BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

alt-i-en-bil

Ida Jeppesen

Ida Jeppesen
bruger siden
27-11-2016

27-11-2016 kl. 21:16

hej i-som-ved-ting-om-biler :)

jeg leder efter en bil med plads til at sove i for to personer som samtidig kører langt på literen.

Så jeg tænker en stationcar, hvor pladsen kan udnyttes rigtig godt. Jeg ved ikke om, der findes en stationcar model, hvor også forsæderne kan klappes helt ned eller op, så det øger pladsens i bil yderligere..?

Jeg drømmer om en autocamper/van, men jeg kan se at budgetet ikke rækker i det lange løb, da jeg også gerne vil kunne bruge bilen til hverdagskørsel. Men hvis nogen kender til en økonomisk camper-model, som man også vil kunne tilege sig for helst under 35.000 (jeg har automekaniker-kontakter), vil jeg også meget gerne høre det.

Håber der er et par venlige sjæle derude, som kan give mig et råd :)

venlig hilsen Ida

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ida Jeppesen

Ida Jeppesen
bruger siden
27-11-2016

29-11-2016 kl. 10:54

Kan det passe at ingen har forslag?

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

29-11-2016 kl. 12:41

Ja, det er desværre en meget svær opgave. En brændstoføkonomisk autocamper er i sig selv svært (umuligt) at finde - selv de helt små kører typisk ikke mere en 10-15 km/l (diesel). Når budgettet lyder på 35.000kr., bliver det MEGET gamle modeller, hvilket betyder, at de kører endnu kortere på literen.

En mulighed kunne måske være noget i denne stil: http://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-inkl-moms/fiat/dobl-cargo/13-jtd-base-4d/2928257

Men bemærk, at du ikke må indrette den som camper, fastmontere en seng eller lignende. Du må dog godt transportere en løs madras.

En bil på papegøjeplader vil dog koste en ekstra afgift hvert år for privatbenyttelse. Begge dele kan løses ved at bruge lidt flere penge og købe den på hvide plader - i stil med http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/dobl/14-pano-family-5d/3096719

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

29-11-2016 kl. 16:24

Længden på varerummet i en Fiat Doblo er kun omkring 1,8 så det er ikke muligt for voksne at ligge udstrakt.
Umiddelbart tænker jeg en Ford Mondeo stationcar, den er også til at holde ud at køre i til hverdag.

Alternativt skal du op i en bil som Vw Sharan, Ford Galaxy el. lign de koster bare noget mere at køre i.