BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

VW UP eller Opel Karl?

Amanda V

Amanda V
bruger siden
17-09-2016

17-09-2016 kl. 14:51

Ja, som overskriften siger.

VW UP eller Opel Karl - og hvorfor? :-)

Det er leasing jeg tænker i forhold til begge, og det ser ud til prisen er nogenlunde den samme (uden at have undersøgt det fuldstændigt).

Vil gerne høre for og imod begge biler :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

René Lund

René Lund
bruger siden
26-07-2011

18-09-2016 kl. 18:40

Hej Amanda.

Det er svært at skulle give dig et hvorfor, på de to modeller du nævner. Som alt andet så er det også et spørgsmål om hvad du er til.

Jeg tror vigtigst for dig, er at du får kigget matrialet for leasing på hver bil godt igennem. Hvordan er aftalen skruet sammen, hvor meget udstyr har bilerne sat op imod hinanden, den bedste totoaløkonomi osv.

Opel Karl er i princippet en Chervolet Spark, men i Opel klæder og motor. Hvad angår udstyr og pris tror jeg du får den bedste bil i den. Nu har jeg aldrig kørt i Opel Karl men kun sat i den. Samlekvaliteten og den generelle kvalitetes følelse virker bedre i VW Up. I VW Up får du mere bagagerums plads, men tilgengæld får du mere benplads på bagsæderne i Opel Karl. Men hvad du vægter mest?

Hvis du endeligt beslutter dig, ville jeg vælge Opel Karl i Enjoy-udgaven. Mener den som standard er med aircondition og fartpilot blandt andet. (99.900,- kroner.)

VW Up ville jeg vælge også i næst mindste udgave, move up! af samme grund. Her får du også aircondition, men uden fartpilot. Her får du tilgengæld regnsensor. (109.995,- kroner.) Så igen - hvad er du til, og hvad er dit behov.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

19-09-2016 kl. 09:14

Karl og Spark har intet med hinanden at gøre - bortset fra, at de begge fremstilles i Sydkorea. http://www.fdm.dk/nyheder/karl-er-den-nye-dreng-mikroklassen

Bortset fra det, er der mange gode pointer i Renés indlæg.

Kør en god tur i begge og find ud af, hvilken du befinder dig bedst i. Jeg har kun prøvet Up! af de 2, og jeg hæftede mig ved, at sæderne støtter (min ryg) meget dårligt (eller slet ikke), hvilket kan være et problem, hvis man kører langt/lang tid hver dag. Skal bilen kun bruges til småture i nærområdet, betyder det ikke så meget. Om sæderne er bedre i Karl, ved jeg ikke.

Leif Petersen

Leif Petersen
bruger siden
26-02-2016

20-09-2016 kl. 17:55

Som de andre skriver, er det ud og mærk bilerne og køre i dem.
da jeg var på microbil jagt i vinter, kørte jeg i stort set dem alle, også UP'en og Karl.
UP god at sidde i, og kørte rimeligt godt, virkede dog lidt lille.
Karl virkede noget nyere, større og kørte super. Jeg var dog ikke tilfreds med den på motorvejen, hvor støjniveauet var noget højere end jeg brød mig om.
Jeg endte med at vælge en helt anden micro. Vi har alle individuelle behov, så vigtigt at du stifter bekendtskab med bilerne, trods alle mulige anmeldelser og meninger :)

Dette indlæg blev 21-09-2016 15:11 redigeret af dets forfatter.