Nyeste biler:
19:26
Citroën Grand C4 Picasso, 2014 - Kr. 344.900
19:05
Skoda Fabia, 2007 - Kr. 68.500
19:02
Citroën C3, 2014 - Kr. 154.900
18:58
Mitsubishi Carisma, 1997 - Kr. 12.500
Annonce

BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Chevrolet Cruze - nogen reelle erfaringer

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

11-11-2009 kl. 08:32

Som tidligere nævnt har jeg bestilt en sådan - 2.0 LT 150 hk diesel. Er der nogen af bilbasens brugere der har relle erfaringer med den nye Cruze. I så fald er jeg da lidt nysgerrig for at høre, hvad dine erfaringer er indtil videre. Det gør nok ikke det store ved min beslutning - den er taget - men må da indrømme, at det kunne være lidt interessant at høre, hvad jeres oplevelse af bilen er.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

21-12-2009 kl. 21:32

Stadigvæk ikke nogen ejere der har noget konstruktivt at bidrage med?? Eventuelt nogen som har prøvet den 150 hk diesel???

Ib S

Ib S
bruger siden
20-11-2003

21-12-2009 kl. 21:48

De er først på vej ud til forhandlerne i dette øjeblik, så jeg tror ikke at der er nogen har prøvet 150 HK diesel endnu

Sidst rettet: 21/12-09

Jan Sørensen

Jan Sørensen
bruger siden
23-08-2007

22-12-2009 kl. 16:26

Til en kvart mill. får man alså temmelig meget bil.
150dhk, læder, navigation, m.m.

Genbo har den lille benziner som han købte i år. Vi har rullet nogle ture i den og han er stadig glad for den. Selvom han mener at den er kvik og har masser af plads, er lækkert udstyret osv. Men han kom selvfølge også fra en ældre japaner. Så er det nok ikke det man skal prale med. Men istedet det meget udstyr og en fin bil til pengene.
Kabinen er fin og passer godt til den lille familie.

Jeg ville nok også have ventet som du til at for sølle 50.000kr at få en ordentlig motor, læder, navigation, m.m. Og stadig til en helt fornuftig pris.

sinisa novakovic

sinisa novakovic
bruger siden
04-08-2008

24-12-2009 kl. 09:15

Har os bestilt en, har dog været ude og prøve den 2 gange inden.
Den kører perfekt, og ser ligeså godt ud. Du kan roligt glæde dig, nu er der jo ik længe til at vi få dem :)

Profil slettet

Profil slettet

24-12-2009 kl. 15:08

Jeg prøvede bilen for et par måneder siden og dieselmotoren med 150hk trækker rigtig godt og på trods af "kun" 5 gear er omdrejningstallet ok ved motorvejshastighed. Generelt en fornuftig bil til pengene, men enkelte steder kan man godt lægge mærke til lidt billigere løsninger f.eks. sorte sprinklerdyser oven på motorhjelmen, kuffertknusere på bagklappen og en lidt spinkel/tynd bagagerumsbund med "bølger" for at gøre den mere stabil - dog ligger der et full size reservehjul nedenunder. Ikke verdens bedste bagsæde, men der er plads nok. Affjedringen var efter min mening i den noget bløde ende uden særlig meget feedback til fører, men det kan sikkert klares med et sæt fjedre fra Eibach.
/Carsten

Ib S

Ib S
bruger siden
20-11-2003

24-12-2009 kl. 15:32

du prøvet den????

sinisa novakovic

sinisa novakovic
bruger siden
04-08-2008

24-12-2009 kl. 17:30

Man kan prøve den ude hos Autonorden på Amager (Kastrup) :)

henrik hollesen hollesen

henrik hollesen hollesen
bruger siden
23-11-2003

24-12-2009 kl. 22:58

husk der gives rabat hvis du køber den over fima

sinisa novakovic

sinisa novakovic
bruger siden
04-08-2008

25-12-2009 kl. 09:44

Hvor meget kan man få i rabat?

sinisa novakovic

sinisa novakovic
bruger siden
04-08-2008

25-12-2009 kl. 10:19

Jeg tænkte på noget, nu når der er indbygget GPS som standard, hvor meget kort få man med så? er der overhoved noget kort, eller skal man ud og købe??

Profil slettet

Profil slettet

25-12-2009 kl. 12:49

Jeg har haft mulighed for at prøve den en dags tid gennem mit arbejde. /Carsten

Necdet coskun

Necdet coskun
bruger siden
11-05-2004

03-01-2010 kl. 01:41

Hej jeg har en cruze 125 hk diesel, jeg har nu kørt lidt over 8000 km i den indtil videre køre den rigtigt godt.
En ting, som jeg har haft problemer med er at den køre for lidt på literen, det højeste jeg klaret ca 15 på literen og det har været uden klima tændt, ellers en fin bil med masser udstyr

HPH HPH

HPH HPH
bruger siden
07-12-2008

03-01-2010 kl. 12:26

Det hører man fra mange nye ejere af diesel biler, en ting er sikkert, hvis du kører små korte ture på 20 km af gangen, og det er landevej og by, så får den den aldrig op på det lovede, min har altid kørt langt på literen, dog en lille smule mindre da den var helt ny, men jeg kører udelukkende motorvej, 50 km pr vej, 2 gange dagligt.
Det er også derfor folk bliver så skuffede når de køber en diesel bil, og tror at den kan kører langt på literen, ved konstant at bremse, accellere op i fart igen.

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

03-01-2010 kl. 13:48

Forbruget afhænger meget af chaufføren - kommer du fra en benzinbil??? Det kræver lidt omstilling at få dieselen til at køre langt på literen - du skal blandt andet skifte gear langt tidligere end man er vant til i en benzinbil.

Vi har tidligere haft følgende dieselbiler:

Peugeot 307 2,0 HDI SW 110 hk - jeg kunne holde ca 18,5 km/l og kæresten omkring de 16.

Skoda Octavia 2,0 TDI - jeg kunne holde omkring 19,5 km/l og kæresten omkring 16.

Fiat Grande Punto 1,3 JTD - jeg kunne holde 23 km/l - kæresten omkring 18.

Renault Scenic 1,9 dCi - jeg kan holde omkring 18,5 km/l - kæresten omkring 15.

Det sjove er så, at vi pt har en Almera 1,4 imens vi venter på den nye Cruze - den kan hun holde omkring 15 kmU/l i og jeg kan ikke få den meget over 12........

Uanset hvordan man vender og drejer det så har chaufføren altså meget at sige. Nu er den nye bil så landet ved forhandleren - så håber jeg sgu de får rubbet neglene og gjort den klar i en helvedes fart - ser frem til at prøve den af i det virkelige liv!!!!!

Johnni Frederiksen

Johnni Frederiksen
bruger siden
16-09-2009

11-01-2010 kl. 15:53

Der følger Scandinavien med + "Major roads of Europe" - GPS i Cruze fungerer superb, til trods for at den ikke har 3D visning.

Johnni Frederiksen

Johnni Frederiksen
bruger siden
16-09-2009

11-01-2010 kl. 16:10

Hej Henrik.

Jeg antager næsten at du har fået din nye Cruze nu. Jeg fik ihvertfald min sidste mandag og jeg er langt fra skuffet. Bilen er spækket med udstyr og muligheder, GPS systemet er super godt b.la. med oplæsning af TMC meddelelser osv.

Jeg kommer fra en Golf V, 2,0 TDI m. DSG - og syntes man får meget mere bil for pengene i en Cruze. Der hvor Chevrolet fortsat halter efter de europæiske biler er i plastkvaliteten, men der er ikke langt igen.

Støjniveauet i bilen er i den grad godkendt, skulle lige vænne mig til den "høje" gearing da den "kun" har 5 gear - men savner ikke et 6 gear (Jeg kører ca. 150 km. på motorvej om dagen!) Kvaliteten af lædersæderne og siddekomforten er god.

Musiksystemet i bilen spiller godt og med både AUX (3,5mm jackstik) og USB skulle de fleste være dækket ind.

Det eneste der irreterer mig har sådan set ikke noget med bilen at gøre, men jeg har fået eftermonteret et webasto fyr/kabinevarmer - og den har de nogle problemer med at få til at fungere. der kommer ikke varme i kabinen men motoren varmer fint op. Det skal siges at klima anlægget iflg dem er en kompliceret sag - med automatisk måling af luft kvalitet osv. - Men er sikker på at det bliver løst.

Jeg er super tilfreds.

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

11-01-2010 kl. 21:47

Fik min i fredags. Har dog ikke nået at køre så mange kilometer endnu, da jeg stort set var sneet inde i weekenden.......

