BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Renault Kadjar - erfaringer

Lars P

Lars P
bruger siden
11-11-2011

15-06-2017 kl. 22:30

hej

jeg søger erfaringer fra ejere af en Renault Kadjar, gerne 1,5 dielsel.
kvalitet, servicepriser, brændstof forbrug og generel oplevelse af bilen.

på forhånd tsk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

15-06-2017 kl. 22:59

Kadjar deler alt grundlæggende med Nissan Quasqai (platform, motorer etc.). 1.5DCI bruges - udover hos Nissan/Renault af Mercedes i A & B-klasserne og er kendt for at være kultiveret, økonomisk og problemfri.

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

16-06-2017 kl. 11:42

Hvad er der da galt i svaret. For mig at se, er det sobert og korrekt samt ikke mindst kort

Uffe Bang

Uffe Bang
bruger siden
16-06-2017

16-06-2017 kl. 12:25

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

Dette indlæg blev 16-06-2017 12:25 redigeret af dets forfatter.

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

16-06-2017 kl. 13:03

Niels Kristian Larsen

bruger siden
16-06-2011

skrev:
Hvad er der da galt i svaret. For mig at se, er det sobert og korrekt samt ikke mindst kort
Johannes Foss har sluttet sig til falske KS/Uffe Bang/eller hvad nu Bilbasen giver lov til at hun opretter sig med. Kan såmænd hænde at det bare er en 'pæn' profil falske KS har oprettet for at undgå at blive slettet igen og igen, og så understøtter sig selv. Den ægte KS (profil fra 2006) forholder sig normalt ganske sobert til tingene, og svarer på indlæg, og mange af dem, men det er jo ikke forbudt; faktisk er det jo meninger der efterspørges når man stiller spørgsmål herinde.

Dette indlæg blev 16-06-2017 14:16 redigeret af dets forfatter.

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

16-06-2017 kl. 15:49

Johannes Foss

bruger siden
11-04-2017

skrev:
Så snart nogen er kritisk så bliver man høvlet ned - er du også en Renault troll ?

du er jo ikke kritisk du opføre dig bare ikke ordenligt
havde du gjort det . Ville du vælge at holde dig til emnet i dette opslag han kommer med sin mening som du så vælger at nedrakke magen til arrogant person skal man da lede længe efter

og jeg mener faktisk han har helt ret med henhold til de mindre diesel motorer fra Renault de køre rigtigt godt har en Mercedes mekaniker som nabo og har spurgt ham hvad han har oplevet med dem og det var ikke meget han havde at sige
og ang resten af bilen så hat jeg ingen ide har aldrig haft eller kørt en

her i husholdningen køre vi Skoda og Opel pt

Niels Simonsen

Niels Simonsen
bruger siden
04-01-2017

16-06-2017 kl. 16:46

Havde en Kadjar i et års tid fra April 2016 - Maj 2017, med Zen udstyrsniveau, plus forskellige pakker og med 1,5 dieselmotor man. gearkasse.

Jeg var meget glad for den, vi havde ingen bøvl med den i det år.
Servicepriser ved jeg ingenting om, da jeg ikke så regningen.
Brændstofsforbruget lå omkring 17-20km/l, man kunne sikkert nemt opnå noget mere, men jeg kører ikke økonomisk, det var min første diesel bil, den klarede det noget bedre end den 100hk diesel der sidder i matriklens nuværende 208.

Kopholderne er dog noget af det mest latterlige jeg længe har set, for det første er de ikke dybe nok, for det andet er de placeret lige bagved gearstangen, og når man så også har armlæn mellem forsæderne, så kan man ikke have armen på armlænet og skifte gear på en afslappet måde, uden at være ved at vælte hvad der nu måtte være i kopholderen.

Udover det, så er der ingen negativ kritik fra mig.

Dette er nok ikke kun forbeholdt Kadjaren, men det var virkelig dejligt man kunne sidde under bagklappen, fordi der ikke er en høj kant indtil bagagerummet, det gør det også nemmere og mere behageligt at læsse bilen.

Det er også skønt med en forholdsvis høj bil, det er dejligt at stige ind i bilen og ikke ned i den, døråbningen er også tilpas, forsæderne er komfortable, I det hele taget var vi godt tilfreds. Desværre var diktatoren herhjemme ikke lige så tilfreds med udtrækket på budgetkontoen hver måned fra Jyske Finans's leasingafdeling, og da jeg er underlagt reglerne i førerbunkeren, så måtte jeg opsige aftalen og se mig til rette i en mindre og billigere bil.

Lars Christiansen

Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017

16-06-2017 kl. 19:08

Emil Knudsen

bruger siden
24-03-2017

skrev:
Skriv noget positivt, det er weekend og hold dig til emnet istedet for at rakke ned på andre brugere !!

Emil, lad være med at skrive til ham Esben, han er også en af de nye trolle som bare skriver for at skrive uden at give noget konkret input desværre, en KS klon :/

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

17-06-2017 kl. 10:39

Uffe Bang

bruger siden
16-06-2017

skrev:
K S
bruger siden16-01-2006
skrev:Jeg har også set eksempler på Grand Scenic III med 5-600.000km bag sig til salg - endda til relativt høje priser.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/grand_scenic_iii?Fuel=0&YearFrom=0&YearTo=0&PriceFrom=0&PriceTo=10000000&MileageFrom=300000&ZipCode=0000&IncludeEngrosCVR=True&IncludeSellForCustomer=True&IncludeWithoutVehicleRegistrationTax=True&IncludeLeasing=True&HpFrom=&HpTo=
K S
bruger siden16-01-2006
skrev:Jeg skamroser intetstedes Renault
http://nordjyske.dk/nyheder/falske-renault-raad-paa-nettet/04ee383e-e238-4066-9e18-4b66fed30b75/112/1513

Kildehenvisning:

http://www.bilbasen.dk/forum/generelt/audi-a3-km-koert/40061

Hvad vil du egentlig med dit indlæg, der er et rod sammen af dele af noget, jeg har skrevet og noget, du selv opfinder til lejligheden?

Hvis du kan påpege faktuelle fejl i det, jeg skriver, skal du være meget velkommen. Hvis du mener at kunne dokumentere, at jeg har tilknytning til autobranchen, skal du være meget velkommen (hint: Jeg har aldrig været ansat i autobranchen - meget langt fra).

