Nyeste biler:
06:53
VW Polo, 2000 - Kr. 38.800
06:32
VW Polo, 2001 - Kr. 38.800
06:21
VW Polo, 2001 - Kr. 38.800
00:28
Saab 9-5, 2006 - Kr. 89.500
Annonce

BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Køb af Audi A6 i Tyskland

Brian Schleisner

Brian Schleisner
bruger siden
24-05-2006

16-07-2008 kl. 10:41

Jeg overvejer at købe en Audi A6 2,0 Tdi Limousine i Tyskland. Bilen skal være årgang 2005-2006. Er der nogen der har gode dårlige erfaringer med dette og noget specielt jeg skal være opmærksom på? Jeg er især usikker på hvad afgiften i DK vil være og dermed bilens samlede pris.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Rune Jensen

Rune Jensen
bruger siden
12-04-2006

16-07-2008 kl. 11:35

Hej Brian.
Jeg har gjort en del i at hente biler i Tyskland. Hentede en del Touarger da det var attraktivt med den lave afgift. Igennem det sidste halve år har jeg hentet 3 stk 2.0 TDI audier model 4F (Fra år 2005). Noget jeg har lært er at afgiften kan svinge utroligt meget. Det der er den største årsag til dette er udstyret. I Tyskland får de jo nærmest foræret ekstra udstyret. Det vil derfor typisk være nemmere at finde en rigtig god udstyret model dernede.
Der er i tyskland en del papir arbejde forbundet med køb af bilen. Hvad enten du handler privat eller hos forhandler. Som udgangspunkt skal du altid have fat i export prøve plader for at kunne køre hjem. Ved ikke hvorfor man i DK ikke kan leje exportplader. Men det er noget der typisk tager en 4 timer dernede og indbefatter en del venter på det tyske motor kontor, samt en del snakken tysk.
Når man så kommer hjem skal bilen først toldsynes. Det vil sige at den skal forbi en synshal der skal bestemme bilens stand, samt notere det udstyr der er i den. Her hjælper det ikke at "kende" syns manden og få ham til at notere mindre udstyr end der faktisk er. Inde hos Told & Skat kan de nemlig se hvad du har af udstyr i bilen, ved hjælp at dens stelnummer.
Næste trin er så netop Told & Skat. Her sidder der så en vuderings mand som gennemgår oplysningerne på bilen og derfra kommer med en (u)rimelig afgiftspris på bilen. Har forsøgt at diskutere det med dem et par gange, men til ingen nytte. Man kan dog indgive en klage, men kender ikke nogle der har fået medhold.
Hvis det har din interesse har jeg min egen A6 2.0 TDI til salg. Du kan evt skrive til mig på rune_hougaard@yahoo.dk for mere info samt billeder.

Mvh
Rune Jensen

Lasse Borg

Lasse Borg
bruger siden
12-06-2005

16-07-2008 kl. 15:03

Hej Brian.
Min anbefaling: Hvis du ikke har kontakterne i orden eller ved hvad det drejer sig om, så tænk dig godt om inden du gør det. Det er bestemt ikke uden risiko og du er aldrig sikker på hvad du skal betale i afgift herhjemme. Det kan ende med at bilen bliver dyrere end hvis du bare havde købt den hos en forhandler herhjemme med garanti og det hele.
Jeg kender en gut, som er rigtig god til det og som har gode kontakter i Tyskland. Han har importere mange biler med store besparelser.
Du er velkommen til at kontakte mig, hvis jeg skal skabe kontakt til ham. mail: lasse.borg@autoconsult.dk

steen larsen

steen larsen
bruger siden
27-12-2003

18-07-2008 kl. 14:00

jeg har selv hentet en A6, 2,0 TDI årgang 2005 fra Tyskland.
Super bil, havde kørt 140.000 km, nu kørt 220.000 km kører stadigvæk perfekt.
Enig med afgiften, pas på med den, kan svinge rigtig meget.
Jeg betalte samme pris som en dansk, men nu var skeden jo sket... jeg voervejer at skifte min ud med en A6 St.car med samme motor.

Annonce