Nyeste biler:
18:43
VW Touran, 2006 - Kr 75.000
18:38
Mercedes A160, 1999 - Kr 22.000
18:37
Chevrolet Matiz, 2007 - Kr 29.500
18:35
VW Lupo, 2000 - Kr 27.900
Annonce

BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

hjælp til valg af bil har ingen forstand på biler

myret Christiansen

myret Christiansen

30-12-2011 kl. 19:06

Hej alle jeg har endelig solgt min bil og har kig på en anden men jeg har ikke den store forstand på biler eller ret meget om hvad jeg skal spørge en sælger om ang bilen udover evt lige tandremmen/servicebog

jeg har kig på disse her to biler som jeg syntes kunne passe til nuværende behov og penge

http://www.dba.dk/daihatsu-terios-13-sx-special/id-79729202/

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/daihatsu/terios/13-sx/1036841/?utm_source=dba_srp&utm_medium=link&utm_campaign=sogbil

http://www.dba.dk/toyota-carina-e-18-glx/id-500686311/

jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal kigge efter på bilerne og hvordan jeg laver den bedste handel

Dette indlæg blev 30-12-2011 20:18 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar med citat

Niels Simonsen

Niels Simonsen

30-12-2011 kl. 19:10

Da jeg solgte min bil i sommers, gik den private køber rundt med en seddel han havde printet ud et sted fra og den minutiøst igennem, men det hjælper jo ikke meget hvis man alligevel ikke ved hvordan de ting man kigger på skal se ud.

myret Christiansen

myret Christiansen

30-12-2011 kl. 20:17

Niels Brinch Simonsen skrev:
Da jeg solgte min bil i sommers, gik den private køber rundt med en seddel han havde printet ud et sted fra og den minutiøst igennem, men det hjælper jo ikke meget hvis man alligevel ikke ved hvordan de ting man kigger på skal se ud.

ja det er rigtig det er intet problem men om hvordan bilen ser ud i moteren osv det ved jeg ikke noget om

H P

H P

30-12-2011 kl. 20:30

Hej Myret.
Du skal have hjælp, Man kan gøre en god handel i den prisklasse, men du kan også købe katten i sækken.
Du kan evt. Låne bilen og køre den til FDM, en mekaniker du har tillid til eller et værksted du kender, betal for at få bilen gennemgået, de penge vil være givet særdeles godt ud.

myret Christiansen

myret Christiansen

30-12-2011 kl. 20:31

Henrik Pedersen skrev:
Hej Myret.
Du skal have hjælp, Man kan gøre en god handel i den prisklasse, men du kan også købe katten i sækken.
Du kan evt. Låne bilen og køre den til FDM, en mekaniker du har tillid til eller et værksted du kender, betal for at få bilen gennemgået, de penge vil være givet særdeles godt ud.

ja det er jeg ret sikker på jeg skal, men hvad koster sådan en attest ????

H P

H P

30-12-2011 kl. 20:37

En FDM-attest mener jeg ligger på ca 1200,-
Alternativt, kan et værksted tjekke bilen på 1 time, det vil være billigere. Uanset hvad, så kan et fejlkøb nemt koste det 10-dobbelte

christian schrøder

christian schrøder

30-12-2011 kl. 20:41

den carina springer mig lidt i øjnene , nu uden at anklage nogen !! men rat og sæde overtræk kan skjule slid som ikke kommer efter kun 183000 km , jeg ville være ekstra opmærksom på den . den anden kender jeg ikke . en gennemgang ved en mekanikker du stoler på koster en værkstedstime dvs 500-600 kr .
men så vidt jeg kan huske har du da fået en masse råd tidligere :-)
der kom henrik lige først , med værkstedet :-)

Dette indlæg blev 30-12-2011 20:42 redigeret af dets forfatter.

myret Christiansen

myret Christiansen

30-12-2011 kl. 20:50

jHenrik/Christian

det med carinaen og sæderne kan jeg da godt se men ja det vil jeg da overveje og finde et værksted

jeg må se om jeg kan finde et værksted som kan gå bilen igennem inden jeg skal have en som burde være snart

tak for svar alle sammen

myret Christiansen

myret Christiansen

30-12-2011 kl. 20:52

ja jeg har fået råd tidligere og det er også fint men nu er tiden kommet min bil er solgt og nu skal jeg købe en bil hurtigt , jeg har gået og ventet på min egen er blevet solgt ;o)

H P

H P

30-12-2011 kl. 20:53

Enig med Christian.
Bare det at sælger skriver at bilen står som ny !! Helt ærligt, jeg tænker perlestensmekaniker med vandkæmmet hår, gul habil, sorte negle og blanke sko.

myret Christiansen

myret Christiansen

30-12-2011 kl. 21:04

Henrik Pedersen skrev:
Enig med Christian.
Bare det at sælger skriver at bilen står som ny !! Helt ærligt, jeg tænker perlestensmekaniker med vandkæmmet hår, gul habil, sorte negle og blanke sko.

jaa kan være noget om det i skriver om carinaen syntes bare selv det lød så godt

Niels Simonsen

Niels Simonsen

30-12-2011 kl. 21:22

Har du økonomi til at bruge dine kontanter til en udbetaling til en ny bil og så smide en 1000-1500 i afdrag?

Jeg ville personligt hellere køre i en lille ny bil end et potentielt udgiftshelvede.