Ellers støjer du bare unødigt.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

18-06-2017 kl. 08:52

Lars Christiansen

bruger siden
31-03-2017

skrev:
Hvis det virkelig er korrekt hvad du skriver at du aldrig har været i autobranchen, så giver det endnu mere bekymring for alle dem du vejleder med alle dine indlæg, altså hvis du så henter din viden fra tyske automagasiner og selv fortolker dem med udtryk som husholdningsbiler osv

Hvis du gad anstrenge dig en lille smule med at forstå, hvad der foregår, ville du vide, at dette forum plages af en troll, der bl.a. misbruger mit brugernavn til alt muligt ævl - inkl. links til tyske magasiner. Det har intet med mig at gøre.

Nej, jeg har aldrig været i autobranchen, men har nær familie, der igennem mange år havde uafhængigt værksted for alle mærker - fra Lada til Rolls Royce. Jeg har selv haft en lang række mærker - Seat, Toyota, Daihatsu, Citroën, Renault, Mercedes, Mazda Fiat, .. - og kørt mange, mange flere.

Hvis du er "bekymret" skal du være mere end almindeligt velkommen til at påpege faktuelle fejl i, hvad jeg skriver. Kan du ikke det, synes jeg, at du skal koncentrere din energi om at hjælpe de, der skriver - eller holde dig væk. Personjagt fordi du tilfældigvis ikke er enig, er uproduktivt og dumt - og hører end ikke hjemme i børnehaven.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

18-06-2017 kl. 09:50

Emil Knudsen

bruger siden
24-03-2017

skrev:
Ja når familien har et værksted så bliver man ekspert på alle biler :-)

Tjah - jeg bidrager konstruktivt med viden. Du bidrager med personfnidder og støj.

jens larsen

jens larsen
bruger siden
18-06-2017

18-06-2017 kl. 17:18

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

18-06-2017 kl. 19:00

Henrik Olsen

bruger siden
22-06-2016

skrev:
Du kommer med mange gode indlæg og meget god viden - specielt om Renault.
Men du udtaler dig også ofte om noget du ikke ved ret meget om, og det ødelægger desværre din troværdighed.

Som skrevet til andre: Du skal være meget velkommen til at påpege faktuelle fejl i det, jeg skriver. Det andet er bare støj.

Niels Simonsen

Niels Simonsen
bruger siden
04-01-2017

18-06-2017 kl. 19:19

Indtil videre 2 ( TO ) brugbare indlæg i denne tråd, hvoraf KS anno 2006, sjovt nok er forfatter af det ene, de resterende 17 ( inklusiv dette) er knap så flatterende for dette forum.

Hvad er det I vil opnå med hele tiden at rakke ned på hinanden??
Der er ikke meget hjælp at hente her. Kender I hinanden privat eller hvad? Eller er I bare internet krigere med ego til op over begge ører?

Og nej, det er ikke kun trolls, der er skyld i dette, og det er ikke fordi folk ikke har taget deres medicin, eller er indlagt, jeg er selv på antipsykotisk medicin og jeg har tilbragt to uger af mit liv på den lukkede i Brønderslev og jeg har aldrig haft så vedholdende en trang og energi til at trolle eller bare være på tværs.

Hvis I så gerne vil skændes, så opret en tråd specifikt til det og lad de stakkels mennesker der faktisk har et spørgsmål have deres tråd i fred.

Lars P

Lars P
bruger siden
11-11-2011

18-06-2017 kl. 19:57

Det var mig der startede dette indlæg, som var seriøst ment.
Jeg antog egentlig Bilbasen som en seriøs side, men jeg må have været temmelig naiv.

Med et par undtagelser har jeg da sjældent set mage til børnehave.

Jeg vil nok aldrig lave et indlæg her igen, men til dem som har givet useriøse og barnlige indlæg (og jeg er sikker på i ved hvem jeg taler om), så syntes jeg i skal skamme jer og finde et andet sted og bruge tiden.

For mig minder vi om den curling mentalitet vi har her i Danmark og hvor man tror man bare kan gemme sig bag en skærm i den tro at man kan skrive hvad som helst. Snakker i virkelig også sådan til andre menesker i jeres dagligdag.

Den bedste hilsner fra en skuffet bruger.

Og så vil jeg se om jeg kan slette dette indlæg.

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

18-06-2017 kl. 20:22

Lars P

bruger siden
11-11-2011

skrev:
Det var mig der startede dette indlæg, som var seriøst ment.
Jeg antog egentlig Bilbasen som en seriøs side, men jeg må have været temmelig naiv.

Med et par undtagelser har jeg da sjældent set mage til børnehave.

Jeg vil nok aldrig lave et indlæg her igen, men til dem som har givet useriøse og barnlige indlæg (og jeg er sikker på i ved hvem jeg taler om), så syntes jeg i skal skamme jer og finde et andet sted og bruge tiden.

For mig minder vi om den curling mentalitet vi har her i Danmark og hvor man tror man bare kan gemme sig bag en skærm i den tro at man kan skrive hvad som helst. Snakker i virkelig også sådan til andre menesker i jeres dagligdag.

Den bedste hilsner fra en skuffet bruger.

Og så vil jeg se om jeg kan slette dette indlæg.

Hørt.

Det er et decideret pinligt niveau, der findes på dette forum. Reaktionerne her i dit indlæg er desværre reglen, frem for undtagelsen.

Personligt har jeg ikke selv erfaringer med netop Renault Kadjar, men har lidt erfaringer med den 1,5 diesel, der ligger deri (både i andre Renaulter og i en Mercedes). Jeg har kun rosende ord til den motor, hvad angår dens støjniveau og trækkraft, den fungerer simpelten super godt.

Jeg kan se at en Kadjar 1,5 dCi er målt til 26,3 km/l. Du skal dog tænke på at det er en relativt stor bil, med en ret stor front (som resultat af SUV-udformningen), så jeg ville forvente noget kortere på literen end de 26,3. Har hørt fra en ven, der kører en del på
motorvej og hovedvej i en Renault Clio IV 1,5 dCi, at han kører cirka 22 km/l i den, så jeg ville forvente et sted derunder i den virkelige verden i Kadjaren.

Jens Velling fra hvilkenbil.dk, testede fætteren til Kadjar, Nissan Qashqai med 1,5 diesel, og han fik et reelt testforbrug på 16,7 km/l:
http://www.hvilkenbil.dk/test-nissan-qashqai-rammer-plet-igen/

Men det hele afhænger jo af hvorledes man kører den: Kører man meget på motorvej med 130 km/t+, eller i stop-start trafik i byen, vil den i sagens natur være tørstig, men hvis du kører med konstant hastighed på hovedveje, vil du nok godt kunne komme i nærheden af de 26 km/l.

