BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

køb af bil af privatperson i tyskland

martin sørensen

martin sørensen
bruger siden
24-05-2009

04-01-2010 kl. 01:02

Hej Jeg har fået et rigtig godt tilbud på en bil i tyskland, som jeg overvejer at importere til Danmark. Der er kun det i det, at den sælges af en privatperson dernede. Er der nogen herinde, der har erfaringer med køb af biler fra privatpersoner i tyskland? Alle service er udført hos aut. værksted. Det kan vel ikke være meget anderledes end at købe en bil privat herhjemme - eller hvad?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

04-01-2010 kl. 08:39

Der er ingen problemer i det, så længe du er sikker på det ikke er scam.

Du skal bare sørge for at få begge dele af regitreringsattesten, så er der ikke restgæld i. Derudover skal bilen være afmeldt i Tyskland, det bliver stemplet på den lille registreringsattest, ellers hænger du på vægtafgiften fremover.

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2010 kl. 09:29

Det er der ingen problemer i og du kan også køre den hjem på de tyske plader,hvis du får lov af ejeren og derefter afl nr pladerne på motorkontoret i danmark,så sender de dem til tyskland,hvor den så bliver afmeldt.

m.v.h

nyborg dækservice

martin sørensen

martin sørensen
bruger siden
24-05-2009

04-01-2010 kl. 09:48

må man gerne køre den ind i danmark på tyske plader? jeg troede, man skulle købe exportplader i tyskland og skifte til danske prøveplader ved grænsen?

mvh.

koerner

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2010 kl. 11:13

Reglerne er ændret,så du kan købe en en tysk prøveplade på en tankstation i padborg.Der følger så papirer med som du skal udfylde til den pågældende bil og så kan du køre den hjem uden skift til dansk prøveplade.
Dette blev ændret sidste sommer,så det nu endeligt er blevet lovligt for os danskere efter 5 års ventetid.
Jeg var heller ikke klar over det,før jeg henvendte mig hos politiet i padborg i sommer og den pågældende politimand undersøgte det for mig.
God fornøjelse med din biljagt

m.v.h

nyborg dækservice