BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Bil med plads til barnevogn

Michelle Pedersen

Michelle Pedersen
bruger siden
17-04-2017

17-04-2017 kl. 19:02

Hej
Søger et par råd til hvilke bil modeller jeg skal på udkig efter.
Står for skal skifte bil, og vil gerne fremtidssikre mig og vælge en model som er stor nok til en barnevogn.
Dog ønsker jeg ikke en stationcar, da jeg bor i storby og den skal være let at parkere.
Derfor er jeg også indforstået med det kan betyde hjul skal tages af for den kan være i bilen.

Håber i kan komme med et par gode ideer 😊

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

17-04-2017 kl. 19:22

Hvis du gerne vil fremtids sikre dig med hensyn til barnevogn skal du også tænke barnesæde. De skal helst være bagudvendt autostol til ca 4års alderen.
og mange af de mindre biler har bare ikke så meget plads på bagsædet.
er selv far til en unge på 4 md nu og vil sige jeg ville blive generet hvis jeg skulle tage hjul af barnevognen for at få plads til den . Det tager tid og med en evt utilfreds lille en op bagsædet er det bare en gene at det lige tager 2 min mere at få den ind

så jeg ville nok selv kigge på evt en Octavia som har et dejligt stort bagagerum eller så ville jeg kigge mod stor mellemklasse som har modeller som . opel insignia. vw Passat . Mazda 6 . Ford Mondeo osv

ps. Køre selv en superb som ikke er stationcar

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

18-04-2017 kl. 01:20

Løsningen kan være at kigge på en MPV, hvor du får pladsen via højden fremfor længden. De er også lettere at spænde børn fast i uden at belaste ryggen, og du har et godt overblik, når du kører (og parkerer).