/Preben

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

18-06-2017 kl. 21:51

Henrik Olsen

bruger siden
22-06-2016

skrev:
Dine udtalelser om el og hybridbiler, er jo baseret på gætværk. Men du får dem til at fremstå som en "sandhed", det er uheldigt for både den der søger råd, og for din egen troværdighed.

Dine avasioner mod bla. Chevrolet, biler fra VAG koncernen og Saab, er jo også overdrevne, og en konstant "støj" fra dig, når folk søger råd

Altså intet faktuelt, men blot at du er uenig.

Jeg har ingen "aversioner" mod de nævnte mærker, men konstaterer - stadig meget faktuelt - at Saab og Chevrolet er lukket - og det giver en reel risiko for mangel på dele. Man kan tro, at det ikke sker - men det vil være naivt. Det er bedre at kende risikoen før et køb - så er det op til køber, om han/hun vil løbe risikoen.

Ligeledes har jeg ingen "aversioner" mod biler fra VAG. De er hverken værre eller bedre end andre. Jeg påpeger blot, at der ikke er sammenhæng mellem pris og kvalitet i de dyreste mærker fra koncernen, da de teknisk er identiske (for visse modeller) med modeller fra de billigste mærker i koncernen. Det er også ganske logisk.

Det er den slags støj, trådstarter opponerer mod - med rette.

Klaus Bil

Klaus Bil
bruger siden
01-04-2008

18-06-2017 kl. 22:17

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:

Jeg har ingen "aversioner" mod de nævnte mærker, men konstaterer - stadig meget faktuelt - at Saab og Chevrolet er lukket - og det giver en reel risiko for mangel på dele. Man kan tro, at det ikke sker - men det vil være naivt. Det er bedre at kende risikoen før et køb - så er det op til køber, om han/hun vil løbe risikoen.

Ligeledes har jeg ingen "aversioner" mod biler fra VAG. De er hverken værre eller bedre end andre. Jeg påpeger blot, at der ikke er sammenhæng mellem pris og kvalitet i de dyreste mærker fra koncernen, da de teknisk er identiske (for visse modeller) med modeller fra de billigste mærker i koncernen. Det er også ganske logisk.

Rent faktuelt har vi haft et indlæg hvor du påstod at der ikke blev solgt ret mange hybridbiler, men at Toyota "i ny og næ" solgte nogle. Det var da en underdrivelse der vil noget - hybrid har jo en stor del af æren for Toyotas salg. Du har også tidligere påstået at man skal forvente at batteriet i en hybridbil skal skiftes 2-3 gange i bilens levetid, denne påstand viser jo at du ikke har sat dig ind i tingene og at dine "vejledninger" er baseret på gætværk.

Dette indlæg blev 18-06-2017 22:22 redigeret af dets forfatter.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

18-06-2017 kl. 22:32

Klaus Bil

bruger siden
01-04-2008

skrev:
K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:

Rent faktuelt har vi haft et indlæg hvor du påstod at der ikke blev solgt ret mange hybridbiler, men at Toyota "i ny og næ" solgte nogle. Det var da en underdrivelse der vil noget - hybrid har jo en stor del af æren for Toyotas salg. Du har også tidligere påstået at man skal forvente at batteriet i en hybridbil skal skiftes 2-3 gange i bilens levetid, denne påstand viser jo at du ikke har sat dig ind i tingene og at dine "vejledninger" er baseret på gætværk.

Jo-jo - Toyota sælger flere hybridbiler idag - men gjorde det ikke på tidspunktet for indlægget (vi taler salg i DK - ikke Californien). Altså intet forkert i mit udsagn.

Batterier holder ikke evigt - men hvis man smider bilen ud fordi batterierne er for dyre at skifte, har du selvfølgelig ret. Undervejs er batteriteknologien også forbedret.
Hvis du tror, at batterier holder evigt, har du ikke sat dig ind i sagerne. Toyota accepterer, at man kører viderer med batterier med reduceret kapacitet. Det giver selvfølgelig længere levetid - men på bekostning af den lovede effektivitet.

Jeg tror, at de fleste har oplevet, at deres smartphone gradvist skal lades hyppigere. Smartphones har langt bedre batteriteknologi end en Toyota hybrid på tidspunktet, hvor jeg skrev.

Skal batterierne skiftes undervejs? Ikke hvis du accepterer, at bilen reelt ikke kan leve op til idéen bag - så kan du - måske - undgå at skifte forudsat at bilen ikke skal holde alt for længe. Når man at skifte 2-3 gange undervejs? Nej - men det har jeg vist heller ikke påstået. Men kan let nå at bruge 2 sæt batterier undervejs, hvilket ikke er godt for miljøet (hvilket var emnet svjh.).

Klaus Bil

Klaus Bil
bruger siden
01-04-2008

18-06-2017 kl. 23:02

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Jo-jo - Toyota sælger flere hybridbiler idag - men gjorde det ikke på tidspunktet for indlægget (vi taler salg i DK - ikke Californien). Altså intet forkert i mit udsagn.

Batterier holder ikke evigt - men hvis man smider bilen ud fordi batterierne er for dyre at skifte, har du selvfølgelig ret. Undervejs er batteriteknologien også forbedret.
Hvis du tror, at batterier holder evigt, har du ikke sat dig ind i sagerne. Toyota accepterer, at man kører viderer med batterier med reduceret kapacitet. Det giver selvfølgelig længere levetid - men på bekostning af den lovede effektivitet.

Jeg tror, at de fleste har oplevet, at deres smartphone gradvist skal lades hyppigere. Smartphones har langt bedre batteriteknologi end en Toyota hybrid på tidspunktet, hvor jeg skrev.

Skal batterierne skiftes undervejs? Ikke hvis du accepterer, at bilen reelt ikke kan leve op til idéen bag - så kan du - måske - undgå at skifte forudsat at bilen ikke skal holde alt for længe. Når man at skifte 2-3 gange undervejs? Nej - men det har jeg vist heller ikke påstået. Men kan let nå at bruge 2 sæt batterier undervejs, hvilket ikke er godt for miljøet (hvilket var emnet svjh.).

Hvis jeg husker rigtigt, så var hybrid andelen af nye solgte biler over 50% på salget af både Yaris og Auris, så jo salget var også dengang stort.