Min eneste umiddelbare anke er, at bilen har en lidt udtalt turbotøven - den er noget død hvis man sætter den i for højt gear - hvorefter den pludselig trækker som en vild hest med udtalt hjemve......

Det er nok mere et tilvænningsspørgsmål, og set i forhold til den ganske fornuftige pris synes jeg at jeg har fået temmeligt meget for mine penge.

Plussiden er: Super gode sæder, der ganske vist virker noget hårde i starten - men som faktisk er ganske særdeles udemærkede. Godt anlæg, alt i udstyr og behagelig lydsvag fremfærd. På minussiden er umiddelbart den før omtalte turbotøven og så det forbistrede midterarmlæn som hele tiden "ruller" tilbage så man ikke kan bruge det....... Men igen - det er måske i småtingsafdelingen...... :o)

Steen Bachmann

Steen Bachmann
bruger siden
28-01-2008

Henrik Wadskjær

Henrik Wadskjær
bruger siden
05-01-2004

12-01-2010 kl. 13:30

hej alle

Følger spændt med her. Er der nogen der har prøvet den med automatgear

Pft

Wads

Enevold Christensen

Enevold Christensen
bruger siden
18-09-2005

12-01-2010 kl. 14:06

Du har glemt en minusside. Værditabet vil være betydeligt højere end for andre i samme klasse.

Andreas S

Andreas S
bruger siden
22-02-2006

12-01-2010 kl. 19:59

Dejligt Henrik... Du er jo aktiv her på forummet så jeg ser frem til at høre lidt mere om din Cruze. Det er altid lidt spændende med nye modeller - særligt fra fabrikanter der har gjort store fremskridt de sidste år...

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

12-01-2010 kl. 22:49

..... selvfølgelig er det også en af de tanker jeg har været inde over.

Synes den er svær at gøre op. Jeg har altså købt en bil med navi, læder, 150 hk, et efter min mening ganske ok design, klima, fartpilot og alverdens andet "diller-daller" for 229.000 kroner. Hvis jeg skulle have noget der er sammenligneligt i størrelse og udstyr i en mere "værdifast" version skulle jeg af med pænt mange penge mere...... Så er spørgsmålet om en VW til 150.000 mere ville holde prisen meget bedre. Måske procentuelt men næppe i kroner og øre. Alternativt kunne jeg købe noget andet til samme pris. Men så skulle jeg leve med mindre motorkraft, mindre udstyr og mindre bil. Det kan så godt være at jeg ville være billigere kørende rent afskrivningsmæssigt. Omvendt skal vi jo allesammen køre rundt i en Alto eller en C1 hvis det er det eneste der tæller.

Iøvrigt tror jeg - måske naivt - på at Cruze kan gøre det bedre end de tidligere Chevrolet modeller har formået. Alene af den årsag at det reelt er en bil man nu gider eje. Der er altså ikke så meget appeal over en Nubira, en Kalos eller lignende. I værste fald er min bil så værdiløs efter 4 år - det er dog næppe helt tilfældet. Selvom den er vil den ikke have tabt meget mere end en bil i samme størrelse/samme udstyr/samme motorkraft af et mere anerkendt mærke - alene af den grund at det formentlig vlle koste 150.000 mere at blive kørende i sådan en. I sidste ende ender alle bilerne jo i en skrotpresse til 16 øre kiloet............

sikurt larsen

sikurt larsen
bruger siden
16-08-2005

13-01-2010 kl. 00:04

Haløjsa er sådan en bil noget værd om 5 år det er stadig en dawooe man køber .mit råd køb en alm bil

Enevold Christensen

Enevold Christensen
bruger siden
18-09-2005

13-01-2010 kl. 20:38

Nej den er så godt som værdiløs. Hvem pokker vil købe sådan en som brugt. Forstår heller ikke, der ikke bliver brugt den sunde fornuft, når der skal bruges så mange penge på en ny bil og købe en, som er mere kendt. Det vil jo alt andet lige gøre det billigere pr. kørt km.

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

13-01-2010 kl. 22:24

Jamen i princippet gætter vi jo - for ingen af os kender markedet om eksempelvis 5 år.

Jeg sad lige og ledte lidt på bilbasen - jeg har ikke gjort mig umage for at finde en bil med specielt højt værditab, omvendt har jeg heller ikke kigget efter nogen med specielt lavt. Lidt tilfældigt udvalgt fandt jeg følgende. (Alle biler er fra 2005)

Golf 2,0 TDI - kørt 138.000 km har tabt 198.000,-
Focus 1,8 TDCI - kørt 162.000 km har tabt 152.000,-
Vectra 1,9 CDTI - kørt 156.000 km har tabt 234.000,-
Astra 1,7 CDTI - kørt 105.000 km har tabt 103.000,-
307 1,6 110 5 dørs - kørt 131.000 km har tabt 112.000,-
6 2.0DE - kørt 129.000 km har tabt 205.000,-

Umiddelbart er det så udsalgspriser ved en forhandler - vi må antage at forhandleren reelt skal tjene minimum 20.000 på sådan en bil. Altså er det reelle værditab muligvis højere - muligvis lidt lavere alt afhængig af hvilken rabat der er forhandlet ved nykøb. Iøvrigt ved jeg ikke om bilbasens nybilpriser er til at stole på. Men umiddelbart mangler der vel tillæg for metallak osv?

Jeg kan således konstatere, at jeg skal betale penge for at komme af med en Cruze efter 5 år hvis jeg sammenligner med værditabet på en Vectra, at den skal være stort set værdiløs i sammeligning med en Mazda 6 og Golf, og at jeg nok kunne have kørt lidt billigere i en Peugeot 307 eller en Astra 1,7 CDTI. Umiddelbart er Astraen bare en brønd at køre rundt i - muligvis ganske driftssikker men usandsynlig kedelig. Peugeoten har jeg haft - og skal man sige noget pænt om den må det være, at man kører forholdsvis billigt, fordi jeg en stor del af tiden kørte rundt i en lånebil når min egen brød sammen - igen og igen. Jeg ville iøvrigt få en mindre motor, langt mindre udstyr og så sidde og ærgre mig over det hver dag.

Muligvis må jeg indrømme at jeg har begået en fejl - men jeg tror altså ikke at det er på grund af værditabet.......... Det kan trods alt ikke gå meget værre end de 229.000 lortet har kostet............ Jeg antager - muligvis naivt - at en eller anden rar person vil fjerne vraget uden omkostninger for mig efter eksempelvis 5 år. Men igen - det er da muligt at jeg tager fejl?

Vi kan jo bare konstatere, at uanset hvad man køber så er værditabet temmeligt enormt. En god bekendt har netop solgt sin Passat efter knapt 2 år og 60.000 kilometer - han har altså tabt omkring 200.0000 på den bil og taler stadig om at VW jo er såååå værdifast.

Lad os se hvordan det går på den lange bane - det kan være at jeg må bide i det sure æble og krybe til korset når en forhandler om 4 år skal have et femcifret beløb for at hjælpe mig af med min bil - men måske kan jeg også være heldig og få en skilling for den stadigvæk...........

Henrik S

Henrik S
bruger siden
12-07-2004

13-01-2010 kl. 23:28

Sådan Henrik!
Så er pap hovederne vist stille for en tid.
Nej der skal bruges en ordenlig tone.
Jeg hører "desværre" selv til dem der kører i en bil med et seriøst
værdi tab, jeg køber den bare når den er 3-4 år gamle og ejeren
her glemt hvor meget han egentligt gav for den bil.
For lige meget hvordan de regner så kan der ikke pilles ved det
regnestyk.
Nu kommer de så lige om lidt... jaaa men så er det jo også en i golf
jeg kører i, ja..... du kører i en bil lavet til "folket" af en fabrik
der kalder sig folkets bil....super.

Henrik Lind

Henrik Lind
bruger siden
02-09-2006

13-01-2010 kl. 23:31

ville bare høre om hvad i har givet få sådan en 2.0 VCDi LT
sådan som jeg læser det har i fået den til 229000 eller hvad er jeres pris på den

Kasper S

Kasper S
bruger siden
13-05-2007

14-01-2010 kl. 08:09

Få lige styr på stavning samt tegnsætning, og spar os, for den slags kommentarer, tak.

Ib S

Ib S
bruger siden
20-11-2003

14-01-2010 kl. 09:13

Godt svaret til det med værditab. Det er fuldstændig useriøst at antage at en bil til ca 200.000 vil ruinere nogen. Hvorfor nævner nogen ikke at der bliver solgt Avensis diesel årg 2007 til samme pris som Epica diesel 2007 og der har været 100-150.000 forskel i udsalgspris. Eller hvordan Toyota kan få 253.000 for en Yaris Diesel i højeste udstyr. Næ, værditab er en tabu emne, når man har en " anerkendt" mærke, selvom de taber mere i værdi en de billigere mærker. Og da en Cruze er fætter til den nye Astra, så skal den nok holde en ordentlig pris.

