Nyeste biler:
21:41
VW Passat, 1997 - Kr. 19.800
21:32
Toyota Aygo, 2009 - Kr. 39.900
21:24
Toyota Avensis, 2002 - Kr. 29.900
21:20
Renault Megane II, 2005 - Kr. 34.800
Annonce

BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Rabat på Audi A3

Poul Damgaard

Poul Damgaard
bruger siden
14-01-2006

29-06-2008 kl. 18:07

Hej! Nogle der har erfaring med hvor meget rabat man kan få på en Audi A3 1,4 TFSI? Har lidt overvejet den som afløser for min Golf V, når den skal skiftes ud indenfor 1-2 år, men synes den bliver lidt pebret når man ligger udstyr oven i grundprisen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michel Nikolajsen

Michel Nikolajsen
bruger siden
22-07-2004

10-07-2008 kl. 07:36

Hej Poul,

påtænker du at sælge din golf selv eller skal den med i handlen?

Dette har en afgørende betydning da du på den måde ikke vil kunne få en decideret "rabat" på Audien da forhandleren vil benytte de Kr. som han kan "skrue" Audien ned med til at give et bedre bud på din bil med!

Såfremt du selv sælger Golf'en, vil jeg skyde på at du på nuværende tidspunkt kan få max. 10.000 i rabat, da priserne er uofficielle "kampagnepriser", og bilens udgangspris er lav set i forhold til konkurrerende biler af samme type og motorisering. Derudover er bilen jo netop faceliftet og har fået en del ekstra værdi i form af udstyr, og min vurdering er at priserne på disse biler igen vil blive sat op indenfor den nærmeste fremtid, hvilket også er en af årsagerne til at jeg har valgt at købe netop nu!

Jeg har netop bestilt en Audi A3 2,0 TDI Common Rail 3D Attraction ved SMC-Biler i Odense nærmere betegnet ved Salgskonsulent, Jesper Toftdahl. Kan kun sige positive ting omkring min oplevelse her. Absolut proffesionel og god behandling hele vejen igennem købsforløbet, så overvejer du stadig bilen, så ring evt. til Jesper, og la ham give dig et tilbud. Rabatten varierer iøvrigt ofte alt efter hvor meget udstyr du påtænker at købe.

Held og lykke med den eventuelle handel.

Med venlig hilsen

Michel Nikolajsen

Poul Damgaard

Poul Damgaard
bruger siden
14-01-2006

10-07-2008 kl. 19:08

Hej Simon!

Tak for svaret. Og ja, jeg påtænker at Golfen skal med i en evt. handel, når det er. Jeg står dog ikke overfor at skulle handle lige her og nu. Bliver nok tidligst til foråret, men det skader jo aldrig at kigge sig lidt omkring og orienterer sig lidt om hvad der sker på markedet..:-)

Men jeg vil da bestemt overveje at kontakte SMC Odense, hvis jeg på et tidspunkt bliver lidt for fristet af sådan en A3'er. Det er dog netop ekstraudstyret som indtil videre holder mig fra sådan en. Meget af standardudstyret i min Golf er ekstraudstyr på Audi'en og det gør at jeg hurtigt kommer op i 40-50000 kr. i ekstraudstyr, hvis bilen udstyrsmæssigt skal have samme niveau som Golfen. Lidt pebret efter min mening, hvilket også er grunden til at jeg ville høre lidt om folks erfaringer med rabat på sådan en. Har også overvejet en demo-udgave, men de er jo ofte uden ret meget udstyr, så det er nok begrænset hvor meget jeg i sidste ende ville spare i forhold til at købe en ny.

Men igen, tak for svaret! Håber du bliver glad for din kommende bil.
.

Michelle Gamskær

Michelle Gamskær
bruger siden
06-01-2004

11-07-2008 kl. 10:45

Hej Michel
Synes bare du skal have ros for et godt svar!