Hvad er det lige du mener med at Toyota accepterer at man kører videre med reduceret batteri kapacitet?
Og hvad er den lovede kapacitet man går på bekostning af?
Og hvor har du det fra at man skal bruge 2 sæt batterier i løbet af bilens forventede levetid?
Du må vel have læst det et sted, eller kender du ligefrem nogle der har slidt et hybridbatteri op?

Klaus Bil

Klaus Bil
bruger siden
01-04-2008

18-06-2017 kl. 23:10

Klaus Bil

bruger siden
01-04-2008

skrev:
Hvis jeg husker rigtigt, så var hybrid andelen af nye solgte biler over 50% på salget af både Yaris og Auris, så jo salget var også dengang stort.

Hvad er det lige du mener med at Toyota accepterer at man kører videre med reduceret batteri kapacitet?
Og hvor har du det fra at man skal bruge 2 sæt batterier i løbet af bilens forventede levetid?
Du må vel have læst det et sted, eller kender du ligefrem nogle der har slidt et hybridbatteri op?

http://www.hybridcars.com/toyota-prius-taxi-running-strong-with-600000-miles-and-original-battery/

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

18-06-2017 kl. 23:17

Klaus Bil

bruger siden
01-04-2008

skrev:

Så tror jeg ikke, at du husker rigtigt. Men idag er det tænkeligt, at de er nået derop.

Læs Toyotas garantibestemmelser (jeg kan desværre ikke længere finde dem på deres side). Toyota giver (under visse betingelser) op til 10 års garanti på batteriet. Dog garanteres ikke, at kapaciteten holder sig på oprindeligt niveau, men svjh. kun 80%. Dvs. at bilen kan lagre mindre strøm og derfor kører mere på benzin end oprindeligt. Vil du have den oprindelige økonomi, skal du derfor skifte batterierne.

Gennemsnitsbilen i DK bliver en hel del ældre end 10 år.

PS. Intet af dette hjælper trådstarter eller er relevant for trådstarter.

Klaus Bil

Klaus Bil
bruger siden
01-04-2008

19-06-2017 kl. 22:52

Jeg fandt vores gamle tråd fra oktober 2014. Og at den fremgår at hybrid andelen var på ca 33% og ikke de 50% som jeg mente at huske i forrige svar, men 33% er da også en ret høj andel - og det er steget støt siden da.

Jeg fandt betingelserne i handskerummet i min bil (vi kører selv hybrid), og her står at lithium-ion batteriet over tid kan miste kapacitet, men det findes så vidt jeg ved kun på Prius plus, og er mig bekendt det eneste hybrid batteri der ikke er omfattet af de 10 års tryghedsgaranti.
Dvs at det er irrelevant på alle de andre hybrider, og man derfor på dem kan forvente samme ydelse og benzinøkonomi som da bilen var ny.
At der "kun" er 10 års tryghedsgaranti på batteriet betyder jo heller ikke at det nødvendigvis skulle gå i stykker blot fordi garantien er udløbet, jeg vil derfor forvente at det holder bilens tid ud.

Du kan eventuelt læse det link jeg har sat ind i går kl 23.10 - her står om en Prius der har kørt 1 mio kilometer - på det samme hybridbatteri.

Jeg vil give dig ret i at denne tråd er løbet lidt af sporet i forhold til trådstarter, men det var jo dig selv der efterlyste eksempler på at faktuelle fejl i det du tidligere har skrevet - det har du herved fået

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

20-06-2017 kl. 21:27

Klaus Bil

bruger siden
01-04-2008

skrev:
Jeg fandt vores gamle tråd fra oktober 2014. Og at den fremgår at hybrid andelen var på ca 33% og ikke de 50% som jeg mente at huske i forrige svar, men 33% er da også en ret høj andel - og det er steget støt siden da.

Jeg fandt betingelserne i handskerummet i min bil (vi kører selv hybrid), og her står at lithium-ion batteriet over tid kan miste kapacitet, men det findes så vidt jeg ved kun på Prius plus, og er mig bekendt det eneste hybrid batteri der ikke er omfattet af de 10 års tryghedsgaranti.
Dvs at det er irrelevant på alle de andre hybrider, og man derfor på dem kan forvente samme ydelse og benzinøkonomi som da bilen var ny.
At der "kun" er 10 års tryghedsgaranti på batteriet betyder jo heller ikke at det nødvendigvis skulle gå i stykker blot fordi garantien er udløbet, jeg vil derfor forvente at det holder bilens tid ud.

Du kan eventuelt læse det link jeg har sat ind i går kl 23.10 - her står om en Prius der har kørt 1 mio kilometer - på det samme hybridbatteri.

Jeg vil give dig ret i at denne tråd er løbet lidt af sporet i forhold til trådstarter, men det var jo dig selv der efterlyste eksempler på at faktuelle fejl i det du tidligere har skrevet - det har du herved fået

Du beskylder mig for at udtale mig om noget, jeg ikke ved noget om. Jeg vil anbefale dig at læse lidt op på batteriteknologi før du kaster flere sten fra glashuset ;-)

Lithiumbatterier er den nyeste og bedste af de batteriteknologier, der anvendes i biler, og ligesom NiMh, der anvendes i de ældre typer, slides batterierne over tid - selv når de ikke bruges. Det ses i alle opladelige produkter - og er ikke bedre i en bil, hvor forholdene er langt fra optimale for batterier grundet store udsving og kraftig op-og afladning.

At du kan finde en Prius med mange km betyder ikke, at den har sin oprindelige funktionalitet intakt. I praksis kører den nu primært som benzinbil - batteriet er ikke istand til at oplagre samme mængde energi som oprindeligt. Det er simpel fysik og kemi.

Så nej, du er ikke kommet med eksempler på faktuelle fejl - blot at du er uenig fordi jeg ikke bekræfter dit valg af bil.

For en god ordens skyld: Jeg har selv kigget på hybridbiler og haft en Yaris på prøve i et døgn. Jeg kan dog ikke forlige mig med CVT-gearet og de høje omdrejninger (med ringe effekt) og støjen, der følger med (den er ikke så udpræget i Auris). Jeg følger dog udviklingen, og Hyundai/Kia har nogle interessante biler på vej som opladningshybrider - med dobbeltkoblingsgear istedet for CVT. De har dog ikke Toyotas lange erfaring.

