BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Semi-automatisk motorvejskørsel

Simon Jørgensen

Simon Jørgensen
bruger siden
12-09-2013

13-07-2017 kl. 23:57

Aktiv lane assist og dynamisk fartpilot begynder at være inde for rækkevidde - kan I dele nogle erfaringer omkring dette? Jeg kunne godt være på nippet til at købe en ny bil med disse features, da det er en kæmpe sikkerhed på motorvejen. Jeg ved at Seat og Skoda tilbyder det i nye biler

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

14-07-2017 kl. 00:03

FDM har en test af forskellige biler med teknologien i seneste nr. af Motor. Teknologien lader til at have plads til yderligere udvikling - hos nogle mere end andre. Testen er med biler i den dyrere ende af skalaen.

Erik Jensen

Erik Jensen
bruger siden
21-07-2017

21-07-2017 kl. 10:01

Vi har i vores bil begge de 2 omtalte assistenter. Dynamisk fartpilot er lækkert specielt ved længere motervejskørsel, og når du har vendt dig til at indstille fartpiloten er den også næm at bruge, andgående Lane assist bruger jeg den ikke meget selv, men min søn bruger den ofte og siger at det er ok at køre med, han siger at man skal være opmærksom ved motertrafikvejskørsel, hvor vejbanelinjer ikke starter med det samme, da den gerne vil trække dig ud og ligge midt i de 2 vejbaner. Men ved motervej siger han at det virker perfekt.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

21-07-2017 kl. 11:31

Erik Jensen

bruger siden
21-07-2017

skrev:
Vi har i vores bil begge de 2 omtalte assistenter. Dynamisk fartpilot er lækkert specielt ved længere motervejskørsel, og når du har vendt dig til at indstille fartpiloten er den også næm at bruge, andgående Lane assist bruger jeg den ikke meget selv, men min søn bruger den ofte og siger at det er ok at køre med, han siger at man skal være opmærksom ved motertrafikvejskørsel, hvor vejbanelinjer ikke starter med det samme, da den gerne vil trække dig ud og ligge midt i de 2 vejbaner. Men ved motervej siger han at det virker perfekt.

Hvilken bil?

Der er stor forskel mellem de forskellige typer - nogle virker f.eks. ikke ned til stilstand.

Henning P.

Henning P.
bruger siden
19-10-2016

21-07-2017 kl. 18:21

I de ordentlige biler gør de. I min Passat virker det perfekt. Automatgear (DSG) er selvfølgelig nødvendigt. Adaptiv fartpilot er en meget betydningsfuld og fantastisk udstyr som gør kørslen meget mere sikker og komfortabel.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

22-07-2017 kl. 08:28

Henning P.

bruger siden
19-10-2016

skrev:
I de ordentlige biler gør de. I min Passat virker det perfekt. Automatgear (DSG) er selvfølgelig nødvendigt. Adaptiv fartpilot er en meget betydningsfuld og fantastisk udstyr som gør kørslen meget mere sikker og komfortabel.

Tjah - FDM var ikke meget imponeret over funktionen i Audi A6, så jeg ved ikke, hvad definitionen på "ordentlige biler" er. Det er en funktionalitet, der udvikles meget på stadig, så jeg tror ikke, at der er nogle systemer, der endnu er "perfekte" (det var da også FDM's konklusion), men jo nyere generation, jo bedre (og der kan sagtens være en nyere generation i din Passat end i Audi A6).