Nu ved jeg jo ikke hvor stort dit kørselsbehov er og om du skal meget på motorvej, hvis ikke, så kunne en af trillingerne jo være et bud. (Citroén C1, Peugeot 107 eller Toyota Aygo) eller ligende.

Dette indlæg blev 30-12-2011 21:23 redigeret af dets forfatter.

Gert Smed

Gert Smed

30-12-2011 kl. 21:23

Jeg ville gå i en stor bue uden om den Carina den ser meget slidt ud, hvis det skal være Toyota er der mange muligheder som eks.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/carina-e/18-xi-stcar/1031164

myret Christiansen

myret Christiansen

30-12-2011 kl. 21:57

Niels Brinch Simonsen skrev:
Har du økonomi til at bruge dine kontanter til en udbetaling til en ny bil og så smide en 1000-1500 i afdrag?

Jeg ville personligt hellere køre i en lille ny bil end et potentielt udgiftshelvede.

Nu ved jeg jo ikke hvor stort dit kørselsbehov er og om du skal meget på motorvej, hvis ikke, så kunne en af trillingerne jo være et bud. (Citroén C1, Peugeot 107 eller Toyota Aygo) eller ligende.

har desværre ikke mulighed for og låne penge på nuværende tidspunkt

jeg kører ikke overdrevent meget på motorvej men skal nok lidt mere til det nu men jeg skal bruge mere plads da jeg har to store hunde som skal med plus barn

myret Christiansen

myret Christiansen

30-12-2011 kl. 21:58

Gert Smed skrev:
Jeg ville gå i en stor bue uden om den Carina den ser meget slidt ud, hvis det skal være Toyota er der mange muligheder som eks.

hvad er det ved carinaen som i alle finder så mistænksomt ???? udover sæderne

christian schrøder

christian schrøder

30-12-2011 kl. 22:22

myret Christiansen skrev:
hvad er det ved carinaen som i alle finder så mistænksomt ???? udover sæderne

den ser ud til at have forkert størelse hjul (men der kan jeg tage fejl), den har overtræk over sæde og rat , man kan tit se på rattet om km tal passer med den slid der er i kabinen specielt på rattet , der bygynder at "smulre" , dette bevirker tit at der bliver sat et rat over træk på , det samme gør sig gældende på sæderne , han skriver den er som ny , men den virker ikke særligt velplejet , bare den sløsede måde sæde over trækket er monteteret virker lige gyldig , plus gear knopen også er slidt og dør beklædningen er kul sort , det virker ikke velplejet . jeg har de sidte 3-4år købt og solgt en 9-10 biler i det pris leje og min erfaring er at hvis bilen virker "træt" ved første øjekast , så plejer det at holde stik . hov.. glemte at den toning der er sat i sideruderne i bag er amatør lavet , man kan se luft boblerne .

Dette indlæg blev 30-12-2011 22:31 redigeret af dets forfatter.

Anders Jensen

Anders Jensen

30-12-2011 kl. 22:26

Vil umiddelbart sige, at den Carina du selv har fundet, så ganske fin ud.
Der bliver nævnt, at der kan være noget med sæderne, men det går jo ikke ud over dens køreegenskaber og du kan jo altid tage et smut ud og kigge på den og se hvordan den ser ud, ind ei kabinen.

christian schrøder

christian schrøder

30-12-2011 kl. 22:28

den anders linker til ser tilgendgæld super godt ud , den ville jeg hellere bruge min tid på .

myret Christiansen

myret Christiansen

31-12-2011 kl. 13:01

jeg takker for jeres fine svar det er meget lærerigt

jeg vil tjekke den anden carina mere ud evt køre en tur derop og se den rigtigt

myret Christiansen

myret Christiansen

christian schrøder skrev:

den ser ud til at have forkert størelse hjul (men der kan jeg tage fejl), den har overtræk over sæde og rat , man kan tit se på rattet om km tal passer med den slid der er i kabinen specielt på rattet , der bygynder at "smulre" , dette bevirker tit at der bliver sat et rat over træk på , det samme gør sig gældende på sæderne , han skriver den er som ny , men den virker ikke særligt velplejet , bare den sløsede måde sæde over trækket er monteteret virker lige gyldig , plus gear knopen også er slidt og dør beklædningen er kul sort , det virker ikke velplejet . jeg har de sidte 3-4år købt og solgt en 9-10 biler i det pris leje og min erfaring er at hvis bilen virker "træt" ved første øjekast , så plejer det at holde stik . hov.. glemte at den toning der er sat i sideruderne i bag er amatør lavet , man kan se luft boblerne .

det med filmen har jeg så ikke bemærket ;(

myret Christiansen

myret Christiansen

Gert Smed skrev:

jeg vil tjekke den bil mere

christian schrøder

christian schrøder

01-01-2012 kl. 13:23

Anders Jensen skrev:
Vil umiddelbart sige, at den Carina du selv har fundet, så ganske fin ud.
Der bliver nævnt, at der kan være noget med sæderne, men det går jo ikke ud over dens køreegenskaber og du kan jo altid tage et smut ud og kigge på den og se hvordan den ser ud, ind ei kabinen.

nej det gør det ikke , men hvis den er misligholdt inden i , er den sikkert heller ikke passet i det mekaniske .

myret Christiansen

myret Christiansen

01-01-2012 kl. 22:58

christian schrøder skrev:
nej det gør det ikke , men hvis den er misligholdt inden i , er den sikkert heller ikke passet i det mekaniske .

ja det kunne der være noget om

Annonce