Klaus Bil

Klaus Bil
bruger siden
01-04-2008

20-06-2017 kl. 22:31

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Du beskylder mig for at udtale mig om noget, jeg ikke ved noget om. Jeg vil anbefale dig at læse lidt op på batteriteknologi før du kaster flere sten fra glashuset ;-)

Lithiumbatterier er den nyeste og bedste af de batteriteknologier, der anvendes i biler, og ligesom NiMh, der anvendes i de ældre typer, slides batterierne over tid - selv når de ikke bruges. Det ses i alle opladelige produkter - og er ikke bedre i en bil, hvor forholdene er langt fra optimale for batterier grundet store udsving og kraftig op-og afladning.

At du kan finde en Prius med mange km betyder ikke, at den har sin oprindelige funktionalitet intakt. I praksis kører den nu primært som benzinbil - batteriet er ikke istand til at oplagre samme mængde energi som oprindeligt. Det er simpel fysik og kemi.

Så nej, du er ikke kommet med eksempler på faktuelle fejl - blot at du er uenig fordi jeg ikke bekræfter dit valg af bil.

For en god ordens skyld: Jeg har selv kigget på hybridbiler og haft en Yaris på prøve i et døgn. Jeg kan dog ikke forlige mig med CVT-gearet og de høje omdrejninger (med ringe effekt) og støjen, der følger med (den er ikke så udpræget i Auris). Jeg følger dog udviklingen, og Hyundai/Kia har nogle interessante biler på vej som opladningshybrider - med dobbeltkoblingsgear istedet for CVT. De har dog ikke Toyotas lange erfaring.

Det er stadig faktuelle fejl at Toyota i oktober 2014 kun "i ny og næ" solgte en hybridbil. Allerede dengang var det som tidligere nævnt en stor del af deres salg.

Nu beder du mig om at læse op på batteriteknologi, og i forrige indlæg bad du mig læse Toyotas garantibestemmelser.
Garantibestemmelserne har jeg nu læst, og bortset fra lithium-ion batteriet i Prius plus, giver de 10 års tryghedsgaranti på deres batterier. Men Toyotas ingeniører har jo nok også en del mere viden om batterier end du har, siden de tør give de garantier.
Lithium-ion batterierne har de formentlig ikke langtidserfaringer nok med til at kunne give så flotte garantier.

Jeg er tilgengæld imponeret over at du ved at den Australske Prius der har kørt 1 mio kilometer i praksis nu kun kører som benzinbil - men du har måske selv prøvet den, eller er din udtalelse (igen) baseret på gætværk?
Mig bekendt er det hybridbatteriet der skal starte benzinmotoren, så helt dødt kan det jo ikke være endnu.

For nogle år siden prøvede jeg selv en Prius fra 2004 - med originalt batteri. Dengang kørte den fint - også på el, og den har på det tidspunkt været 10-11 år gammel. Du kunne eventuelt selv tage en tur i en ældre Prius eller en udkørt hybrid taxa, så kan vi tage diskussionen op igen til den tid.

Så jo - du udtaler dig om noget du ikke ved "nok" om, at du ikke bekræfter mit valg af bil har jeg det helt fint med og at du ikke bryder dig om det trinløse CVT gear har jeg det også.fint med, men det lyder dog ikke som om det er den sidste nye Yaris du har kørt i.

Alt dette hjælper ikke trådstarter, men jeg reagerer blot på din efterlysning af dine faktuelle fejl.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

21-06-2017 kl. 00:10

Klaus Bil

bruger siden
01-04-2008

skrev:
Det er stadig faktuelle fejl at Toyota i oktober 2014 kun "i ny og næ" solgte en hybridbil. Allerede dengang var det som tidligere nævnt en stor del af deres salg.

Nu beder du mig om at læse op på batteriteknologi, og i forrige indlæg bad du mig læse Toyotas garantibestemmelser.
Garantibestemmelserne har jeg nu læst, og bortset fra lithium-ion batteriet i Prius plus, giver de 10 års tryghedsgaranti på deres batterier. Men Toyotas ingeniører har jo nok også en del mere viden om batterier end du har, siden de tør give de garantier.
Lithium-ion batterierne har de formentlig ikke langtidserfaringer nok med til at kunne give så flotte garantier.

Jeg er tilgengæld imponeret over at du ved at den Australske Prius der har kørt 1 mio kilometer i praksis nu kun kører som benzinbil - men du har måske selv prøvet den, eller er din udtalelse (igen) baseret på gætværk?
Mig bekendt er det hybridbatteriet der skal starte benzinmotoren, så helt dødt kan det jo ikke være endnu.

For nogle år siden prøvede jeg selv en Prius fra 2004 - med originalt batteri. Dengang kørte den fint - også på el, og den har på det tidspunkt været 10-11 år gammel. Du kunne eventuelt selv tage en tur i en ældre Prius eller en udkørt hybrid taxa, så kan vi tage diskussionen op igen til den tid.

Så jo - du udtaler dig om noget du ikke ved "nok" om, at du ikke bekræfter mit valg af bil har jeg det helt fint med og at du ikke bryder dig om det trinløse CVT gear har jeg det også.fint med, men det lyder dog ikke som om det er den sidste nye Yaris du har kørt i.

Alt dette hjælper ikke trådstarter, men jeg reagerer blot på din efterlysning af dine faktuelle fejl.

Nu har jeg ikke set din dokumentation for, at en væsentlg del af Toyotas salg var hybrider (i DK).

Prøv nu for pokker at sæt dig lidt ind i tingene istedet for alt det ævl. Ja - Toyota garanterer, at NOGET af kapaciteten er tilbage efter 10 år - ikke FULD kapacitet. Det er ganske logisk - for hvis du rent faktisk gad sætte dig ind i batteriteknologi, ville du vide, at de ikke kan garantere fuld kapacitet. Hvis Toyota kunne lave batterier, der holdt evigt - mon ikke vi så havde langt bedre mobiltelefoner, værktøj, elbiler etc.?

Nej - jeg har ikke prøvet den australske Prius. Det behøver jeg heller ikke - for det er uundgåeligt, at batteriet har stærkt reduceret kapacitet.

Så tag dit eget råd og sæt dig ind i de ting, du udtaler dig om.

Til gengæld har du ret i, at det ikke var en 2017 Yaris, der har fået bedre lyddæmpning - men som iflg. tests stadig er bovlam og irriterende at høre på, når motoren roterer med hysteriske omdrejninger pga. CVT.

Så nej - du forsøger blot lidt personligheder istedet for at påpege faktuelle fejl.

