BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Snyd med bilsyn !!!

Michael / Anne Fjeldvig

Michael / Anne Fjeldvig
bruger siden
27-09-2013

25-07-2016 kl. 11:16

Den 23. juni købte jeg en bil som iflg. synrapporten er gået fejlfri igennem syn den 17.05.16. Bilen blev købt privat.
Jeg har siden måttet skifte defekt styrestang, styrekugle samt kuglelejer i højre forhjul. Derudover skal der skiftes bremseskiver og bremsekoldser. Min økonomi tillader dog først dette tidligst næste måned.
Mekanikeren som har lavet bilen, fortæller at bilen aldrig burde være godkendt.
Desuden har det været nødvendigt at skifte startermotoren.

Hvordan kan en synshal godkende en bil med defekt styretøj og defekte bremser ???

Hilsen
Anne

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

25-07-2016 kl. 20:23

Et syn er kun en stikprøvekontrol, men det er nu ret væsentlige fejl, hvis de var tilstede ved synet.

Jens Berg Hansen

Jens Berg Hansen
bruger siden
22-07-2016

29-07-2016 kl. 12:56

Lyder mystisk. Synes du bør kontakte dem som udførte synrapporten. Det kan sagtens være at der er tale om fusk i denne forbindelse.

Mvh

Michael Nybye

Michael Nybye
bruger siden
14-09-2016

15-09-2016 kl. 00:21

Fusk? Tyv tror hver mand stjæler?
Syn af biler udføres af mennesker som foretager en individuel vurdering og kontrol af bilen efter gældende foreskrifter , men det er altid en personlig VURDERING fra synsmanden hvilke fejl han mener er relevante i sidste ende!
Det er også en personlig vurdering af mekanikeren der skal lave en bil , om hvilke
dele der trænger til udskiftning!
Desuden sker det at mennesker begår FEJL eller overser noget!!!
Hjullejestøj eller skiver/klodser som er ved at være slidte er ikke synsmandens opgave
at pointere over for bilejeren , men KAN noteres som en "service" bemærkning!
Det er værkstedet som har vurderet at styrkugle/styrstang (sliddel) samt hjulleje bør udskiftes..hvorfor?
Måske der var hul i manchetten til styrkuglen..måske der var slør i den...måske styrstangen blev skiftet fordi den var rustet fast til styrkuglen..måske værkstedet
valgte at insistere på at det støjende hjulleje skulle skiftes når de havde bilen inde og ikke havde så meget at lave den dag?
Jeg antager da altid at der ligger en reel og faglig begrundelse bag både synsmandens og mekanikerens vurdering samt udskiftning af div dele og da IKKE FUSK!!
Alle værksteder gemmer da de udskiftede dele så kunden kan se dem inden de bliver smidt ud...har du set delene og hørt HVORFOR de blev udskiftet Jens Berg?

Trine S

Trine S
bruger siden
30-11-2016

30-11-2016 kl. 11:14

Kunne da være interessant at høre hvilken synshal det kommer fra?

http://www.bilsynvodskov.dk/bilsyn-dronninglund/