Kim .

Kim .
bruger siden
15-09-2008

14-01-2010 kl. 09:51

Egentlig havde jeg besluttet ikke ikke at bidrage til denne tråd, da jeg ikke har nogen interesse for Cruze´en. Bevares den ser da nydelig ud på de billeder jeg har set, og med 150 dHK samt udstyr som Henrik beskriver så virker den da som et godt køb - Lidt alá Octavia´en..ikke sandt Henrik :)

Grunden til at jeg så alligevel blander mig i tråden er den lidt morsomme drejning tråden har taget til mere at omhandle værditab end selve bilen.

Jeg tilhører gruppen af danske bilejere der glæder sig hver eneste gang jeg har købt fabriksny bil. Jo naturligvis har den et massivt værditab. Den sidste jeg købte fabriksny var i april 08. Listepris = 530.000 forhandlet ned til gadepris på 470.000. I følge beregningen fra bilbasen skulle jeg kunne få ca. 300.000 får den hvis jeg solgte nu. Det giver mig altså et værditab på 8500,- / måned hvis jeg solgte her og nu.
Det er i overkanten i forhold til hvad jeg havde forventet, men der er nu engang det man må leve med når man ønsker at køre i fabriksny bil i DK.
Jeg anser bilkøb for en hel del mere end bare at vurdere værditab. Under mit køb havde jeg i hvert fald langt flere parametre at vurdere - Såsom sikkerhed, fysisk størrelse, motorstr. kontra forbrug, rustbeskyttelse, oplevet kvalitet, brugsværdi i hverdagen, rengøringsvenlighed (2 børn), ergonomi, indstillingsmuligheder (der er stor fysisk forskel på min kone og jeg) osv.
Selvom jeg da gerne havde oplevet et mindre værditab så er jeg stadig overbevist om at bilvalget er helt rigtigt for min familie - omend det nok bedre havde kunnet betale sig at lease.

Jeg har ingen forventning om, at de af jer som ligger stor vægt på, at finde en bil med lavt værditab, overhovedet har en chance for at forstå mit valg. Jeg kan dog bare glædes over at ikke alle tænker som jeg selv så er der trods alt købere til min lettere brugte bil når den skal skiftes :)

Søren H.

Søren H.
bruger siden
06-01-2004

14-01-2010 kl. 11:49

Sikurt og Enevold's kommentarer er jo helt til grin, og har iøvrigt ingen hold i virkeligheden.
Selvfølgelig ved ingen, hvad sådan en Cruize er værd brugt om 3 år. Det afhænger jo bl.a. af, om bilen viser sig at være driftsikker og holdbar, og det ved endnu ingen.

Jeg vil vædde min næste månedsløn på, at Sikurt og Enevold kom med præcis de samme kommentarer vedr. afskrivning, da Kia Ceed og Hyundai i30 kom på markedet for et par år siden.
Men fakta er, at de har haft ca. den samme afskrivning på to år, som f.eks. en Avensis har, så snart du kører den ud over kantstenen ved forhandleren.

De billigste i30 årg. 2008 med max 20.000 km på tælleren koster pt. ca. 150.000 kr. Det er altså kun 20.000 kr under nyprisen.
Til sammenligning koster en 2008 Auris med samme km-antal ca. 190.000 kr, hvilket er ca. 60.000 kr under nyprisen.
Så ved jeg da godt, at man kan få en god rabat på en ny Auris, men det bliver altså alt andet lige en noget større afskrivning end på eksempelvis i30.

Finn Arne Hansen

Finn Arne Hansen
bruger siden
21-05-2007

14-01-2010 kl. 13:04

Der findes værktøjer, der er gode til at forudse værditab, nemlig BilpriserPro, som de fleste danske bilforhandlere abonnerer på. Lad os se på Cruze kontra Avensis:

Værditab på Chevrolet Cruze 2.0 VCDi LT til 275.000 kr.: 143.000 kr.
Værditab på Toyota Avensis 2.0 D-4D T1 til 345.000 kr.: 164.000 kr.

Forudsætning: 4 år, 80.000 km.
Regnestykket ændrer sig naturligvis, hvis man opnår rabat.
Finn Arne Hansen, Bilpriser.dk

Sidst rettet: 14/1-10

Kim .

Kim .
bruger siden
15-09-2008

14-01-2010 kl. 14:40

Hvorfor sammenligne med en Vectra, Mazda 6, og Avensis.
Er disse 3 biler ikke mindst en ½ klasse under Cruze´en. Eller jeg galt på den mht størrelsen.?

Lars Laursen

Lars Laursen
bruger siden
28-08-2003

14-01-2010 kl. 15:39

Sikurt og Enevolds kommentarer er da det værste vrøvl. Jeg har i hvert fald stadig til gode at se en bil blive "værdiløs", blot fordi den skulle være af et mindre anerkendt mærke. En fem år gammel Cruze har givetvis en lavere værdi end en fem år gammel Golf - men nyprisen var også meget forskellig. Derfor holder "alt andet lige" jo ikke, for udgangspunktet er netop ikke det samme.

Det er sjovt som eks. Toyota er referencepunkt for en diskussion om værditab. Da eks. Datsun, Toyota og Honda kom frem i 70'erne kom folk også med alle mulige bekymringer, men fakta var, at bilerne var bedre end de tilsvarende europæiske eller amerikanske på den tid, selv om de var billigere. Da mange af bilerne fra de - på det tidspunkt - kendte mærker var skrottede kørte japanerne stadig...

Det er selvfølgelig helt OK at være konservativ i sit bilvalg, for det at vælge et bilmærke er for mange næsten religiøst. Men hvis man helt kritikløst blot tror på, at det at købe et bilmærke med en lang historie betyder, at man dermed også køber den bedste og dermed billigste bil (set igennem bilens levetid), så tager man fejl.

Kim .

Kim .
bruger siden
15-09-2008

14-01-2010 kl. 15:55

.....heldigvis ikke alle der sætter lighedstegn mellem, at den bedste bil defineres ved også at være billigst.

Michael Madsen

Michael Madsen
bruger siden
17-01-2008

14-01-2010 kl. 16:54

Er simpelthen nød til at komme med en kommentar til Enevold Christensen. Du mener den er værdiløs om få år og anbefaler at købe et anerkendt mærke, for hvem gider have sådan en.Som jeg ser det har du i mange andre tilfælde anbefalet en Kia Ceed, hvem fanden giver have sådan en brugt og den holder nok ikke prisen bedre, men du kører vel selv i sådan en!!
Min kommentar til Cruze, en flot bil som jeg tror dem der har købt nok skal blive glad for.
Held og lykke med den.

Profil slettet

Profil slettet

14-01-2010 kl. 19:37

Heldigvis findes der stadig biler for enhver smag - måske pånær universitetsproffessoren nu SAAB har fået nådesstødet !

Nogle ønsker en driverscar andre en A-B bil.

Leverpostej eller kaviar !

Sådan har vi koreanske biler og tyske biler - til enhver smag og interesse :-)

(PS: ingen tvivl om at de der køber billigt sælger dyrt- procentuelt.
Og dermed må det da være op til interessens og tegnebogens størrelse)

Henrik S

Henrik S
bruger siden
12-07-2004

14-01-2010 kl. 21:19

Er Tyske biler = driverscar?

Hmm hovedparten eller nærmere 95% er ren leverpostej.
Jeg Kan sagtens følge folk med lyst til at købe en driverscar, gør jeg selv og betaler dyrt, men det er ikke det, den her tråd handler om.
Køb et "anerkendt" bilmærke er hvad de råder til og i min verden
er det ikke en Mercedes eller BMW men en bil i samme klasse.
Hvis vi holder os til Das Vaterland så er det jo en golf eller astra måske.
Så er det jo vi kan bringe regnestykket frem igen og kig lidt på hvad det koster at køre i et "anerkendt" leverpostej mærke og det alene, for jeg kan virkelig ikke se nogen grund til at betale mere for at køre golf når man er i segmentet A til B bil.
Måske er jeg blind men så fortæl mig lige hvad der gør man skal betale
extra for en golf

Design .....næppe
Motor ......en 140 TDI incl ferguson lyd?
kvalitet .......2 års garanti hmmm
fantastiske køre egenskaber, nu dør jeg af grin.

Jeg er lutter øre.