Klaus Bil

Klaus Bil
bruger siden
01-04-2008

21-06-2017 kl. 10:20

Hvis du er i tvivl om hvor stor Hybrid andelen er og var på Toyotas biler, så kan du jo selv ringe ind og spørge dem - i stedet for at komme med faktuelle fejl og gætværk.

I garantibestemmelserne fra Toyota kan jeg ikke se at de blot accepterer at der kun er "noget" af kapaciteten tilbage på batteriet. Men du har aldrig haft de fulde kapacitet til rådighed på deres batterier, da de aldrig bliver helt afladet og aldrig bliver ladet helt op. Dvs du bruger og slider kun på den midterste del af kapaciteten, blandt andet derfor har de deres ekstremt lange holdbarhed, og derfor kan du heller ikke sammenligne det med batterier fra smartphones, elværktøj, computere osv, da disse batterier som oftest oplader helt, og af og til risikerer at løbe helt tør for strøm - hvilket giver et øget slid på batterierne.

Hverken du eller jeg har prøvet den Australske Prius med 1 mio kilometer på tælleren, så derfor udtaler jeg mig (modsat dig) heller ikke om hvorvidt den nu i praksis kun skulle kører primært som en benzinbil, men eftersom at den stadig kan starte bilens brændstofmotor må der jo være noget kapacitet tilbage.
Jeg har tilgengæld, som tidligere nævnt, prøvet en gammel Prius med det originale batteri, så selv om din teori siger dig at det skulle være slidt, så prøv selv en tur i sådan en bil inden du udtaler dig.

Med hensyn til at sætte sig ind i tingene, så interesserer jeg mig meget for hybrid, og har sat mig en hel del ind i det.
Tilgengæld ved jeg ikke så meget om Renault, på det punkt er du nok "mesteren" af os to.

Om en 2017 Yaris er bovlam og irriterende at høre på, må være op til den enkelte at vurdere. Forskellen på dig og mig er her, at jeg har kørt i bilen og du blot har læst en test af bilen. Jeg kan anbefale dig at prøve tingene af i virkeligheden, evt først den gamle model, og derefter den nye model for at mærke forskellen. Det er ikke altid retvisende at have sine erfaringer ud fra test man har læst.

Til trådstarter Lars P. Undskyld at jeg bevæger mig væk fra dit oprindelige spørgsmål i tråden, jeg tog blot opfordringen op om at påpege faktuelle fejl fra K S påstande.

Mads Clausen

Mads Clausen
bruger siden
22-06-2017

22-06-2017 kl. 12:38

"Den er sikker hver gang nogen vover at sige noget godt om eksempelvis Audi, så er han der som en flue om nylagt lort, med sine fordomme og evige beskyldninger af andre brugere om at de har fordomme, som han kræver dokumentation for, han behøver aldrig selv komme med dokumentation.Der bliver forventet af alle andre på forummet at de bare hører efter hvad den stortalende mester har at sige, uden at stille spørgsmål."

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

22-06-2017 kl. 19:52

Klaus Bil

bruger siden
01-04-2008

skrev:
Hvis du er i tvivl om hvor stor Hybrid andelen er og var på Toyotas biler, så kan du jo selv ringe ind og spørge dem - i stedet for at komme med faktuelle fejl og gætværk.

I garantibestemmelserne fra Toyota kan jeg ikke se at de blot accepterer at der kun er "noget" af kapaciteten tilbage på batteriet. Men du har aldrig haft de fulde kapacitet til rådighed på deres batterier, da de aldrig bliver helt afladet og aldrig bliver ladet helt op. Dvs du bruger og slider kun på den midterste del af kapaciteten, blandt andet derfor har de deres ekstremt lange holdbarhed, og derfor kan du heller ikke sammenligne det med batterier fra smartphones, elværktøj, computere osv, da disse batterier som oftest oplader helt, og af og til risikerer at løbe helt tør for strøm - hvilket giver et øget slid på batterierne.

Hverken du eller jeg har prøvet den Australske Prius med 1 mio kilometer på tælleren, så derfor udtaler jeg mig (modsat dig) heller ikke om hvorvidt den nu i praksis kun skulle kører primært som en benzinbil, men eftersom at den stadig kan starte bilens brændstofmotor må der jo være noget kapacitet tilbage.
Jeg har tilgengæld, som tidligere nævnt, prøvet en gammel Prius med det originale batteri, så selv om din teori siger dig at det skulle være slidt, så prøv selv en tur i sådan en bil inden du udtaler dig.

Med hensyn til at sætte sig ind i tingene, så interesserer jeg mig meget for hybrid, og har sat mig en hel del ind i det.
Tilgengæld ved jeg ikke så meget om Renault, på det punkt er du nok "mesteren" af os to.

Om en 2017 Yaris er bovlam og irriterende at høre på, må være op til den enkelte at vurdere. Forskellen på dig og mig er her, at jeg har kørt i bilen og du blot har læst en test af bilen. Jeg kan anbefale dig at prøve tingene af i virkeligheden, evt først den gamle model, og derefter den nye model for at mærke forskellen. Det er ikke altid retvisende at have sine erfaringer ud fra test man har læst.

Til trådstarter Lars P. Undskyld at jeg bevæger mig væk fra dit oprindelige spørgsmål i tråden, jeg tog blot opfordringen op om at påpege faktuelle fejl fra K S påstande.

Og du fortsætter og forstår stadig intet om batteriteknologi. Forstå nu, at batterier slides - og jo: Toyota lover IKKE 100% kapacitet - det kan de ganske enkelt ikke.

Yaris 2017 er lige så bovlam som 2016, da motor m.m. er 100% identisk. Der er blot stoppet lidt mere lyddæmpning ind - så jo: Det kan jeg sagtens udtale mig om. Det er blot min personlige holdning - og du har ret til at være uenig. Jeg har kørt et døgn i Yaris hybrid 2016.

Mao.: Du har ikke påpeget faktuelle fejl - du er stadig blot ikke enig og vil ikke sætte dig ind i tingene. Du er fuldstændig faktaresistent, så det nytter ikke at fortsætte, når du nægter at sætte dig ind i batteriteknologi (og det er forudsætningen for at forstå hybridbiler).

Johannes Foss

Johannes Foss
bruger siden
11-04-2017

22-06-2017 kl. 21:21

Klaus bil: lad være med at diskutere med KS, du kommer ikke videre, den troll er så arrogant, han er bilbasens politibejtent og vor Herre samtig så det er forbud at sige ham imod.

