BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

benzin, hybrid, diesel - HJÆLP til bilkøb!

stine aagaard

stine aagaard
bruger siden
18-03-2017

18-03-2017 kl. 08:51

VI er en familie på 5 - 2 voksne og 3 børn (6,8,18 år). Inddtil nu har vi kørt i en Berlingo, men den er ved at være træt.
Vi kører 80 km alle hverdage (landevej og lidt by) plus det løse, som er bykørsel, småture til skole/børnehave eller en tur i sommerhus/til bedsteforældre - altså mellem 1600-2000 km pr måned

Nu er det store dilemma så hvilken bil, vi skal købe. Vi har ikke behov for at det skal være super lækkert udstyr og comfort, men min mand glæder sig da til noget andet end Belingo ;-)

VI har mange overvejelser

- at reperare vores Belingo og lade den køre 2-4 år mere
- købe sprit ny Toyota Auris Hybrid (250.000)

- brugt Kia ceed (stationcar)

Skal vi købe ny eller brugt,??
Benzin, hybrid eller diesel??

Og hvilken model???

Vi kan godt skrabe 50.000 sammen til en udbetaling (f.eks hvis vi skal købe en ny auris) men kan også godt lide at have penge til rejser, så det ville ikke gøre noget, at bilen var billigere.

Hjæææælp :-)

Vh. Stine

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

18-03-2017 kl. 09:44

Jeg ville sige kig efter en benziner i har relativt mange småture lyder det til og med en diesel vil de. Evt sode til
auris hybrid har jeg hørt er virkelig sløv i det
så måske vill jeg kigge helt andre steder
ind hos Toyota hvis komfort ikke spillet ind super meget er der meget ny bil at hente hos dacia mener deres Logan har en on start pris . Eller i kan kigge efter demo biler de kan til tider fås til gode priser jeg ved at Skoda er til at snakke med da der kommer en facelifted Octavia nu så de vil gerne af med dem de har stående

alt andet lige ville jeg skille mig af med balingo.

http://www.skoda-gladsaxe.dk/Brugte-biler/Vis/?id=369-1051100417
Den der har rigtig meget udstyr god sikkerhed og masser af plads og koster kun 620 årligt i grønafgift

Dette indlæg blev 18-03-2017 09:50 redigeret af dets forfatter.

stine aagaard

stine aagaard
bruger siden
18-03-2017

18-03-2017 kl. 11:46

Tusind tak for dine tips, dem vil jeg bestemt kigge nærmere på!

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

18-03-2017 kl. 12:59

Evt ville jeg også forhøre mig hos yupex og høre om de ville købe balingoen

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

18-03-2017 kl. 17:09

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
Jeg ville sige kig efter en benziner i har relativt mange småture lyder det til og med en diesel vil de. Evt sode til
auris hybrid har jeg hørt er virkelig sløv i det
så måske vill jeg kigge helt andre steder
ind hos Toyota hvis komfort ikke spillet ind super meget er der meget ny bil at hente hos dacia mener deres Logan har en on start pris . Eller i kan kigge efter demo biler de kan til tider fås til gode priser jeg ved at Skoda er til at snakke med da der kommer en facelifted Octavia nu så de vil gerne af med dem de har stående

alt andet lige ville jeg skille mig af med balingo.

http://www.skoda-gladsaxe.dk/Brugte-biler/Vis/?id=369-1051100417
Den der har rigtig meget udstyr god sikkerhed og masser af plads og koster kun 620 årligt i grønafgift

Hybriden er ikke sløv.
Det er noget, dem der gerne vil overtale nogle til at købe noget andt påstår.
Man kalder det på englesk FUD, men nu om dage kan du også kalde det fake news.
Man kan bare starte med at læse de tekniske detaljer, og her vil man se at forskellen på 0 - 100 km/t er 01, sekund, på 1,2 turbo og hybriden.
prisen på 1,2 T1 og H1 er den samme. Du får bare en bedre brændstof økonomi med hybriden. Også i virkeligheden.

Det skal også fremhæves at en hybrid ikke er dyere i service end en ren benzinbil.
Desuden er der 5 års garanti på hybrid delen.

Det store spørgsmål, her er om man skal købe en ældre bil, til en lavere pris.
Og så bare skift den hurtigere, eler købe en ny bil nu, og beholde den længere.

