BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Stabil og økonomisk stationcar?

Nicki Lind

Nicki Lind
bruger siden
17-03-2011

13-05-2017 kl. 19:24

Hej allesammen.

Jeg har nuværende en rigtig "mandags" bil. (Mondeo mk3 stationcar)
Og jeg er så træt af at bilen skal forbi mekanikeren minimum 2x om måneden.
Og når nu jeg har betalt bilen ud op til flere gange, tænker jeg at det sgu kun kan være billigere at købe en ny bil.

Jeg kunne rigtig gerne tænke mig at høre jeres bud på en stabil og økonomisk stationcar.
Jeg har selv kigget lidt på en Peugeot 308 1.6bluehdi.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at bilen har billig vægtafgift, forsikring og kører rimelig langt på literen.

Jeg er ikke mere til ét mærke end andre. Så alle mærker har interesse.

På forhånd tak og god weekend 😊

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

13-05-2017 kl. 20:22

Det lyder umiddelbart til du ikke har den store tiltro til Ford.

Ellers ville jeg have foreslået en Focus stc 1,0 SRTI 125 hk med rigeligt med udstyr.
De kører godt, og ser også rigtig fine ud. DEm kan du finde fra 150kkr og op, afhængig af årgang og km.

Men du giver ikke oplysning om økonomisk formåen?

Nicki Lind

Nicki Lind
bruger siden
17-03-2011

13-05-2017 kl. 20:56

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Det lyder umiddelbart til du ikke har den store tiltro til Ford.

Ellers ville jeg have foreslået en Focus stc 1,0 SRTI 125 hk med rigeligt med udstyr.
De kører godt, og ser også rigtig fine ud. DEm kan du finde fra 150kkr og op, afhængig af årgang og km.

Men du giver ikke oplysning om økonomisk formåen?

Jeg må sige at min tiltro til ford er ikke eksisterende .
Min mondeo har kostet mig så mange penge, at jeg kunne have købt bilen 3 gange -.-

mit Max beløb vil være omkring 200.000.

Det jeg ser som fordele ved en 308'er er at indkøbs prisen er forholdsvis lav, vægtafgiften er i bund, og service er billigt på peugeot.

Men hvor holdbar/stabil den er, har jeg ikke den fjerneste idé om.
Igennem mit arbejde snakker jeg ofte med en Peugeot forhandler. Og han siger at de aldrig har problemer med 308. Men han snakker jo selvfølgelig heller ikke dårligt om sit eget levebrød 😁

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

13-05-2017 kl. 21:37

Hej Nicki,

Hvis du kan forene dig med det lidt anderledes udseende (jeg er efterhånden efter mange års produktion blevet ret varm på det), kunne Honda Civic Tourer være en mulighed:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/civic/16-i-dtec-comfort-tourer-5d/3030076

Honda har helt generelt et ry for at være gode, velkørende, stabile biler. Ejerafgiften er dog heller ikke helt så lav som på Peugeoten.

/Preben

Brian Foss

Brian Foss
bruger siden
17-01-2006

17-05-2017 kl. 14:05

Jeg har selv for 1 mdr siden købt en af de 50-60 stk Peugeot 308 SW diesel fra herfra bilbasen, jeg kan derfor ikke udtale mig om kvaliteten på lang sigt, men indtil videre er jeg rigtig godt tilfreds med den, køre godt og kan ikke se hvor jeg/man ellers kan få 120HK/300Nm i en bil der kun har kørt 10-15.000 km for 200.000 kr.

Der er et par "franske løsninger" hist og her, men det er ikke værre end at dem lægger man ikke mærke til efter nogle dage.

Find en i nærheden af dig, de er spredt godt rundt omkring i landet.