Klaus Bil

Klaus Bil
bruger siden
01-04-2008

22-06-2017 kl. 22:07

Jeg kan se at du ikke længere kommenterer på hvor stor andel hybridbilerne udgør af Toyotas salg, så det skal måske opfattes som at du endelig indrømmer at du kom til at komme med faktuelle fejl og gætværk, fremfor viden på dette område?

Du skriver at Toyota ikke lover 100% batteri kapacitet - og det har du heller ikke til rådighed fra ny, for som jeg skrev i mit forrige indlæg, så bruges jo kun den midterste del af batteriet til hybrid driften. Og det forlænger batteriernes holbarhed betragteligt, endda så meget at den Australske Prius har kunne rumme en hel mio kilometer på det originale hybridbatteri.
At du så gætter dig til en anden teori, giver dig jo ikke ret. Der var også en gang en tysk ekspert i aerodynamik der havde beregnet at en humlebi simpelthen ikke kunne flyve - og han havde (som dig) heller ikke ret. Et er teori, noget andet er praksis, tag ud og prøv en gammel hybridbil hvis du er i tvivl.

Det er meget muligt at den nye Yaris Hybrid ikke er nogen drag racer som din Renault Scenic, men helt bovlam syntes jeg nu ikke den er, den yder 100 Hk og accelererer fra 0-100km/t på 11,8 sekund.
Men at påstå at motor m.m. er 100% identisk med den forrige er igen en faktuel fejl. Den nye falder langt hurtigere tilbage i omdrejninger efter acceleration - om det er motorstyringen eller hvad der gør det, ved jeg ikke - men forskellen er mærkbar.

Til Mads Clausen.
Jeg kan godt følge din oplevelse af KS, jeg skal både læse Toyotas garantibestemmelser, læse op på batteriteknologi, og senere også helst dokumentere Toyotas salg af Hybrider - det var unægteligt noget nemmere hvis han selv satte sig ind i tingene - eller endnu bedre, nøjes med at udtale sig om det han viste noget om.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

24-06-2017 kl. 01:57

Klaus Bil

bruger siden
01-04-2008

skrev:
Jeg kan se at du ikke længere kommenterer på hvor stor andel hybridbilerne udgør af Toyotas salg, så det skal måske opfattes som at du endelig indrømmer at du kom til at komme med faktuelle fejl og gætværk, fremfor viden på dette område?

Du skriver at Toyota ikke lover 100% batteri kapacitet - og det har du heller ikke til rådighed fra ny, for som jeg skrev i mit forrige indlæg, så bruges jo kun den midterste del af batteriet til hybrid driften. Og det forlænger batteriernes holbarhed betragteligt, endda så meget at den Australske Prius har kunne rumme en hel mio kilometer på det originale hybridbatteri.
At du så gætter dig til en anden teori, giver dig jo ikke ret. Der var også en gang en tysk ekspert i aerodynamik der havde beregnet at en humlebi simpelthen ikke kunne flyve - og han havde (som dig) heller ikke ret. Et er teori, noget andet er praksis, tag ud og prøv en gammel hybridbil hvis du er i tvivl.

Det er meget muligt at den nye Yaris Hybrid ikke er nogen drag racer som din Renault Scenic, men helt bovlam syntes jeg nu ikke den er, den yder 100 Hk og accelererer fra 0-100km/t på 11,8 sekund.
Men at påstå at motor m.m. er 100% identisk med den forrige er igen en faktuel fejl. Den nye falder langt hurtigere tilbage i omdrejninger efter acceleration - om det er motorstyringen eller hvad der gør det, ved jeg ikke - men forskellen er mærkbar.

Til Mads Clausen.
Jeg kan godt følge din oplevelse af KS, jeg skal både læse Toyotas garantibestemmelser, læse op på batteriteknologi, og senere også helst dokumentere Toyotas salg af Hybrider - det var unægteligt noget nemmere hvis han selv satte sig ind i tingene - eller endnu bedre, nøjes med at udtale sig om det han viste noget om.

Nej, jeg gider bare ikke spilde mere tid på dit pjat.

Din naive opfattelse af, at batterier ikke slides, hvis der står "Toyota" på, siger alt.

Er det virkelig så svært at forstå, at Toyota er underlagt de samme fysiske love som alle andre? Det er ikke teori, men i høj grad praksis. Din telefon får også reduceret sin driftstid på en opladning - dag for dag, opladning for opladning. Det samme gælder en Prius - der benytter en mere primitiv batteriteknologi. Derfor kan en Prius godt køre efter mange km - men kapaciteten er måske faldet til 50% af det oprindelige og præstationerne dermed tilsvarende. Det gælder også selv om den altid kun benytter en del af den til rådighed værende kapacitet, men det kræver, at man sætter sig lidt ind i batteriteknologi og op- og afladning for at forstå det - og det nægter du jo.

0-100 siger intet om, hvordan en bil føles i praksis. Hvis du er tilfreds med mellemaccelerationer i en Yaris, er det fint. Jeg synes, at den er bovlam og irriterende med sine hysteriske omdrejninger, der ikke følges op af en tilsvarende acceleration - hver sin smag.

Lars Christiansen

Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017

24-06-2017 kl. 02:06

Det vil glæde mange brugere hvis du ikke vil spilde din tid her.

Det ser vi frem til, dejligt at høre :-)

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

24-06-2017 kl. 11:05

Lars Christiansen

bruger siden
31-03-2017

skrev:
Det vil glæde mange brugere hvis du ikke vil spilde din tid her.

Det ser vi frem til, dejligt at høre :-)

Det vil glæde endnu flere, hvis du nøjedes med at holde dig til emnet fremfor at personjagt på dem, du ikke kan lide fordi de tillader sig at forholde sig objektivt til dit yndlingsmærke. Det er dig - og dine medløbere - der spilder alles tid her med ligegyldige indlæg som ovenstående.

Lars Christiansen

Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017

24-06-2017 kl. 14:43

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Det vil glæde endnu flere, hvis du nøjedes med at holde dig til emnet fremfor at personjagt på dem, du ikke kan lide fordi de tillader sig at forholde sig objektivt til dit yndlingsmærke. Det er dig - og dine medløbere - der spilder alles tid her med ligegyldige indlæg som ovenstående.

''og dine medløbere''

Ja du føler alle er imod dig her på forum.