Lars P

Lars P
bruger siden
12-04-2005

14-01-2010 kl. 21:41

Har også kikket vældigt meget på den flotte Chevrolet til en ufatteligt god pris.

Jeg kom egentlig til at kikke på den pga. et besøg på Euroncap.com hvor testen viser en af de bedste tests nogensinde i relation til personsikkerhed.

Jeg glæder mig til at høre mere om Cruze, og er faktisk ligeglad med at der ikke er et gammelt tyskerlogo på. Det drejer sig om value for money, og noget siger mig at der er tale om netop det, her.

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

14-01-2010 kl. 22:31

Jeg må indrømme, at en tur i en Golf og en Passat ikke får så meget andet end nakkehåret til at stritte på mig - ved tanken om at jeg kunne have købt en Octavia og fået mere plads i en Golf, brugt færre penge og efter diverse undersøgelser fået en bil der holder bedre. Hvor mærkværdigt det nu engang er - de er bygget af samme dele, men ifølge fdm, autobild og andre medier klarer Skodaen sig sgu bedre på den lange bane. Hvis man kigger i BUNDEN af listen over biler som Autobild har langtidstestet finder man en del VW som mærkværdigvis er havnet der. Når man samtidig ofte påstår at Autobild er tyskervenligt, så kan man jo undre sig over resultatet.

Jeg vil også gerne have en driverscar. Derfor er jeg på udkig efter en MX5 - som jeg endda har råd til på grund af den forholdsvis billige leverpostejsbil bygget af risgnaskende skævøjede som jeg har været så letsindig at investere i. DET er en drivers car - men at påstå at en Astra, en Golf eller en Passat og så videre er en drivers car - mjooooooooh - men så har man altså misforstået begrebet AM. En drivers car involverer dig, kræver noget af dig og giver til gengæld tifoldigt igen hvis du leverer. Jeg er ked af at sige det - men det gør en Passat eller en Golf i de almindelige versioner altså ikke.

Men igen - hvis du gerne vil have VW med middelmådig kvalitet, arrogante værksteder og et - uanset om du vil det eller ej - betragteligt højere værditab end en Cruze nogensinde kan komme til at lide, så er det jo netop fint at der er en bil til enhver smag.

Jeg ville - for nu at være ærlig - også gerne køre rundt i en BMW 530 eller lignende - meeeeeeeen det er så også en ganske anden pris.

Så jeg er enig i at smag og behag er forskellig - men lad være med at komme med påstande om, at en koreansk bil vil tabe betragteligt mere end en tysk - når det nu er indiskutabelt at tyskeren har tabt hele den koranske bils værdi efter 4-5 år........ :o)

Har forøvrigt tanket første gang idag til dem som har snakket økonomi. Det er blevet til 17.9 km/l. Ikke prangende, men vel ok i betragtning af at km-tælleren viser mindre end 1000 km, at vi har haft snefald og snefygning med deraf følgende mindre økonimisk kørsel og en pæn portion koldstarter.

Håber vi kan lukke diskussionen om tyske/franske/koreanske biler snart - det var egentlig ikke den diskussion jeg gerne ville starte. Omvendt bærer jeg da gerne lidt ved til bålet når jeg møder fuldstændigt udokumenterede påstande........ ;o)

Enevold Christensen

Enevold Christensen
bruger siden
18-09-2005

14-01-2010 kl. 22:52

Nej jeg kører ikke i Kia Ceed, men jeg er nu ret sikker på, at den vil holde værdien bedre, fordi den bl.a har længere garanti oeg er en rigtig populær bil, som man sjældent hører noget negativt om. desuden er Cruze alt for dyrt i brændstof og dermed ejerafgift. Det vil afspejle sig i den brugte pris om nogen år, da den vil være mindre attraktiv med det brændstofforbrug.

Den går kun 17.9 i snit og har kun 150 HK på en 2.0. Derimod har en Kia 115 HK og snart 128 på 1,6 og går 22.7. En motor der er noget mere moderne med f. eks stop and go.

Henrik Lind

Henrik Lind
bruger siden
02-09-2006

15-01-2010 kl. 00:14

Ville høre om det er flåderabat i har fået på dem eller bare forhandle rabaten evt hvor i landet i har handlet

Nogle som ved om man kan få xeion lys til sådan en

Enevold Christensen

Enevold Christensen
bruger siden
18-09-2005

15-01-2010 kl. 10:15

Dagen hvor du fortryder dit køb, skal nok komme. Lige nu er du så forelsket i den, at du ikke kan tænke klart. Utroligt at sådan en ny bil stadig har 80'ernes kuffertknusere i bagagerummet. Cruze vil komme til at tabe mere end andre i den prisklasse. Vi snakkes ved om 2 år.

Sidst rettet: 15/1-10

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

16-01-2010 kl. 09:20

.... Du har muligvis ret. Jeg er nu ikke specielt forelsket men nøgternt vurderet er jeg stadig sikker på at jeg har gjort en fornuftig handel.

Vi skal lige være enige om præmisserne. For hvis du kigger på nyprisen er vi da enige om, at jeg får mindre for den, end hvis jeg havde brugt de samme penge på en anden bil. Problemet er jo bare, at jeg til prisen kan få en skrabet Ceed, en veludstyret Grande Punto, en 5 år gammel Golf eller lignende.

Min påstand er bare, at jeg ikke kan tabe flere penge end på en anderkendt bil med samme motorkraft, sammenlignelig størrelse og så videre. At jeg så oveni får mere udstyr er så en detalje.

Derudover må jeg indrømme, at jeg er forberedt på, at værditabet bliver stort - lidt ligesom da jeg købte ny 307, ny Octavia og let brugt Grande Punto til konen.......... Det er jo altså alle bilers lod - og det sjove er jo at man stadig kan møde en VW ejer som roser sin bils værdifasthed, selvom han har tabt 200.000 på tre år.............

Vær nu lidt glad istedet for - det er da rart at vi ikke kører rundt i sorte Kia Ceed 1,4 allesammen - bare fordi du mener, at værditabet er bedst på sådan en....... ;o)

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

16-01-2010 kl. 13:03

Mjaaaah - jeg vil da umiddelbart mene at Vectra er ca samme størrelse.... Ialtfald mener jeg ikke at der er en halv bilklasse til forskel....

Chevrolet Cruze - længde 4597 mm, bredde 1788 mm
Opel Vectra C - længde 4600 mm, bredde 1800 mm
Mazda 6 - længde 4755 - bredde 1795 mm
Avensis - længde 4695 mm - bredde 1810 mm

Således er Avensis og Mazda 6 osv jo større end Cruze - men Cruze er så tilgengæld større end Astra, Focus med mere.

Ved sgu ikke helt hvordan man skal gøre det op.........

Lasse T. Klitgaard

Lasse T. Klitgaard
bruger siden
06-01-2004

16-01-2010 kl. 16:15

For at vende tilbage til topic....
Jeg har ingen reelle erfaringer med bilens køreegenskaber, så dem kan jeg ikke svare på.
Men bilens kvalitet og generelle indtryk, må man sige at Chevrolet har lavet en fin og flot bil. Det kan godt være det er en gammel Daewoo, men nu er de nu engang en del af General Motors, som også ejer Opel. Det vil sige, og dette er er fact, at Chevrolet Cruze er bygget på en Opel Astra! Den er rigtig godt i kvaliteten og jeg tror bestemt på at den model, bliver bilen der får ophøjet Chevrolet til et seriøst mærke. Ligesom Felicia'en fik gang i Skoda igen, efter Volkswagen overtog dem.
Fra min side ingen tvivl om at Chevrolet Cruze er en fin og god bil! Og mht afskrivninger, så glem det. Alle nye biler har en uhyggelig afskrivningsgrad, men en bil til 275.000 kr. kan altså ikke ruinere nogen over 4 år! Hvis vi antager at Finn Arne Hansen har ret, har du kun et værditab på ca. 2980 kr/md eller en cirka halvering over 48 måneder. Det er der ikke noget uhyggeligt eller skræmmende i!!

Køb den - nyd den! :-)

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2010 kl. 16:26

Kære Henrik
Tillykke med den og generelt hatten af for dine velargumenterede og formulerede indlæg.
Du ved sikkert godt, du med køb af, og indlæg om denne Chevrolet (eller rettere Daewoo; for en Chevy er og bliver de sgu aldrig!) - vifter med en rød klud for mange af os som vægter andre værdier end "billigst muligt indkøb" højest.
Jeg køber gerne en del af dine argumenter, bare det ikke er mig som skal tilbringe de næste 50-100-200.000 km i sådan en bil.
I min verden svarer købet af sådan et "slagtilbud" til, når man på en ferie i Thailand kan købe Rolexure og Lacoste-trøjer til 1/10 af det "rigtige" pris.
"Jammen, der står da det rigtige på varen!!!" = "jammen der er både læder og alt i el!!! "
Jo tak - men hvordan ser det ud og hvordan virker "lortet" efter 2-3-5-10 år ???
Det er jo netop der man kan se forskel på skidt og kanel - og at det tydeliggøres at man (som alt andet her i verden) får hvad man betaler for.

