BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Tjek af nummerplade

Jens Henrik Hansen

Jens Henrik Hansen
bruger siden
07-12-2011

12-07-2017 kl. 10:12

Jeg har måske oprettet forkert, for det ser ud som om mit spørgsmål lige før ryger direkte videre til "Nummerpladetjek", så jeg prøver lige igen. :-)
Er der nogen der ved, hvorfor der er nummerplader man ikke kan slå op? I dette tilfælde en bil fra 2006. Er der derudover nogen der ved, hvorfor en bil har haft 3 forskellige nummerplader.
Beklager på forhånd, hvis det er dumme spørgsmål men jeg er ret uerfaren, og kigger nu sesriøst efter bil, så jeg er lidt forsigtig.
Bedste hilsner Jens

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

12-07-2017 kl. 15:42

Hvis du bruger nummerplade.net, så er der fra tid til anden lidt fejl på serveren, så at man ikke kan se nogen informationer. Så er det bare at prøve igen på et andet tidspunkt.

Angående antallet af nummerplader, så det at en bil har haft flere forskellige er bare en del af den danske lovgivning, at hvis den har stået i en bestemt mængde tid ved fx forhandler, så skal den omregistreres og have nye plader på. Det kan undre en at det overhovedet er nødvendigt, når vi kigger til fx Storbritannien, hvor en bil bliver født med én nummerplade og så beholder den. I mine øjne er det bare et spild af tid og penge! Man kunne lige så godt bare omregistrere én bil med én nummerplade gennem hele dens levetid.

Så det er såmænd bare fordi den har haft flere forskellige ejere, ikke noget at være videre bekymret over (ud over de naturlige bekymringer, der findes ved en godt brugt bil ;-) )

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

12-07-2017 kl. 18:59

En forhandler afmelder typisk en bil, så der ikke skal betales ejerafgift og forsikring mens den står i udstillingen. Når den sælges, indregistreres den på ny og får en ny nummerplade.

Jens Henrik Hansen

Jens Henrik Hansen
bruger siden
07-12-2011

12-07-2017 kl. 19:00

Preben Offerdahl

bruger siden
18-11-2016

skrev:
Hvis du bruger nummerplade.net, så er der fra tid til anden lidt fejl på serveren, så at man ikke kan se nogen informationer. Så er det bare at prøve igen på et andet tidspunkt.

Angående antallet af nummerplader, så det at en bil har haft flere forskellige er bare en del af den danske lovgivning, at hvis den har stået i en bestemt mængde tid ved fx forhandler, så skal den omregistreres og have nye plader på. Det kan undre en at det overhovedet er nødvendigt, når vi kigger til fx Storbritannien, hvor en bil bliver født med én nummerplade og så beholder den. I mine øjne er det bare et spild af tid og penge! Man kunne lige så godt bare omregistrere én bil med én nummerplade gennem hele dens levetid.

Så det er såmænd bare fordi den har haft flere forskellige ejere, ikke noget at være videre bekymret over (ud over de naturlige bekymringer, der findes ved en godt brugt bil ;-) )

Tusind tak for svar... DET gjorde mig meget klogere...
Bedste hilsner Jens