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

18-03-2017 kl. 17:22

Ja men nu ligget auris hybrid 1.8 kun med et moment på 142 for en 1,8 er det virkelig lavt når en auris 1,6 ligget med 160

til sammenligning ligger min superb 1,4 med 250

så ba jeg syntes faktisk at den er lidt sløv i det og har nogle venner som købte en auris for 3 dage siden og de sagde også at hybriden var lidt sløv i det

men det er jo helt op til en selv hvad man forventet af en bil 😉

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

18-03-2017 kl. 17:23

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:

Man kan bare starte med at læse de tekniske detaljer, og her vil man se at forskellen på 0 - 100 km/t er 01, sekund, på 1,2 turbo og hybriden.

Nu er 0-100km/t en disciplin de færreste bruger til noget i praksis, og det siger ikke meget om, hvordan bilen føles i hverdagen. CVT/"elastik"-gearet får desværre ikke det bedste frem i bilen - ved mellemaccelerationer (som man har flest af i hverdagen) ryger omdrejningerne i vejret, støjen stiger, men accelerationen føles ikke rigtigt overbevisende - specielt ikke ifht. støjen. Der mangler ganske enkelt noget bundtræk/moment. Jeg har ikke prøvet 1.2 turbo, men det er netop her, at en turbomotor (uden et CVT-gear imellem) typisk brillerer - og kigger man på data (som du opfordrer til), har 1.2T et moment på 185Nm mod de 142Nm i hybriden - det gør en stor forskel på, hvor hurtige de føles i hverdagen.

Når dette er sagt, synes jeg ikke Auris hybrid føles decideret sløv - og støjen fra de mange omdrejninger er bedre dæmpet end i f.eks. Yaris.

stine aagaard

stine aagaard
bruger siden
18-03-2017

18-03-2017 kl. 17:40

Vi skal prøvekøre en auras hybrid comfort i morgen.... Jeg synes dog det er rigtig mange penge at skulle af med... , men er med på at der er mange ting der spiller ind, når man skal regne ud, hvad der bedst kan betale sig at købe...

Hvad er jeres bud - skal man købe en helt ny eller noget brugt til 100-170000???? Og hvilke biler med 1-4 år på bagen er anbefalelsesværdige????

Skoda Octavia, Kia ceed, Toyota...eller....?

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

18-03-2017 kl. 22:09

Nu har jeg kun rigtigt kørt Meget i biler fra Skoda . Opel og hundai
men vil mene at du vil gøre en god handel ved en Kia ceed

kia har jo 7 års fabriks garanti så en 4 år gammel vil jo så stadig have 3 år på evt fejl som ikke er sliddele ved dog ikke om garantien følger med
mmen har set at der sælges brugte Kia med 4 års garanti hos visse Kia forhandlere

mem vil også sige at jeg er virkelig også var glad for vores Octavia så glad at den blev udskiftes med en superb
syntes bare den kørte godt og vi havde ikke nogle alvorlige problemer med den
men nu er det jo også sådan med biler at man finder et mærke og så holdet sig til det medmindre man har haft en dårlig oplevelse eller virkelig er bleven bidt af noget andet

det jeg mener er bare jeg holder meget af skoda men det betyder jo ikke at andre ikke også laver gode biler

Dette indlæg blev 18-03-2017 22:30 redigeret af dets forfatter.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

19-03-2017 kl. 08:54

Check evt.

http://www.bilbasen.dk/forum/hjaelp-til-bilvalg/en-fortaelling-om-cvt-gear-i-praksis/39842

Faktisk en god beskrivelse af pro and cons for toyota hybrid gear

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

19-03-2017 kl. 17:05

Hvad syntes i så om den nu den er bleven prøvekørt ?

stine aagaard

stine aagaard
bruger siden
18-03-2017

20-03-2017 kl. 08:27

Vi var meget begejstrede for at prøve Auris hybriden, men ja, men skal lige vænne sig til fornemmelsen, når den går op i omdrejninger ved "hård" acceleration.
Vi har fået et vanvittigt godt tilbud, som vi ikke kan sige nej til, så vi køber den sgu :-)

Tak for jeres råd og kommentarer!

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

21-03-2017 kl. 10:54

Tillykke med den :)