"Lyder det for godt til at være sandt - Tjaeee, så er det nok for godt til at være sandt"

Men "god tur" fremover, og lad os endelig høre dine erfaringer, sorger som glæder med "BAMBUS-BILEN" :-)

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

16-01-2010 kl. 17:01

Hej A M. Jeg er som udgangspunkt ikke uenig med dig. Er selv skeptisk over for hvordan skidtet holder. Omvendt synes der ikke at være de store problemer generelt med de koreanske biler. Jeg tror på - muligvis naivt - at det idag svarer lidt til at man anbefaler, at folk lader være med at købe en Skoda, for de er livsfarlige at køre i når det er glat...... "Du ved - pendulaksler og hækmotor og alt det der. Desuden kan den ikke blive varm i kabinen, så hold dig fra det russerlort."

Jamen - en Skoda Octavia har da ikke hækmotor og pendulaksler???? "Nå - men det er da stadigvæk en Skoda. Jeg ville ikke købe det - har du ikke hørt alle Skoda-vitserne"
Chevrolet har et ikke for godt ry på grund af de tidligere Daewoo - og nå ja - også for de amerikanske modeller, som var samlet med en kornskovl og samlingerne lignede noget der var tilpasset med en sløv hobbykniv. Der er altså ikke noget der springer i øjnene i den nye Cruze, når man kigger på finish, der er ikke noget der knirker eller rasler uanset underlag, og dørerne smækker med en væsentlig mere solid lyd end i mange andre biler. De har sgu gjort lidt ud af det. Samtidig har den nogen rigtigt behagelige sæder - omend de føles hårde i første omgang. Jeg er såmænd ikke så bekymret for, om den splitter ad undervejs, for mange af delene er trods alt Opel dele - og Opel er jo en solid bil, Den er jo tysk, så den kan da næppe være farlig i kritikernes øjne.....?

Hvorom alting er - så lad os kalde det et eksperiment. Hvis det går godt er alle glade - incl mig selv. (Nårh ja - der skal nok være en del som IKKE er glade - men da det ikke er mig er jeg sådan set ligeglad.) Hvis det går skidt og det bliver en lang rejse i irritation, fortrydelse og bitter smag i mundhulen af at have dummet sig, så kunne jeg - af egen bitter erfaring - også have haft oplevelsen i en Peugeot, Citroën, eller sågar - og hold nu fast - i en VW. Jo jeg sagde fy-ordet.

Jeg ved sgu ikke helt hvad det er med os mænd og biler. Men en VW ejer vil - til helvede fryser til is og jorden drejer den anden vej - påstå at en VW er et fantastisk kvalitetsprodukt. Alle analyser siger, at det er den ikke nødvendigvis, og selv store, dyre reparationer hvor kulance er lig nul bliver slået hen med "at det kan man jo opleve på alle biler". Vi var en del kolleger sammen igår til et firmaarangement, og en har sin Passat til reparation på grund af at topstykket er revnet. Bilen er ikke ret mange måneder over garantiudløb, og VW afviser totalt at dække noget som helst. Men han skal da helt sikkert have en VW igen - "for det er satme en fed bil der bare virker" udtaler han da han bliver drillet lidt. "Og så holder den prisen noget bedre end alt andet" fortsætter han.

En god bekendt sværger til Toyota og købte en Corolla Verso for et par år siden. Japansk kvalitet bygget i - øhhhh - Tyrkiet. Ingen tvivl om at Toyota bakker deres produkter langt bedre op end mange andre firmaer - men hold op hvor har han bøvlet meget med sin bil og hvor har den holdt meget på værksted. Men det er jo en Toyota så den går aldrig i stykker hvis du spørger ham - fantastisk bil!!!!!
Enhver er salig i sin tro - mon ikke det er der vi er?

Jeg lover, at hvis min Cruze viser sig at være noget skrammel - så køber jeg ikke en igen. Jeg er ikke mærkeafhængig og typen der bare skal have den nye model i samme mærke, som den der holder i indkørslen. Jeg har været rundt om Nissan, Alfa, Seat, Peugeot, Opel, Skoda, VW (jo jo -jeg lod mig sgu også lokke...... ;o))Fiat, Renault og lige nu står der en Cruze i carporten.

Jeg glæder mig såmænd også til at følge den - på ret tæt hold. Men fanatisk bliver jeg altså aldrig. Husk nu - jeg har ikke slået jeres børn, jeg har ikke sparket jeres hund, jeg har ikke haft sex med jeres koner (det mener jeg ialtfald ikke.....) - jeg har jo bare købt en bil som i ikke bryder jer om. Så tonen om at man handler tankeløst, at det er usandsynlig dumt, at jeg kommer til at ligge søvnløs i de næste 25 år imens jeg hulker "åhhhh for satan!!! - havde jeg bare ikke købt den SKIDE bil" er altså lidt humoristisk i mine øjne. For pokker - det er da bare en bil - og umiddelbart vurderet ikke så skidt en af slagsen........

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2010 kl. 17:50

Endnu et lækkert læseværdigt indlæg fra dig Henrik og så endda kun postet som en kommentar :-)

Hvor ville det være lækkert hvis det var en Porche 911 eller en 5,7 V8 HEMI amerikaner eller en Audi S4/S6 eller en MB AMG whatever........ du havde købt - for sikke læseoplevelser der så var os andre i vente.

For sikket et spild af skrivetalent, at du fortæller os om en Daewoo... (undskyld).

Jeg synes altid det er spændende, at folk prøver forskellige biler, istedet for bevidstløst at bestille den ene Opel Kasket efter den anden, men kære Henrik, sigt da lidt højere :-)

Hvis jeg var i en situation, hvor budgettet sagde ca. kr. 200000 og jeg var villig til at prøve lykken, så kan jeg love dig den stod på ældre (måske slidte) luksusbiler med "hele svineriet" bare for at prøve at køre i store Audi, MB, V6, V8-biler i alle afskygninger - da ikke spritnye koreaner-modeller, for faen - hvor værditabet, lige meget hvad , er statsgaranteret !...................

Men alligevel er dine indlæg en berigelses i dette forum - tak.

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

16-01-2010 kl. 19:00

Den dag hvor jeg ikke har et kørselsbehov på 50.000 km årligt vil jeg ikke afvise at der holder en mere eksotisk bil med stor motor i indkørslen. Men med det kørselsbehov jeg har nu er det ikke realistisk.

Jeg er - når nu du bliver ved med at tale "statsgaranteret vræditab" og "stort værditab" nødt til at spørge dig:

Hvilken bil ville du købe, hvis du havde et kørselsbehov på 50.000 km årligt, hvor du mener at værditabet er markant mindre. Det må naturligvis gerne være nogenlunde samme størrelse bil, samme ydelse og ialtfald tilnærmelsesvist samme udstyrsniveau. Bare så vi sammenligner æbler med æbler og ikke æbler med pærer.

Du behøver ikke lade dig begrænse af budgettet på 229.000 kroner - det var jeg i princippet heller ikke.........

Du skal selvfølgelig kunne sandsynliggøre dit valgs lavere værditab ved at henvise til bilprisers udregning - eller ved at finde brugte biler som er til salg allerede.

Jeg ser frem til at høre din vurdering af hvad jeg skal have holdende i indkørslen når Cruzen om 6-8 måneder har givet op, er faldet fra hinanden og gennemtæret i bunden så den ikke kan gå igennem et §77 eftersyn. Du må selvfølgelig gerne liste en del andre biler op - så der er noget at vælge imellem.......

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2010 kl. 19:25

Godt så - misforstå nu endelig ikke tonen i mine indlæg. Jeg er ikke (for en gangs skyld) sarkastisk eller ironisk. Jeg mener faktisk du skriver godt og velargumenteret.
Alt ære værd, at du har et kørselsbehov. Det samme har jeg, ca. 30-40.000 km om året.
Dog vægter jeg det at køre i en ordentlig bil (og selvfølgelig også betale derfor) så stor en del af min tid, så højt, at jeg nægter at købe under mit niveau/ økonomiske formåen/ passionen for biler.
Derfor overvejer jeg når min Passat til ca. kr. 550.000 skal skiftes om 3-4 år, at købe en stor Audi el. BMW el. MB, som har kørt det værste værditab af sig - altså 2-3 år gammel.
For jeg tæller ikke 5-øren, men vægter køre- og ejerglæden højest.
Om den kører 13,5 eller 16,5 på literen rager mig en pap-and.
Livet er for kort til den slags, synes jeg.
Sådan er vi så forskellige og derfor gider jeg helt ærligt ikke at liste regneark op for dig, mht. hvilken bil der er fornuftigst.
For mig skal passion gå før økonomi - men selvfølgeligt tæt fulgt - derfor VW i en højmotoriseret- og udstyrsmæssig version.

