BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

svindel ved salg og køb af bil

myret Christiansen

myret Christiansen
bruger siden
01-08-2011

06-08-2011 kl. 23:23

hej alle jeg har sat min bil til salg men jeg har fået en underlig mail fra en som ville have sendt billeder og hører lidt om standen han skrev hurtigt tilbage at han ville købe bilen men var i udlandet men at han ville sætte pengene ind på min konto hvis jeg gav ham de oplysninger så ville han få en i firmaet til og hente den jeg spurgte om om registrering osv og han skrev noget underligt tilbage hvordan ved jeg om det er en som er en svindler eller ej hvor sikret er man når man sælger sin bil hvis folk skriver at de bare kan sætte pengene ind og få en tll og hente den er lidt usikker har nogen af jer prøvet det før jeg har fundet noget underligt på nettet om mandens mail

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-08-2011 kl. 23:37

Det ER fusk.

Der er en del tråde om det her forummet i forvejen.

Jeg blev selv kontaktet af en James Cody, tror jeg, der ville købe min Altea.

Jeg fik to ens sms'er inden for et par minutter.

Jeg svarede ikke på dem og hørte aldrig fra dem igen.

Noget andet er, hvorfor skulle de vælge at købe, en ubeset brugt bil i Danmark, vores biler er vist i blandt de dyreste i verden.

myret Christiansen

myret Christiansen
bruger siden
01-08-2011

07-08-2011 kl. 00:20

ja det er nemlig også det jeg tænker men hvordan er det præcist de fusker folk må vel tjekke først at de får pengene osv inden de overlader bilen????

thomas nielsen

thomas nielsen
bruger siden
10-11-2009

07-08-2011 kl. 08:41

myret Christiansen skrev:
hej alle

jeg har sat min bil til salg men jeg har fået en underlig mail fra en som ville have sendt billeder og hører lidt om standen han skrev hurtigt tilbage at han ville købe bilen men var i udlandet men at han ville sætte pengene ind på min konto hvis jeg gav ham de oplysninger så ville han få en i firmaet til og hente den jeg spurgte om om registrering osv og han skrev noget underligt tilbage

hvordan ved jeg om det er en som er en svindler eller ej hvor sikret er man når man sælger sin bil hvis folk skriver at de bare kan sætte pengene ind og få en tll og hente den er lidt usikker har nogen af jer prøvet det før

jeg har fundet noget underligt på nettet om mandens mail

hej jeg syntes det er godt der kommer lidt mere fokus på der her problem!!! jeg har oplevet præsis det samme..først en sms fra en computer fra en amerikaner der spurte om det var fast pris,så mailede jeg til ham,han ville ikke høre noget om bilen,men bare sende pengene for den via paypal.Jeg undrede mig godt nok men for sjov oprettede jeg en konto og skrev til manden som arb på nogle skibe ude i verden.dagen efter fik jeg en mail fra paypal 2stk magen til hinanden! at der var gået 48500dkk ind på min paypalkonto og bilen stod til 38500 de 10000kr skulle jeg så sende til Western Union et firma i malaysia før de kunne frigive mine penge

altså ikke en del af aftalen!! der bakkede jeg ud men har fået mange mails fra paypal der bliver grovere og grovere der skriver så som mit liv er i fare og FBI er kontaktet og i den dur.jeg lod som igenting og har ikke svaret på de mail,de kom osse ind i min indbakke som uønsket mails.jeg har heldigvis ikke svaret og givet dem nogen personlige oplysninger..man skal da godt nok passe på hvis de mail er falske når de kommer fra paypal med nøjagtig deres e-mail adr.syntes bare lige jeg ville dele det med andre ærlige mennesker her på dette forum venlig hilsen thomas

myret Christiansen

myret Christiansen
bruger siden
01-08-2011

07-08-2011 kl. 16:08

det lyder meget underligt minder lidt om min mail han ville sætte pengene ind hvis jeg gav ham konto og reg nr og så få en til og hente bilen jeg har sagt at jeg ville kontakte ham mandag når jeg har snakket med både banken og skat

steen 5

steen 5
bruger siden
30-07-2007

07-08-2011 kl. 16:30

Lad være bruge mere tid på den svindler.

myret Christiansen

myret Christiansen
bruger siden
01-08-2011

07-08-2011 kl. 20:43

jeg skriver til ham at jeg ikke er interesseret i en handel og jeg har fået et andet tilbud,

men hvordan svindler de egentlig folk ? tjekker de ikke om de får pengene eller hvordan foregår det har aldrig solgt en bil før nu

Thomas Jensen

Thomas Jensen
bruger siden
20-09-2009

07-08-2011 kl. 20:50

myret Christiansen skrev:
jeg skriver til ham at jeg ikke er interesseret i en handel og jeg har fået et andet tilbud,

men hvordan svindler de egentlig folk ? tjekker de ikke om de får pengene eller hvordan foregår det har aldrig solgt en bil før nu

De beder dig om at overføre de 10.000 kr du har fået for meget. Bemærk at det skal ske via Vestern Union - det svarer til at sende kontanter og modtageren er næsten umulig at spore.