Ole Jeppesen

Ole Jeppesen
bruger siden
01-04-2005

12-07-2008 kl. 17:00

Hej Poul,

Jeg købte i april en A3 1.4 TFSI Sportback hos SMC-Biler i Århus Nord. Da den var på kampagne, regnede jeg ikke med at kunne få rabat, så jeg ville købe en demo, og kunne derved spare ca. 15k. Demo'en var lidt ekstra-udstyret i form af et læder-rat. Der skete noget kludder i handlen, så jeg endte med at købe en ny til kun lidt flere penge end demo-prisen.

Men jeg var faktisk nede for at købe en Golf GT Sport da den jo har samme pris men meget mere udstyr. En prøvekørsel af de to (samme motor, 125 hk) afgjorde dog at jeg valgte Audi'en pga bedre komfort og en motor der var meget bedre lydmæssigt. Så købte jeg lidt ekstra-udstyr - det som jeg syntes manglede i Audi'en.

Så mit råd er at vælge den bedste bil, og er det Audi'en, synes jeg bare du skal købe det ekstra-udstyr du synes du ikke kan undvære. Jeg har det nu fint med at undvære varme i sæder, førerinfo-system og hvad der ellers er i Golfen som der ikke er i Audi Attraction.

Men det var bare min holdning. Held og lykke med biljagten...

Mvh Ole

Poul Damgaard

Poul Damgaard
bruger siden
14-01-2006

12-07-2008 kl. 17:35

Hej Ole!

Også et tak til dig, for et godt svar! Hvordan vil du iøvrigt vurdere kabinen\interiøret i Golfen kontra Audi'en? Selvfølgelig er Audi'en bedre på dette område, det burde den i hvert fald være, men hvor meget bedre? Føler man virkelig at den er klasser bedre end Golfen'en?

Kommer der iøvrigt ikke en ny Audi A3 snarligt? Ved jo at Golf VI skulle komme til efteråret. Under alle omstændigheder handler jeg jo nok først til foråret tidligst, så kan jeg jo se hvad evt. nye modeller har at byde på.

Ole Jeppesen

Ole Jeppesen
bruger siden
01-04-2005

12-07-2008 kl. 17:45

Hej Poul,
Jeg husker ikke Golfen så godt. Mon ikke kvaliteten i Audi'en er lidt højere end i golfen. Der er gjort noget ud af at støjdæmpe Audi'en, og det sætter jeg stor pris på. Selv i handskerummet er der beklædt med stof.
A3'eren bliver jo faceliftet nu, hvorimod Golfen kommer som 6. generation sidst på året eller engang næste år. Det er også et stort problem med Golf, synes jeg. Der går ikke mange år før en ny generation er på gaden. Det er ikke godt, hvis man står og skal af med sin Golf V.
Jeg synes i hvertfald at køremæssigt, føltes Audi'en en klasse bedre. Og til samme pris (endda lidt billigere) var jeg ikke spor i tvivl. Kun konen havde lidt kvababbelser med at skulle køre i Audi.....har før kørt Skoda og Citroen.....

Sidst rettet: 12/7-08

Poul Damgaard

Poul Damgaard
bruger siden
14-01-2006

12-07-2008 kl. 18:37

Hej igen Ole!

Ok..lyder godt med "støjdæmpningen" i Audien. En af de områder hvor jeg må erkende at Golfen godt kunne være bedre..:-)

Du ved ikke tilfældigvis hvornår den faceliftede Audi vil komme til DK? Søgte lidt på nettet, men kunne ikke lige finde noget konkret.

Ole Jeppesen

Ole Jeppesen
bruger siden
01-04-2005

13-07-2008 kl. 10:15

Hej Poul,

Mener det er september-oktober den kommer. Så der er du heldig. Men prøv allerede nu de to biler, og dan dig et indtryk af bilerne....det skader jo ikke...

Mvh Ole

Poul Damgaard

Poul Damgaard
bruger siden
14-01-2006

13-07-2008 kl. 22:22

Jamen det passer jo fint med at jeg tidligst regner med at skifte Golfen ud til foråret. Så får jeg jo mulighed for både at se den nye Golf og Audi, inden jeg investerer.

Profil slettet

Profil slettet

16-07-2008 kl. 16:36

du har råd til en Audi kære Poul. Der er vist tale om et luftkastel.
Kom du hellere ned på jorden og se så om du magter at spare op til en Fabia !

Annonce