Henrik S

Henrik S
bruger siden
12-07-2004

16-01-2010 kl. 22:04

For jeg tæller ikke 5-øren, men vægter køre- og ejerglæden højest.
hvad er det for noget vrøvl, Man kører da ikke i en passat, hvis man har passion for biler, den er da på top 10 på leverpostej listen.

Michael Madsen

Michael Madsen
bruger siden
17-01-2008

16-01-2010 kl. 22:14

Hej Henrik.

Først og fremmest tillykke med din nye bil. Jeg forstår overhovedet ikke mange af de indlæg på dette forum. Henrik spørger om nogle har erfaringer med denne bil, og så kommer der jeg ved ikke hvor mange indlæg om hvor mange penge Henrik sætter til når han skal af med den, hvor ringe kvalitet den sikkert er i, og sikkert skriver jeg da alle dem som har kritiseret den garanteret ikke har prøvet den, ja ikke engang set den hos en forhandler.

Jeg syntes det er skønt at nogle prøver sig frem med noget ukendt, vi kan sgu da ikke alle sammen køre i Kia, Skoda,VW, Toyota o.s.v.

I den sidste ende er der faktisk ikke den store forskel i afskrivningen på de enkelte mærker, om man får 10.000 kr. mere eller mindre når man sælger en bil efter 4 år er i min verden ligegyldig, da det under alle omstændigheder koster en jetjager når man skal have en ny.

Henrik, jeg står lidt selv i samme situation. Jeg har desværre, grundet nogle arbejdsmæssige omstændigheder, været nød til at sælge min elskede BMW for at købe en økonomisk dieselbil til en noget lavere pris.
Jeg nyder at køre i min BMW 3 uger endnu, men så får jeg en anden bil, og hold kæft hvor har folk været kloge om hvad jeg skulle købe, i stedet for den jeg har bestilt. Jeg har valge den nye Seat Ibiza med den nye commenrail diesel motor, og ifølge alle de "kloge hoveder" er det også en lortebil som taber i værdi.
Men hvad pokker, jeg syntes den er ok, men at andre i den grad kritiserer vores bilvalg må være misundelse eller bare dumhed.

Held og lykke med Cruze`n jeg syntes den er sindsyg flot, men kender ikke noget til kvaliteten.

T Nielsen

T Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-01-2010 kl. 23:25

ingen reelle erfaringer, men dog læst test af at den skulle køre godt og støjsvag, og med motor fra opel og bund mv. Så bilen er måske ikke så ringe når det kommer til stykket.

Ja altså der står at teknisk set kommer bunden fra opel og motor hvis det er diesel også opel, andre ting i den er vist fra opel astra. Jeg synes den ligner meget de nye opel insig. Så er blevet lidt int. Sidder lige nu og savler over en sortmetal 2,0 diesel 150hk med læder klima fartpilot og navigation. hart kørt 2000km til en pris på 259000, syns det er lidt vildt at det kan lade sig gøre til de priser

Sidst rettet: 17/1-10

T Nielsen

T Nielsen
bruger siden
03-12-2009

17-01-2010 kl. 00:35

Synes mine øjne læste at du har givet 229 for bilen med alt i udstyr??? Det var da noget af en rabat?

Enevold Christensen

Enevold Christensen
bruger siden
18-09-2005

17-01-2010 kl. 01:41

Det kan såmænd godt være, at bilen er god nok. Det vil jeg ikke afvise. Men uanset hvilken bil jeg skal købe, så vil jeg aldrig købe den første årgang af en bil. Det er p.g.a min tid for mange år siden ved en bilforhandler, og mine 10 år 1998-2008 ved en underleverandør til de store bilfabrikker. Der kommer altid løbende forbedringer og der er så godt som altid børnesygdomme. Derfor taber den første årgang også mere end dem der kommer om et par år. Den bedste bil, du får er den sidste årgang før den nye model. Den er fejlfri.

Jeg har altså ikke en Kia, men en 207 HDI 90 HK, som også har tabt mere end jeg havde regnet med. Til gengæld skal den ikke sælges, og den er utrolig billig i drift. 2500 har jeg brugt på service på 56.000 km og 21.5 i snit.

Sidst rettet: 17/1-10

Finn Elisiussen

Finn Elisiussen
bruger siden
15-01-2010

17-01-2010 kl. 08:29

Cruze 150 hk model LT koster d.d. Kr. 279,995 med manuel gear

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

17-01-2010 kl. 08:38

.... men du kan få den til 229.995 hvis du køber den som firmabil eller bliver godkendt til flåderabat. Kræver at du får kørepenge fra dit arbejde, har en erklæring på det og at du iøvrigt bliver godkendt hos Chevrolet importøren.

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

17-01-2010 kl. 08:51

....... nu overrasker du mig!!! :o). Det var da ellers vigtigt at tale om værditab - men på din egen bil er du ligeglad??? Jeg har vægtet tingene anderledes - jeg kunne principielt nok også have købt en Passat eller lignende - men for det første synes jeg altså ikke rigtigt at en Passat får mig til at smile hver gang jeg skal ud og køre bil, og i bund og grund er det altså også en leverpostejsbil - bare noget dyrere. Selvfølgelig er der forskelle - det respekterer jeg. Jeg synes bare ikke de er 330.000 værd. Så vil jeg sgu hellere ud og rejse, eller som planen er køre i en billig leverpostejsbil i hverdagene og så sidde med et stooooooort smil når jeg lufter min MX5 i weekenderne.

Du brugte udtrykket "statsgaranteret værditab" i et af dine indlæg - det er da netop sikkert og vist med dit eget bilvalg - og i kroner og øre er det helt sikkert højere på en Passat end det er på en Cruze.............

Igen kan vi så forlænge tråden til 5-dobbelt længde og diskutere om bilerne kan sammenlignes - det gider jeg så ikke kaste mig ud i. Jeg må dog konstatere, at det er lidt floskler når du snakker om det enorme værditab på en bil til 229.000,-. Du kan trods alt ikke komme med et meget bedre alternativ når du bliver spurgt..... :o) Det beroliger mig da lidt........

Vi må se hvad fremtiden bringer - ingen af os ved det. Måske er jeg jublende lykkelig om to år - måske har min nye investering givet mig en mindre depression eller sendt mig på den lukkede afdeling. Vi får se hvor galt det går.

Held og lykke med din Passat - men jeg forstår altså ikke du vægter din passion for biler og så vælger du en Passat????? Det er da ikke det mest spændende køretøj på jorden? I min verden er passion noget med Alfa, BMW, Jaguar eller andre mere spændende biler. Er passionen køreglæde ville jeg foretrække en Mazda 6 frem for en Passat. Eller måske en Mondeo (hvis de bare kunne droppe det skide sølvfarvede plastic i hele kabinen.....) - de kører altså langt mere involverende end en Passat.

Nu er det jo ikke fordi vi skal sidde og "disse" hinanden på vores bilvalg og prioriteringer - jeg forstår bare ikke helt din argumentation set i forhold til dine valg.

Henrik Lind

Henrik Lind
bruger siden
02-09-2006

17-01-2010 kl. 11:02

hvad er kravet til at få flåderabat nu bruger selv min bil til arbejdes kørsel men nu er udvalg af bilforhandler på bornholm ikke så stor men vi har dog en Chervrolet forhandle her over skal man bare snakke med dem om det ??

T Nielsen

T Nielsen
bruger siden
03-12-2009

17-01-2010 kl. 20:12

Tak for svaret. Ja et cvr nr. kan jeg vist godt finde. Så med 229.995 er det vist begrænset hvor meget der kan "ske". Håber da at du stadig er glad for din Cruze.

Mvh

Necdet coskun

Necdet coskun
bruger siden
11-05-2004

19-01-2010 kl. 20:48

hey jeg har kørt i diesel i 5 år en seat toledo 1,9 tdi med 110 hk den kunne jeg køre omkring 1000 på en tank uden problemmer, men chervolet kan jeg ingen ting lige meget hvad jeg gøre er det højeste 900 på en tank, så jeg tror ikke at deres er optimale

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

19-01-2010 kl. 22:52

Har idag tanket 2. gang. Kørsel primært 130 km/t på motorvej - 5 mand i bilen. (eller rettere 4 mand + 1 kvinde....) Herudover lidt småkørsel imellem kunder på lille Lolland. Resultat: 809 km på triptælleren, tanket 45,97 liter. Sådan cirka 17,5 km/l. Det slår ikke rekorder - men vejret og det faktum at bilen endnu ikke har rundet 2000 km taget i betragtning er det vel overordnet set ok.

