BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Service i Tyskland - Terminalen vs. Albert Bauer GmbH

Lars Petersen

Lars Petersen
bruger siden
19-09-2003

22-10-2010 kl. 20:41

Hej Forum, Hermed endnu et eksempel på service i Tyskland. Jeg har en Mini Cooper, der skulle have lavet stort service, og motiveret af, at Terminalen i DK estimerede en pris på ca. 6500 kr., kontaktede jeg Albert Bauer GmbH, aut. BMW og Mini forhandler i Flensborg og aftalte tid samt pris. Min oplevelse af processen fra aflevering til afhentning (inkl. den betalte taxatur ind til Flensborg by) er uden sammenligning med danske forhold. Der blev desuden lavet mere end aftalt - uden merpris. Jeg kan registrere, at det langtfra kun er hos Mini og BMW forhandlere, at der store besparelser og gode serviceoplevelser at hente i Tyskland - og i Sverige for så vidt. Derfor en stor opfordring til at krydse grænsen, når du skal have lavet service på din bil. Det kan i de fleste tilfælde betale sig. /Lars P NB: Jeg betalte 3700 dkr. hos Albert Bauer GmbH for et stort service inkl. motor-, gear- og og bremseolier, div. filtre m.v.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-10-2010 kl. 22:40

Jeg vil godt vove den påstand, at der er lige så stor forskel på både tyske, svenske, polske o.m.fl. autoværksteder, som der er på de danske.
Og ja, det er billigere i bl.a. Tyskland i fht. Danmark. Sådan er det med de fleste varer, hvilket vi bl.a. kan takke vores høje lønninger, skat, moms m.v. for.
Så der er vel ikke så meget hokus pokus i din oplevelse?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Enevold Christensen

Enevold Christensen
bruger siden
18-09-2005

23-10-2010 kl. 08:33

Det er ikke kun prisen, der gør det til en fornøjelse at køre til tyskland. Servicen og oplevelsen ved at komme på et tysk værksted er noget højere end ved at komme på et dansk. Jeg kommer kun på dansk, når der springer en pære.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

jan nymann

jan nymann
bruger siden
16-07-2007

23-10-2010 kl. 21:10

ja lad os alle kryds grænsen når vi skal have lavet noget på vores biler, lad polakkerne lave alt inden for byggeri, handel alle de hverdags forbrugs varer vi bruger uden for danmark..... lad os lade være med at bruge noget overhovedet herfra....det skal nok os allesammen et bedre samfund at leve i.... hurra

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Petersen

Lars Petersen
bruger siden
19-09-2003

23-10-2010 kl. 23:12

Næ, der er ikke meget nyt under solen her, men forhåbentlig kan det animere andre bilister til at følge eksemplet.

M.h.t. det økonomiske aspekt i mit indlæg så er den pointe ment sekundær. Mit primære mål er, at sætte fokus på den service man som bilist ofte oplever på danske, i dette tilfælde, Mini og BMW værksteder. En service som ofte står i skærende kontrast til tilsvarende værksteder i Tyskland og Sverige. Prisen er svær at ændre på for danske værksteder. Serviceniveauet derimod er en helt anden og betydelig mere overkommelig opgave. Så hermed en opfordring såfremt en fortsat udflytning af danske værkstedsopgaver skal undgås.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

M. Johansen

M. Johansen
bruger siden
06-01-2004

24-10-2010 kl. 08:16

Hej

Jeg er overbevist om, at jeg også kører til Tyskland, når jeg skal have lavet service på min BMW E60. Priserne i DK er simpelthen alt alt for høje og helt urimelige.

Ved terminalen koster et olieskift kr. 2.700 !!!!

Har kun hørt gode erfaringer mht. service i Tyskland.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

søren steen andersen

søren steen andersen
bruger siden
30-03-2005

25-10-2010 kl. 07:37

Jeg kender mange, og har læst om endnu flere, som har erfaringer med tyske og svenske mærkeværksteder. Og der er mange penge at spare. Det er der altså også, hvis man bare bevæger sig ud fra de større danske byers mærkeværksteder og ud til en mindre by. Jeg har selv fået serviceret min VW hos aut. VW i Assens. Dvs. et autoriseret mærkeværksted i Danmark! Her ga jeg hhv. 1581,- og 3500,- for 30 og 60tkm service. Det synes jeg ikke er galt. Og jeg gider ikke køre til Tyskland for det. Men jag har da foståelse for, at mange gør det, idet mange danske mærkeværksteder åbenbart bruger 24 karats guldbremseskiver og Bollinger-olie?? -I hvertfald afspejles det i prisen...
Mange nordtyske bilværksteder annoncerer i danske aviser med deres servicepriser. Ligeså annoncerer f. eks. Care-Point i DK med, at de skifter tandrem "til tyskerpriser"... Så virker konkurrencen da. For, hvor det før kostede 6-8000 at skifte tandrem mange steder, annoncerer man nu med, at det kan gøres formedelst kr. 4000,-. Når alternativet er at kunderne kører til Tyskland, så kan man åbenbart godt stramme balderne lidt her hjemme...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Per Rasmussen

Per Rasmussen
bruger siden
01-03-2008

25-10-2010 kl. 12:32

Næh .... skal der være det Morten.
Hvorfor har Lars Pedersen ikke lov til at fortælle om det der for ham er "en positiv oplevelse" ??

Der er sikkert jantelov nok i andre forbindelser, så lad os nu ikke harcellere over en mand der synes at han har fået en god oplevelse som han gerne vil dele med os andre. ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

christina skovgaard

christina skovgaard
bruger siden
08-01-2010

20-04-2017 kl. 19:34

jan nymann

bruger siden
16-07-2007

skrev:
ja lad os alle kryds grænsen når vi skal have lavet noget på vores biler, lad polakkerne lave alt inden for byggeri, handel alle de hverdags forbrugs varer vi bruger uden for danmark..... lad os lade være med at bruge noget overhovedet herfra....det skal nok os allesammen et bedre samfund at leve i.... hurra

Ja så kan det da være vi danskere kan lære at opføre os ordentligt i sidste ende.. når vi står med et fattigere samfund.. for det er kun rige mennesker det kan betale og bliver behandlet pænt.. dk er blevet de riges bord

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg