BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Ford vs. Peugeot vs. Honda

Stefan Højgaard

Stefan Højgaard
bruger siden
23-05-2017

16-06-2017 kl. 14:07

Hej,

Vi overvejer så småt at skifte vores nuværende Ford Mondeo 2.0 TDCi st.car (2010) ud med en nyere og lidt mindre bil, da vi er nået forbi stadiet, hvor vi skal transportere barnevogn o.l..

Jeg har følgende 3 biler på radaren:

Ford Focus 1,5 TDCi 120 Titanium st.car

Peugeot 308 1,6 BlueHDi 120 Allure SW

Honda Civic 1,6 i-DTEC Elegance Tourer

Kravet til den nye bil er:

Mellemklasse

Stationcar

Godt med udstyr

”ikke alt for svag” motor (se de tre eksempler)

Maks 2 år gammel, og maks. 50.000 km. på tælleren (gerne en demobil e.l.)

Diesel (ikke et 100% krav, men mit køremønster indbyder til det)

Mit fokus ligger på de løbende omkostninger frem for købsprisen – dvs. jeg er villig til at betale lidt mere for en driftsbillig eller nyere bil. Jeg vil dog helst ikke over ca. 230.000 kr.

Jeg har skimmet Bilbasen, og så vidt jeg har kunnet vurdere, så er de tre biler, jeg har nævnt, blandt de billigste som lever op til mine krav. Skoda, Toyota, VW, Audi, BMW, Opel, Mazda, Volvo bliver alle for dyre, mens jeg har været ude at prøve Hyundai, Kia og Renault, som simpelthen bare ikke faldt i min smag.

Ovenstående resulterer i to spørgsmål:

Har jeg ”overset” nogle modeller, som lever op til mine krav?

Hvilken af de tre biler skal jeg vælge J? Fordele / ulemper ved de tre…

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

Stefan Højgaard

Stefan Højgaard
bruger siden
23-05-2017

19-06-2017 kl. 12:03

Hej Esben,

Tak for input.
Du har fuldstændig ret i, at begge dine forslag falder indenfor mine kriterier (Fiat'en havde jeg slet ikke overvejet). Men fælles for dem begge er, at jeg ikke bryder mig synderligt om interiøret - det bliver "for skrabet" at se på (jeg har bl.a. samme problem med Skoda og VW). Derfor kommer de ikke med i mine overvejelser...

hdi hdi

hdi hdi
bruger siden
22-07-2003

19-06-2017 kl. 12:13

Har prø;vet dem alle tre og Hondas motor er en klasse for sigselv. De to andre er også gode motorer, men Hondas 1,6 diesel er en tand mere smidig og følges stærkere.
Her ville jeg ikke være i tvivl: Civic !

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

19-06-2017 kl. 12:29

Kan tilslutte mig Civic. Du kunne også overveje en hatchback, den har et temmelig stort bagagerum (i klassen) Men skal du have loftshøjden, skal det selvfølgelig være en st.car....
Gå efter minimum en Sport model, Comfort modellerne er for skrabede efter min smag.

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

19-06-2017 kl. 23:06

Hej Stefan.

En af de store trends i øjeblikket er at folk køber mange SUV'er. Jeg er ikke selv specielt stor fan af dem, fordi jeg selv ville foretrække den mere "strømlinede" stationcar, frem for den høje SUV. Men så mange mennesker har nok alligevel fat i et eller andet. Inden for dit budget, kan du eksempelvis købe godfatheren i klassen, Nissan Qashqai med Renaults 1,5 diesel:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/qashqai/15-dci-110-acenta-connect-5d/3299129

Det kunne eventuelt være værd at kigge på en middel-SUV, frem for en middel-Stationcar. Jeg ville personligt foretrække stationcaren (af de tre nok Civicen) frem for SUV'en. Hvis du kører mange rigtig mange kilometer, kan driftsøkonomien også spille en rolle, en høj SUV vil alt andet lige bruge mere brændstof end en lavere stationcar. Omend de ifølge EU-målingerne er noget så sparsommelige.

Hvis hjertet alligevel skulle ende med at råbe Peugeot, så ville jeg overveje at lease en spritny Peugeot, frem for at købe lettere brugt. Peugeot laver generelt nogle skarpe leasingtilbud, og uden at have regnet på dem, kunne jeg godt blive overtalt til at tro, at det samlet økonomisk, over de tre år leasingperioden varer, er billigere at lease, end at købe brugt.

/Preben

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

19-06-2017 kl. 23:52

En ny 208 koster i leasing ca 33400 og 15000km om året ca så binder du dig i 3 år
husk man hæfter for evt ridser og slitage som de ikke ser som standard
til gengæld skal man så ikke tænke på at skulle sælge den selv osv
men jeg mener personligt stadig at det er for dyrt at lease
han ville så sku lease minimum en 308 sw som nok koster en del mere
og jeg vil selv æde men kasket på at hvis han køber en til 200000 køre den i 3 år
så har den under 100000km og fin service bog osv så kan den sælges for i hvertfald 100000kr derfor syntes jeg det er for dyrt

men men
jeg forstår godt at nogle folk leaser det gør det nemmere at skifte bil hvis man ikke er tilfreds eller bare elsker nye biler så der er både plusser og minusser ved det

Faldt forøvrigt lige over dem her
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/insignia/20-cdti-140-edition-st-eco-5d/3285767

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/astra/16-cdti-110-sport-st-eco-5d/3311536

Dette indlæg blev 20-06-2017 00:03 redigeret af dets forfatter.