BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Førstegamgskøber - brug for gode råd!

Ida Laursen Brock

Ida Laursen Brock
bruger siden
15-03-2017

15-03-2017 kl. 11:28

Hej alle sammen

Jeg arbejder i Vordingborg og bor i København, så jeg pendler en frygtelig masse. Nu er jeg efterhånden så træt af evige forsinkelser hos DSB, at jeg har planer om at købe en bil

Problemet er bare - jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal gribe det an!

Om mit kørebehov kan det siges, at jeg skal køre 200 kilometer 4-5 dage om ugen, så omkring 50.000 kilometer om året. Det er stort set kun motorvejskørsel, og jeg regner ikke med at bruge den i byen.

Noget af det, jeg er allermest i tvivl om er: Skal jeg købe nyt eller brugt? Hvad er der af fordele/ulemper ved de to muligheder?

Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal begynde, så er der nogle af jer, der har nogle gode råd til, hvordan jeg skal gribe det an?

Vh, Ida

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

15-03-2017 kl. 14:44

Hej Ida

Jeg tror måske, at dette link kan hjælpe dig
http://www.fdm.dk/hent-ebog-brugtbilkoeb

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

15-03-2017 kl. 15:00

Altså jeg vil mene at du skal gøre op med dig selv hvad størrelse bil du mener du vil have behov for . Her skal du se bort fra micro biler da du har meget motorvejskørsel
personligt ville jeg nok kigge på fløjene modeller . Wv Polo. Skoda Fabia. Seat Ibiza . kia Rio. Ford Fiesta. Toyota Yaris . peugeut 208. Renault clio.
Og sørg for der er fart pilot og AC det vil du være glad for

det køre mange kampagner for tiden så biler kan fås til en rimelig penge
men ellers ville jeg måske se om der var en demo bil hos en forhandler du er glad for