BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny minibil - Forvirret af valg :/

Ronnie kobberup

Ronnie kobberup
bruger siden
20-05-2017

20-05-2017 kl. 12:21

Hey.

Nå, først og fremmest på trods af jeg anatomisk betegnes som mand så er min viden på biler virkelig på grænsen til ikke eksisterende

Står og skal ud og købe ny bil her om 1-3 mnd tid (med mindre der en god specifik grund til at vente på en given model), vælger ny da jeg ikke har erfaringen med at købe brugt så må tage det tab der følger med.

Jeg stirrer mig virkelig blind, og er nok en af dem som forhandlerne nemt kan lokke så håber på lidt gode råd og/eller erfaringer herinde.

Mit forbrug er ret beskedent, skal egentligt blot ha et transport middel til at komme fra A til B, omend jeg købte en ny alto i 2012, og jeg er egentligt tilfreds, så der skal ikke så meget til at tilfredsstille mig, men jeg savner dog alligevel en anelse mere komfort, uden at det skal koste mig 100.000 ekstra.

Kan forstå at alt det med "hold dig fra franske" " hold dig fra italienske" etc etc ikke er så gyldigt argument mere heller så er åbent for det meste.

Jeg har kig på følgende umiddelbart

Suzuki Baleno (tiltaler mig umiddelbart mest pt - active modellen til de ca 140.000 hvis jeg kan lande en god handel vel at mærke)

Kia Rio
Peugeot 208
Seat Ibiza
Citroen C3
Opel Corsa (tiltaler mig også ganske meget)
Toyota yaris

Hvad bør jeg kigge på / kigge nærmere på af disse (eller andre modeller)

På forhånd tak.

Dette indlæg blev 20-05-2017 12:24 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

20-05-2017 kl. 13:54

Vent på den nye Ibiza som kommer i august

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

20-05-2017 kl. 14:54

Selvom man er mand, bliver man ikke automatisk bil haj.

Jeg har det sådan, at man skal vælge den bil man bedst kan lide. Uanset hvad andre siger, er det man selv vil have, det man bliver mest glad for.
Når jeg har købt biler, som andre har foreslået, har jeg ikke været tilfreds med.
Når jeg har købt biler, hvor mange har sagt jeg er bindegal, så har jeg været lykkelig, og har ikke kunnet få armene ned.
Det er så ikke lige det billigste.

Tag ud og prøv de biler du har på listen, og køb den du bedst kan lide.

Personligt foretrækker jeg Toyota.
For mange år siden opdagede jeg at Toyota kan lave sjovere biler end BMW m.m.
Og nogle af de ting, jeg synes er sjovt, går igen i nogle af deres modeller.

Der er kommet et facelift af Yaris. 1,3 er erstattet af 1,5 (jvf. prislisten).
Var det mig, ville jeg kikke på 1,5 eller hybrid'en.

Hvis Corsa'en er den du bedst kan lide så køb den.

Held og lykke med valget.

Dette indlæg blev 20-05-2017 14:54 redigeret af dets forfatter.

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

20-05-2017 kl. 16:43

CHeck evt. den anden mikrobil tråd herinde. Focus, Yaris, Ibiza, Swift etc. er jo alle gode bud. Det er i høj grad et spørgsmål om smag.
En model med er par år på bagen kan findes for lidt over 100k

A .L

A .L
bruger siden
06-04-2017

22-05-2017 kl. 12:35

Ronnie kobberup

bruger siden
20-05-2017

skrev:
Hey.

Nå, først og fremmest på trods af jeg anatomisk betegnes som mand så er min viden på biler virkelig på grænsen til ikke eksisterende

Står og skal ud og købe ny bil her om 1-3 mnd tid (med mindre der en god specifik grund til at vente på en given model), vælger ny da jeg ikke har erfaringen med at købe brugt så må tage det tab der følger med.

Jeg stirrer mig virkelig blind, og er nok en af dem som forhandlerne nemt kan lokke så håber på lidt gode råd og/eller erfaringer herinde.

Mit forbrug er ret beskedent, skal egentligt blot ha et transport middel til at komme fra A til B, omend jeg købte en ny alto i 2012, og jeg er egentligt tilfreds, så der skal ikke så meget til at tilfredsstille mig, men jeg savner dog alligevel en anelse mere komfort, uden at det skal koste mig 100.000 ekstra.

Kan forstå at alt det med "hold dig fra franske" " hold dig fra italienske" etc etc ikke er så gyldigt argument mere heller så er åbent for det meste.

Jeg har kig på følgende umiddelbart

Suzuki Baleno (tiltaler mig umiddelbart mest pt - active modellen til de ca 140.000 hvis jeg kan lande en god handel vel at mærke)

Kia Rio
Peugeot 208
Seat Ibiza
Citroen C3
Opel Corsa (tiltaler mig også ganske meget)
Toyota yaris

Hvad bør jeg kigge på / kigge nærmere på af disse (eller andre modeller)

På forhånd tak.

Hej, håber du finder den bil der er lige dig, jeg fandt feks. denne http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/clio-iv/09-tce-90-zen-5d/3098452

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

22-05-2017 kl. 16:44

autooffer har langt fra alle mærker

Ronnie kobberup

Ronnie kobberup
bruger siden
20-05-2017

30-05-2017 kl. 16:18

Tusind tak for alle svarene... - værdsat !

Ditte. Har du selv erfaring med autooffer.dk ??? Det lyder en anelse vildt, og "lidt for nemt".

Det mange penge der med at gøre så er da lidt forsigtigt med hvem og hvordan.

Er de mulige og forhandle yderligere med hvis man ønsker ekstraudstyr ?

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

31-05-2017 kl. 12:39

Jeg gør lige forsigtigt opmærksom på at det jf. "Hvad må jeg skrive?" ikke er tilladt at føre direkte reklame i det her forum.

Ikke at reglerne her på nogen måde bliver hverken fulgt eller kontrolleret af moderatorerne, der gerne lader trollen(e) forpeste de ellers fine debatter.

Når det så er sagt, så er det egentlig et ganske fint koncept i har kørende - meget i stil med det britiske Carwow, der dog tillader forskellige forhandlere, at byde ind på "opgaven", og derigennem nok sikre endnu lavere priser.

/Preben