Har du tænkt lidt over hvorfor det forholder sig sådan ?

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

24-06-2017 kl. 16:50

Lars Christiansen

bruger siden
31-03-2017

skrev:
''og dine medløbere''

Ja du føler alle er imod dig her på forum.

Har du tænkt lidt over hvorfor det forholder sig sådan ?

Nej - langt fra alle. Kun et par VAG-fanboys, der ikke tåler at høre, at deres valg ikke er meget bedre end alle andre biler. Det er så også forklaringen på "hvorfor".

Det bekymrer mig ikke - men trist at du og et par stykker andre skal ødelægge dette forum for alle andre fordi I ikke kan tåle at høre, at jeres gamle fordomme ikke holder i nutiden. Prøv at koncentrer dig om emnerne - og har du intet fornuftigt at bidrage med - så hold dig væk. Så slipper du jo også for mig - og det er åbenbart blevet en besættelse for dig.

M L

M L
bruger siden
19-02-2017

I går kl. 12:30

Gad nok vide om trådstarter, Lars P., fik svar på sit oprindelige indlæg, for den her tråd er da vist stukket helt af.... :-)

Nu er jeg ikke psykolog, men at der er brugere der har brugt over 10 år af deres liv på at diskutere herinde - og det skriger jo ti himlen. Mon ikke det er tid til at få et liv?

K S af 16-01-2006 skriver bl.a.: "Ellers støjer du bare unødigt." I et af han/huns næste indlæg skriver K S: "Nej, jeg har aldrig været i autobranchen, men har nær familie, der igennem mange år havde uafhængigt værksted for alle mærker - fra Lada til Rolls Royce." Tja - K S - hvis det at du har familie der har et autoværksted, giver dig viden inden for biler... vi lader den lige stå et øjeblik........ men det er vist bare støj (et udtryk du tilsyneladende godt kan lide at bruge.

I et af de næste indlæg skriver K S så "Jeg har ingen "aversioner" mod de nævnte mærker, men konstaterer - stadig meget faktuelt - at Saab og Chevrolet er lukket - og det giver en reel risiko for mangel på dele. Man kan tro, at det ikke sker - men det vil være naivt." STOP K S - her udtaler du dig om noget, som du faktuelt tilsyneladende ikke har forstand på. Saab/chevrolet deler teknik med et hav af andre biler, er produceret i hobetal - og de næste mange mange år er der slet ingen risiko for, at du kommer til at savne én eneste del! Og hvorfor forholder det sig så sådan? Det der er en underskov af producenter, som specialiserer sig i at lave uoriginale dele - og det er der penge i.

K S igen igen....: "Det bekymrer mig ikke - men trist at du og et par stykker andre skal ødelægge dette forum for alle andre fordi I ikke kan tåle at høre, at jeres gamle fordomme ikke holder i nutiden. Prøv at koncentrer dig om emnerne - og har du intet fornuftigt at bidrage med - så hold dig væk. Så slipper du jo også for mig - og det er åbenbart blevet en besættelse for dig." Hvem ødelægger hvad, og hvem er det blevet en besættelse for? Dit brugernavn er over 10 år gammelt, så hvem er det blevet en besættelse for, at man dagligt/flere gange om dagen, skal tjekke dette forum? Det burde du måske også tænke lidt over....?

Niels Simonsen rammer jo egentlig rigtig godt når han skriver: "Hvad er det I vil opnå med hele tiden at rakke ned på hinanden??
Der er ikke meget hjælp at hente her. Kender I hinanden privat eller hvad? Eller er I bare internet krigere med ego til op over begge ører?". Jeg tror du er inde på det rigtige, Niels. Her er der brugere, der har brugt over 10 år på at diskutere anonymt herinde (ja, det er ufatteligt at de gider). Som nævnt er jeg ikke psykolog, men jeg tror at de føler de har opbygget en status/hieraki, hvor de skal forsvare deres plads, eller forsvare de bilmærker de godt kan lide. Om det så er Audi, VW, Toyota, Renault etc..... Grundlæggende kan man godt forstå at der er krig i verden, når jeg ser hvordan trådene herinden udvikler sig.

Men nu vil jeg (også) trække stikket fra dette forum, for det er godt nok trættende at se, når tingene bare stikker totalt af, fordi man pr. definition vil have ret, og ikke kan acceptere at der er flere meninger omkring bil, bilvalg, bilmærker.

Alt var nemmere dengang vi kun havde Ford T, for den måtte man vælge i lige nøjagtig den farve man havde lyst til, bare den var sort.. Dvs. tråden ville dengang have sværere ved at stikke af.

Og til trådsstarter: Nej - jeg har overhovedet ingen erfaring med Reault Kadjar - så dette indlæg var vel at betegne som "støj".

Men held og lykke med dit valg, uanset hvad du vælger.

Dette indlæg blev 25-06-2017 13:02 redigeret af dets forfatter.

Niels Simonsen

Niels Simonsen
bruger siden
04-01-2017

I går kl. 13:36

@M L
Jeg forsøgte at komme med mine erfaringer med Kadjar, da jeg har været bruger af en hver dag i et år, men de druknede totalt i "støj

Jeg tænker Lars har givet op

Lars Christiansen

Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017

I går kl. 15:49

KS: Det er ligesom forskellige personer hele tiden som du kalder støj når de ikke har samme holdning som dig, så det er ikke bare ham som også kalder sig KS.

Måske der er nogen som vil være med til en indsamling med bidrag til en psykolog til KS ?

Manden lider af storhedsvanvid og det går åbenbart ud over brugere på bilbasen.

hdi hdi

hdi hdi
bruger siden
25-06-2017

I går kl. 20:25

Lars Christiansen

bruger siden
31-03-2017

skrev:

Måske der er nogen som vil være med til en indsamling med bidrag til en psykolog til KS ?

Manden lider af storhedsvanvid og det går åbenbart ud over brugere på bilbasen.

Jeg donerer gerne en krone. Mange bække små!

Johannes Foss

Johannes Foss
bruger siden
11-04-2017

I går kl. 20:45

hdi hdi

bruger siden
25-06-2017

skrev:
Jeg donerer gerne en krone. Mange bække små!

Tja - manden har ihvertfald brug for hjælp.

Nå han er så kontant og sviner folk til med sine 'støjer' kommentarer når man ikke er enig i hans kommentarer og han bare får sin viden fra sin familes værksted og tyske magasiner, så er det ikke i orden at opføre sig sådan på et forum.