Når du har overføre pengene bliver det oprindelige beløb tilbagetrukket da der ikke er dækning for det hos afsenderen. Dermed er du blevet 10.000 kr. fattigere.

myret Christiansen

myret Christiansen
bruger siden
01-08-2011

07-08-2011 kl. 20:59

Thomas Jensen skrev:
De beder dig om at overføre de 10.000 kr du har fået for meget. Bemærk at det skal ske via Vestern Union - det svarer til at sende kontanter og modtageren er næsten umulig at spore.

Når du har overføre pengene bliver det oprindelige beløb tilbagetrukket da der ikke er dækning for det hos afsenderen. Dermed er du blevet 10.000 kr. fattigere.

nå for søren på den måde . sikke noget svineri

ham der har mailet mig har nævnt enten konto og reg nr eller noget med paypal

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2011 kl. 21:36

Skriver vedkommende på dansk?

myret Christiansen

myret Christiansen
bruger siden
01-08-2011

07-08-2011 kl. 22:37

ja men der er nogle få engelske ord imellem

myret Christiansen

myret Christiansen
bruger siden
01-08-2011

07-08-2011 kl. 22:37

skal man ringe til politiet er det dem i mener

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2011 kl. 22:46

Jeg ved ikke hvor meget du får ud af at melde de mennesker, de har nok gjort hvad de kunne for ikke at blive sporet af myndighederne. Men hvis du offentligør deres mailadresse og eventuelt det navn de bruger, gør du andre sælgere her på Basen en tjeneste, så kan folk undgå at falde for den slags tricks.

myret Christiansen

myret Christiansen
bruger siden
01-08-2011

07-08-2011 kl. 23:11

jeg har skrevet til bilbasen kundeservice herinde jeg vil meget gerne give navnet på email men inden jeg gør det skal man så ikke være mere sikker eller er det ligemeget

Jonas Bøge

Jonas Bøge
bruger siden
21-03-2011

08-08-2011 kl. 14:49

De skriver på engelsk og bruger google translate! Prøv f.eks. at sætte noget af det , de har sendt til jer på gebrokkent dansk ind i google translate og se der kommer perfekt engelsk ud af det :-) Og alligevel - ikke helt perfekt - det er nemlig de ord, du får på engelsk, google ikke kan oversætte...

Læs mere her:

http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/default.asp

http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/nigeriabreve.asp

myret Christiansen

myret Christiansen
bruger siden
01-08-2011

08-08-2011 kl. 14:55

der har intet stået om nigeria i de mails han har sendt men jeg kontakter ham ikke længere

Kasper Kondrup Jensen

Kasper Kondrup Jensen
bruger siden
13-02-2008

14-06-2017 kl. 08:09

Vil lige advare jeg er blivet kontaktet af en Richard Morgan richmorgan1955@gmail.com som også er svindler.

Dette indlæg blev 14-06-2017 08:10 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

14-06-2017 kl. 14:17

Kasper Kondrup Jensen

bruger siden
13-02-2008

skrev:
Vil lige advare jeg er blivet kontaktet af en Richard Morgan richmorgan1955@gmail.com som også er svindler.

Tråden er 6 år gammel, men tak for info

Niels Simonsen

Niels Simonsen
bruger siden
04-01-2017

14-06-2017 kl. 14:47

H P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Tråden er 6 år gammel, men tak for info

Det er da ligegyldigt om tråden er 6 år gammel, det er åbenbart stadig aktuelt og stopper nok aldrig med at være det.

Det er fint at folk offentliggøre de mails svindelerne bruger, så der forhåbentligt er færre der hopper i, for der må jo være folk der falder i, siden de bliver ved med at kontakte sælgere af forskellige ting

Jakob Ashby

Jakob Ashby
bruger siden
13-02-2006

14-06-2017 kl. 22:30

Samme her. Kontaktet igår af en richard Morgan.
mail. Richmorgan1955@gmail.com

Maya Schmidt

Maya Schmidt
bruger siden
11-06-2017

15-06-2017 kl. 12:01

Også her - samme emailadresse

Jytte Sundahl

Jytte Sundahl
bruger siden
06-06-2009

15-06-2017 kl. 13:48

Jeg har også fået en tilsvarende henvendelse.

richmorgan1955@gmail.com

Tak for din mail, jeg ønsker at komme og kontrollere det. Men jeg er i øjeblikket ude af staten, så jeg vil ikke være i stand til at komme på grund af mit arbejde.....Alt, hvad jeg behøver, er dit ord for oprigtighed, at det er i god stand, som beskrevet online, og jeg er villig til at betale det nævnte beløb 55.000 kr. for det, vil betalingen ske via PayPal, fordi dens hurtig og sikker, og den eneste metode for mig at foretage betalingen, og jeg vil være at sørge for, at samle mig selv op fra din adresse, håber du har en PayPal Konto, bedes du venligst sende mig din PayPal e-Mail og Dit Fulde Navn, så betalingen kan foretages med det samme, Eller du kan åbne en på www.PayPal.com. Med spørgsmålet om at mine oplysninger, overføre navnet på ejerskab og underskrive alle papirerne vil blive udført af afhente agent, så du behøver ikke at bekymre dig om det.

Afventer dit hurtige svar snart.