Necdet coskun

Necdet coskun
bruger siden
11-05-2004

20-01-2010 kl. 14:14

var der noget på tanken før de kørte

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

20-01-2010 kl. 14:19

DET spørgsmål forstår jeg sgu ikke helt. Forklar lige nærmere.

Necdet coskun

Necdet coskun
bruger siden
11-05-2004

23-01-2010 kl. 14:18

jeg synes bruger meget meget brændstof 14, 15 på literen er alt for meget og bilen har allerede rundet de 10.000 km hvad gøre man i sådanne sitautioner forhandleren ingen hjælp at hente

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

23-01-2010 kl. 16:44

For det første er temperaturen pt nok lidt hård ved brændstoføkonomien. Jeg kan også se, at vores Scenic i øjeblikket kører noget kortere på literen end normalt. Jeg har dog pt et gennemsnitsforbrug på 5,5 l/100 km på Cruzen, og har som tidligere nævnt har den på de første 2 tanke ligget fornuftigt - bedste tank med omkring 18 km/l hvilket årstiden og bilens alder vel egentlig er ok.

Jeg ved jo ikke noget om dit kørselsmønster og tyngden af din speederfod - for selvfølgelig kan der være en fejl på bilen men umiddelbart er der jo også bare muligheden for at du kører lidt hårdere end gennemsnittet....?

Necdet coskun

Necdet coskun
bruger siden
11-05-2004

24-01-2010 kl. 01:24

nu har jeg kørt diesel før på min gamle diesel kørte jeg gennemsnit 18- 19 stykker jeg ved ikke hvad der galt med denne her hvad skal jeg gøre ved jeg hellere ikke

Finn Elisiussen

Finn Elisiussen
bruger siden
15-01-2010

17-03-2010 kl. 08:46

Hej Johnni
er du stadigvæk tilfreds med din Cruze?
Er navgationen lige så super som Garmin/TomTom
Jeg har bestilt en 150 hk her den 16/3-10 får den i næste uge, så jeg er meget spændt
Hilsen
Finn

Morten Bolinius

Morten Bolinius
bruger siden
11-11-2005

02-12-2010 kl. 12:27

Har du fået løst dit problem med Webastoen ?

Har lige mået monteret og har samme problem.

Hører gerne fra dig.. evt. på mail mortenbolinius@mail.tele.dk

HansErik Jakobsen

HansErik Jakobsen
bruger siden
18-04-2012

02-05-2012 kl. 21:02

Hej Henrik
Har lige siddet og læst denne tråd med et lille smil på læben.
Går selv og kigger på den nye Cruze 5d med 2,0 diesel 163hk.
Hvordan er du tilfreds med din eftehånden lid ældre Cruze

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

02-05-2012 kl. 21:45

Hej Hans-Erik.

Det må være mig du spørger til...... Den korte version er at jeg er næsten ualmindeligt godt tilfreds. Mit svar tager naturligvis udgangspunkt i, at bilen kostede 229.000 da jeg købte den - og med det som udgangspunkt tror jeg ikke at man kan forlange ret meget mere. Status er nu 94.700 på "klokken". Stort set fejlfri indtil nu. Har fået skiftet et rat som skallede af i overfladen, samt fået skiftet håndtaget på bagklappen som åbenbart ikke er gode venner med lollandsk lerjord på efterårsvåde veje. Derudover almindeligt service.

Skal man sige noget negativt må det være serviceintervallerne på 15.000 km. Synes jeg er forbi forhandleren ret ofte. Prisen er vel nogenlunde rimelig - meeeeen - de sliber sateme ikke uden vand, om man så må sige. Stor var overraskelsen da jeg var til 90.000 km service og fik at vide at "vi er lige ved at skifte tandremmen - så er den klar" da jeg ringede og spurgte til om den var færdig. Synes ikke lige jeg kan huske andre biler med så kort interval - til gengæld var prisen incl stort service omkring 5.000 så det var o sådan set næsten rørende billigt i forhold til mine tidligere biler.

Oplevelsen er stadig, at den gamle version har noget turbotøven, så man skal lige tænke sig om når man vælger gear på vej ud i et kryds hvor man ruller frem. Bruger man 2. gear her virker det lidt som om man har parkeret - og den bil som var langt væk da man kørte ud i krydset kommer pludselig ubethageligt tæt på - indtil fanden tager ved og accellerationen kommer. Ellers har den gode sæder, er ganske behagelig at køre i, og er overraskende sporty på snoede veje. (Bevares - en sænkning og et sæt 18" med gode dæk har nok noget af æren).

Jeg har iøvrigt lige været forbi en forhandler for at overveje en indbyning til en stationcar - da fruen har proklameret at der nok kan forventes en lille ny i husstanden inden for overskuelig fremtid. Blev budt 155.000 i bytte på en staitoncar som umiddelbart ikke er helt toset prissat. Alternativt er jeg blevet budt 147.000 hos en brugtvognsforhandler som reelt vil købe den i ren handel. De mange forudsigelser om, at jeg skulle tage et lån i huset for at komme af med den igen holder således ikke helt stik. Synes faktisk at 83000 afskrevet på 2 år og 4 måneder med 94.000 kørte kilometer må siges at være iorden. Bevares - det er jo tæt på 50% og en VW ville procentuelt have tabt mindre - men tror sgu nok at beløbet var højere.

Summa summarum: Jeg kan sagtens se mig selv i øjnene selvom jeg anbefaler bilen. Hvis du kan abstahere fra de mange fordomme og den manglende prestige får du faktisk en fin bil til prisen. Jeg er dog lidt skeptisk omkring deres prissætning. Synes den er lidt spøjs og uigennemskuelig - men det gælder faktisk en del mærker for tiden. Synes det er et sjovt fænomen at du får 10(15(20/30/40-tusinde mere for din bil end den er værd plus et års forbrug af kærgården hvis du køber en given model. Det ville være noget mere gennemskueligt hvis bilen kostede en eller anden pris - og så var det så det. Føler mig ret siker på, at Chevrolet aldrig får ringet til den forhandler som vil give 147.000 for min hvis jeg kører ned og prøver at handle med dem.

Nå - det blev endnu et langt indlæg - håber du har fået svar på det du søgte - ellers spørger du bare igen.........

VW R32

VW R32
bruger siden
13-11-2011

03-05-2012 kl. 09:55

Henrik Birgren skrev:
Jeg må indrømme, at en tur i en Golf og en Passat ikke får så meget andet end nakkehåret til at stritte på mig - ved tanken om at jeg kunne have købt en Octavia og fået mere plads i en Golf, brugt færre penge og efter diverse undersøgelser fået en bil der holder bedre. Hvor mærkværdigt det nu engang er - de er bygget af samme dele, men ifølge fdm, autobild og andre medier klarer Skodaen sig sgu bedre på den lange bane. Hvis man kigger i BUNDEN af listen over biler som Autobild har langtidstestet finder man en del VW som mærkværdigvis er havnet der. Når man samtidig ofte påstår at Autobild er tyskervenligt, så kan man jo undre sig over resultatet.

Jeg vil også gerne have en driverscar. Derfor er jeg på udkig efter en MX5 - som jeg endda har råd til på grund af den forholdsvis billige leverpostejsbil bygget af risgnaskende skævøjede som jeg har været så letsindig at investere i. DET er en drivers car - men at påstå at en Astra, en Golf eller en Passat og så videre er en drivers car - mjooooooooh - men så har man altså misforstået begrebet AM. En drivers car involverer dig, kræver noget af dig og giver til gengæld tifoldigt igen hvis du leverer. Jeg er ked af at sige det - men det gør en Passat eller en Golf i de almindelige versioner altså ikke.

Men igen - hvis du gerne vil have VW med middelmådig kvalitet, arrogante værksteder og et - uanset om du vil det eller ej - betragteligt højere værditab end en Cruze nogensinde kan komme til at lide, så er det jo netop fint at der er en bil til enhver smag.

Jeg ville - for nu at være ærlig - også gerne køre rundt i en BMW 530 eller lignende - meeeeeeeen det er så også en ganske anden pris.

