sidst rettet: 20/1-10

> Anmeld indlæg   

Kommentar: Rummeligt bagagerum.
20/1-10 kl. 20:26 af Mogens Bertelsen

Hej Mads-Martin spørger efter et rummeligt bagerum, syntes du der er det i en panda eller en starlet ? MVH Mogens

20/1-10 kl. 21:07 af Mogens Bertelsen (42 Indlæg)

Kære E.C
Mekaniker nej-men har haft fornøjelsen i mange år køre i franske limosiner med masser af plads til få penge-det har været en stor fornøjelse til få penge med masser af km i 25 år-såeeeeh sindsyg ?? nok bare nærmere livsnyder.

MVh Mogens

> Anmeld indlæg   

Kommentar: Livsnyder???
21/1-10 kl. 09:59 af Per Guldborg Nielsen

Livsnyder??? I en fransk bil?? Så har man sgu hørt det med :-)

Kommentar: Man kan ikke nyde og køre i Fransk Bil
9/2-10 kl. 17:17 af Lars Andersen

de hører til blandt der skulle skrottes fra ny ham dem der laver franske biler skulle alives ved fødslen

20/1-10 kl. 21:13 af Martin Borré (11 Indlæg)

tak for indlægende

jeg vil meget gerne llngere ned i pris end de 50 kilo. kan se at meget kan fås for omkring de 40.

C5- så rummeligt behøves det trods alt ikke at være. Og nej nej nej. ikke c5 og da slet ikke en accident, så bliver jeg myrdet.

Jeg er selv ude i noget punto 5dørs, toyota, mazda nissan af en art. Starletten er for lille. Har tvillinger og er pænt træt af at kravle ud og in via et forsæde. Og som sag baggagerummet behøves ikke at være c5 klasse, men stort nok til min iferie til 3-4 personer fx.

den med panda vs toyota var bare et tænkt eksempel. Her mener de jeg kender, 2 mekanikere, at man klart ville få mest ud af en fx toyota en end panda når vi snakker biler til 30-40 tusind. Noget med at de kører længere uden store rep, er billige at lave osv osv. så hvis komfort og højt km/l ikke er et must var det det man skulle kigge efter. men er snart helt rundforvirret ?

desuden har jeg adgang til at en mekaniker tjecker bilen på en lift inden køb, så jeg er jo rimmeligt godt stillet ifht. fx "skjult" rust på ældre modeller !

Sidst rettet: 20/1-10

> Anmeld indlæg   

Kommentar: takker endnu engang
20/1-10 kl. 21:24 af Martin Borré

så lige en ford focus tror jeg det var til 49999 med 5 døre. den så fin ud, men det var en forhandler om det vil jeg gerne langt langt langt uden om. de er næsten lige så væmmelige som ejendomsmæglere:-)))

så det også en mulighed med ford, tror bare jeg trænger til at få hjølp med nogle eksempler. syntes det er ret uoverskueligt. der kommer jo en million muligheder når man er ligeglad med mærke og komfort og lir og den slags. jeg skal fra a til b på den mest økonomisk forsvarlige måde som kan lade sig gøre for de ca. 30-50 tusind. ca. 40 km om dagen. om der er varme i sædet og elruder er mig totalt ligegyldigt. om der står ford, nissan eller mercedes raver mig også en papand, alu knægte, farve og andet rager mig en høstblomst.

Svar - Gå på jagt efter en 4/5 dørs Corolla

20/1-10 kl. 21:31 af Lars Bendtsen (37 Indlæg)

Hvis du sikrer dig, at den ikke er rusten i skærmkanter og dørbunde, kan det næsten ikke gå galt. Mekanikken er både enkel og meget solid, så de kan køre utroligt langt og er forholdsvis billige at vedligeholde. Lad dine 2 mekanikere tjekke bilen for aktuel mekanisk stand, så er du klar til et problemfrit og økonomisk bilejerskab.

> Anmeld indlæg   

20/1-10 kl. 21:38 af Kenny Kristiansen (112 Indlæg)

Der er da ingen tvivl om, at statistikkerne er for Toyota, men du får efterhånden også lov til at betale for det.
Du nævner selv Panda, som ikke er en "typisk" Fiat, hvad pålidelighed angår. Den er dog ikke nede i de 30-40.000 kr.

Nu lyder du ikke som en der foretrækker et bestemt mærke. Derfor tør jeg godt foreslå at du skal se lidt bort fra mærkerne. Kig i stedet på bilen.

Er den velholdt, er service overholdt, har den fået undervognsbehandlet og er den tidligere skadet?
Stil ikke krav til f.eks. at bilen skal aircondition eller el-ruder i bagdørene. Det kan betale sig at gå på kompromis med udstyret/motor og dermed få et bedre eksemplar. Betal hellere lidt mere og få en bil som er velholdt eller måske med 6 måneders garanti.

> Anmeld indlæg   

20/1-10 kl. 21:50 af Lars Bendtsen (37 Indlæg)

Se denne:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/fo rhandl...

> Anmeld indlæg   

21/1-10 kl. 09:03 af S. H. (1783 Indlæg)

Snup en Avensis - de først årgange fra sidst i halvfemserne er nu pænt nede i pris.
5-dørs modellen eller en st.car er vel ret god til dit behov.
Her er et eksempel: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/fo rhandl...

> Anmeld indlæg   

22/1-10 kl. 14:17 af sp Spanggaard (138 Indlæg)

Hvis sikkerhed er vigtigt - dvs. biler med 4-5 NCAP-stjerner, ESP og 6 airbags - skal du have flere penge op af lommen.

Hvad med at fokusere på de månedlige udgifter i stedet for købsprisen?

> Anmeld indlæg   

Kommentar: mdl. udgifter ?
30/1-10 kl. 22:26 af Martin Borré

Hvad tænker du mht de mdl. udgifter ?

9/2-10 kl. 08:41 af Søren Pedersen (1 Indlæg)

Køb en Toyota Carina eller Avensis. Du kan også vælge en Corolla, men de lader faktisk til at være dyrere, af en eller anden grund... Måske fordi de er mere populære, da Carina/Avensis er mere familiebil. Med dit budget ville jeg købe sådan en, uden at blinke.

> Anmeld indlæg   

Kommentar: 100% Enig
9/2-10 kl. 21:56 af Lars Møller Andersen

Vi har haft en Avensis i 10 år.
Udskiftning af Oxygensensor
Udskiftning af batteri (er vel nærmest en driftsomkostning)
Det er jo ikke slemt på 10 år.