Så jeg er enig i at smag og behag er forskellig - men lad være med at komme med påstande om, at en koreansk bil vil tabe betragteligt mere end en tysk - når det nu er indiskutabelt at tyskeren har tabt hele den koranske bils værdi efter 4-5 år........ :o)

Har forøvrigt tanket første gang idag til dem som har snakket økonomi. Det er blevet til 17.9 km/l. Ikke prangende, men vel ok i betragtning af at km-tælleren viser mindre end 1000 km, at vi har haft snefald og snefygning med deraf følgende mindre økonimisk kørsel og en pæn portion koldstarter.

Håber vi kan lukke diskussionen om tyske/franske/koreanske biler snart - det var egentlig ikke den diskussion jeg gerne ville starte. Omvendt bærer jeg da gerne lidt ved til bålet når jeg møder fuldstændigt udokumenterede påstande........ ;o)

Hvis du har så meget mod de "gule risgnaskende skævøjede" så synes jeg da bestemt at du skal vælge noget andet. Sikke dog nogle underlige ord du vælger at bruge....

Dette indlæg blev 03-05-2012 09:59 redigeret af dets forfatter.

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

03-05-2012 kl. 15:16

Som med alt andet statistik er det svært at sammenligne. Daewoo er jo en udpræget lavprisproducent, hvis primære vare i DK er små meget billige biler, som selvfølgelig er skrabede, måske ikke altid i topkvalitet og derfor afføder utilfredshed.
BMW (som vandt) sælger i flere segmenter, men kun "premiumbiler", meget dyrere og selvom kundernes forventninger nok er højere, får de til gengæld også noget godt kram, så mon ikke tilfredheden naturligt bliver højere. http://www.fdm.dk/sites/default/files/mediafiles//062-067_Motor05_20120427_08.pdf

Det er meget svært at trække noget entydigt ud af statistik som dette, men når man holder sig fra de mindste/billigste modeller (hvilket Cruze jo ikke er) ville jeg såmænd ikke være så bange (rent kvalitetsmæssigt) for at købe en Chevy Cruze.

Men er nok for mærkefikseret til at gøre det endnu. Så hellere en Skoda ;-) (som for 10 siden var hvor Chevy/Daewoo er i dag)
Havde i øvrigt forsværget at ville overveje at købe koreaner, men den nye Kia Ceed ser nu ganske fornuftig i, hvis man skal have en Golf.....

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

03-05-2012 kl. 15:47

Alt er jo relativt. Som udgangspunkt tror jeg også at den lave tilfredshed skyldes de ældre modeller. Den tidligere Aveo, Nubira og hvad der ellers er sat på hjul af rædsler med Chevrolet logo på. Ikke for at fornærme nogen - men en Nubira er godt nok noget skrammel at køre i - og kan i min optik slet ikke sammenlignes med en Cruze, Orlando eller den nye Aveo.

I bund og grund er meget af den grundllæggende teknik jo identisk med en Opel - som man typisk ikke vil være bange for at køre i. Når det er sagt vil jeg så også sige, at der måske nok i nogen områder af landet findes nogle mere tvivlsomme foretagender iblandt Chevrolet-forhanderne - som også kunne være med til at trække tilfredsheden ned. Eller - det ved jeg egentlig ikke om de er - men det er ialtfald ikke de største forretninger i alle områder som har mærket på hylderne. De småting der har været er blevet løst uden ævl af min forhandler - Schulz Biler i Nyk. F og det er jo også med til at man bliver mere tilfreds.

Igen - du er nødt til at kigge på hvad skidtet koster. Hvis man tænker på det synes jeg altså at det er svært at være utilfreds.

Er ret sikker på, at når Cruze kommer som stationcar og med 1,7 liters dieselmotor (fra Opel - jo jo) så kommer der flere ud at rulle. Dels fordi en sedan som indtil fornyligt har været eneste mulighed ikke lige tiltaler alle - men også fordi de med den nye motor får en klasse A bil med rimelig dieseløkonomi. De 163 hk i 2 liters diesel er rare at have - men jeg tror ikke at det er det der lokker køberne over i en Cruze.

Henrik Birgren

Henrik Birgren
bruger siden
09-01-2005

03-05-2012 kl. 15:52

VW R32 skrev:

Hvis du har så meget mod de "gule risgnaskende skævøjede" så synes jeg da bestemt at du skal vælge noget andet. Sikke dog nogle underlige ord du vælger at bruge....

Har du hørt om fænomenet ironi?

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

03-05-2012 kl. 15:58

Henrik Birgren skrev:
Alt er jo relativt. Som udgangspunkt tror jeg også at den lave tilfredshed skyldes de ældre modeller.

Igen - du er nødt til at kigge på hvad skidtet koster. Hvis man tænker på det synes jeg altså at det er svært at være utilfreds.

Enig - i begge dele...

HansErik Jakobsen

HansErik Jakobsen
bruger siden
18-04-2012

04-05-2012 kl. 20:09

Jeg siger tak.
Køber en Chevrolet på søndag. Kan den køre 94000 på to år uden problemer er det vel godkendt.

Profil slettet

Profil slettet

04-05-2012 kl. 21:42

HansErik Jakobsen skrev:
Jeg siger tak.
Køber en Chevrolet på søndag. Kan den køre 94000 på to år uden problemer er det vel godkendt.

Og det kan den sagtens uden problemer :-) Jeg har hørt om en der kører 105.000 om ÅRET!! i sin Chevrolet Spark Life+ - flere gange til Schweiz om måneden for at hente varer, og der er ikke skiftet andet end forventede sliddele. Det må siges at være imponerende for en billig koreansk bil. Til januar runder den 300.000, og den snurrer stadig fint, og virker ikke mere slidt end hvad man kan forvente af de km.

At jeg så ikke forstår hvordan man kan holde ud til at køre så mange km i en mikro-bil om året, er så en anden sag ;-)

Ole Haugaard

Ole Haugaard
bruger siden
06-07-2004

12-01-2013 kl. 23:45

Jeg har en 1,6 fra 2009 men døjer meget med mit benzin forbrug den kører 9 km/l i byen og på motorvej omkring 11,5 ved 110km/t syntes det er for lidt da jeg fik den kørte den omkring 14,4 km/l i snit er der andre med samme problem.

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2013 kl. 23:47

Ole Haugaard skrev:
Jeg har en 1,6 fra 2009 men døjer meget med mit benzin forbrug den kører 9 km/l i byen og på motorvej omkring 11,5 ved 110km/t syntes det er for lidt da jeg fik den kørte den omkring 14,4 km/l i snit er der andre med samme problem.

Hvordan er den kørt indtil nu? Hvordan er din kørestil? Får den kun småture? Hvornår har den sidst fået et service? Er de passet til tiden? Er dæktryk iorden? Er det kun mål over de kolde vintermåneder? Hvordan er gennemsnittet regnet ud?

Der er mange faktorer der spiller ind, så mere info :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 12-01-2013 23:47 redigeret af dets forfatter.

Ole Haugaard

Ole Haugaard
bruger siden
06-07-2004

12-01-2013 kl. 23:55

Bilen har kørt 73000 nu dæktryk og service iorden kun målt her i vinter da jeg kun har haft den siden juli. Fyldt tank liter divideret med antal km og gjort det mange gange her i vinter.Har ladet mig fortælle at problemet måske er den ventil /regulator der hvor der går benzin igennem og strøm til den sidder i toppen af motoren at det kunne være den der er tosset er som regel sat fast med en strips, ved ikke hvad den hedder.

Dette indlæg blev 13-01-2013 00:05 redigeret af dets forfatter.

K S

K S
bruger siden
14-01-2013

14-01-2013 kl. 16:30

Combiudgaven er rigtig flot men har været for længe undervejs.

Ellers er selve bilen hverken ringere eller bedre end andre i segmentet.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

15-01-2013 kl. 08:00

K S skrev:
Combiudgaven er rigtig flot men har været for længe undervejs.

Ellers er selve bilen hverken ringere eller bedre end andre i segmentet.

Se bort fra indlægget - det er skrevet af en forumtroll, der misbruger andres brugernavne.

Christian Skytt Knudsen

Christian Skytt Knudsen
bruger siden
04-05-2006

30-01-2013 kl. 20:06

Henrik Birgren skrev:

Bjarke Jørgensen

Bjarke Jørgensen
bruger siden
23-07-2013

23-07-2013 kl. 16:04

Hej.

Jeg må sige det er en meget spændende debat der kører herinde. Jeg er meget tæt på at købe en Chevrolet Cruze med 150 HK. og automatgear. Den står til at kunne køre 14.9 Km/l.

Er det noget som stemmer overens med virkeligheden, eller er det svært at få den op på det tal?

Er der nogle som har erfaringer med det?

Annonce