Nyeste biler:
23:21
Ford Mondeo, 2007 - Kr. 139.000
22:53
VW Golf II, 1991 - Kr. 25.000
22:31
Ford Focus, 2011 - Kr. 124.900
22:08
Mitsubishi Outlander, 2004 - Kr. 59.500
Annonce

BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Opel Corsa med defekt motor:-(

Mike Friis Marcussen

Mike Friis Marcussen
bruger siden
25-01-2004

07-10-2010 kl. 18:29

Hej I dag skete det, der bare ikke måtte ske. Min Opel Corsa fra januar 2006 med 140.000 km. på bagen kørte i stykker. Jeg kørte på motorvejen i morges med fartpiloten på 130 km/t. og var ved at overhale en bil. Pludselig lyser lampen for udstødningssystemet og motoren vil ikke tage omdrejninger. Samtidig begynder motoren at sige høje raslelyde. Jeg trækker ind bag den bil, som jeg er ved at overhale og sætter havariblinket til. Jeg sætter også bilen i frigear. Så begynder lampen for motorelektronik at lyse, og motoren går ud. Heldigvis er der en afkørsel kort efter, som jeg triller ind på. For enden af afkørslen holder en bil for ubetinget vigepligt, så jeg må bremse helt ned. Jeg skubber så bilen ud på landevejen og ind i højre side af vejen. Jeg får ringet til Falck, som kommer og henter bilen og mig og kører os til et Opelværksted. Jeg ringer til værkstedet kl. 12.45, hvor de meddeler, at plejlstangen(?) er knækket og der muligvis er sket mere. De har endnu ikke haft toppen af. Jeg er spændt på, hvor meget der skal laves ved motoren. Bilen er 4½ år gammel og er blevet passet og plejet, som den skal. Alle service er overholdt, dog ikke altid på autoriseret værksted. Jeg skifter olie og oliefilter for hver 10.000 km. Hvordan står jeg nu? Jeg er meget overrasket over, at min bil kan gå så meget i stykker, når den er blevet passet med ALLE service og hyppige olieskift. Jeg er heldigvis medlem af FDM, så de kan vejlede mig og evt. føre en sag for mig. Hvad mener I?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

07-10-2010 kl. 18:44

Ærgeligt med sådan en oplevelse, en Corsa "dør" normalt ikke efter 140.000km.
Når plejestangen er gået, så taler vi om ret mange penge, undersøg om det evt. kan betale sig at finde en brugt motor.

[iJeg er heldigvis medlem af FDM, så de kan vejlede mig og evt. føre en sag for mig.
][/i]
jeg forstår dog ikke hvem du vil føre en sag imod ???
Bilen er 4 1/2år gammel, så vidt jeg ved, så giver Opel 2 års garanti, du har ydermere ikke passet bilen på aut. værksted, så hvorfor skulle de dog hjælpe dig ???? (Du støtter ikke dem, de støtter ikke dig)

Glem alt om en "sag" du har nemlig ingen, du må "bide i det sure æble" og få bilen lavet for egen regning.

Profil slettet

Profil slettet

07-10-2010 kl. 18:53

Det er surt for dig, men du har altså ikke nogen sag.

Martin Nielsen

Martin Nielsen
bruger siden
11-12-2004

07-10-2010 kl. 19:42

Jeg er også enig med Henrik og Joakim.

Det er uden tvivl døduheldigt det der er sket, men det sker desværre i ny og næ for alle mærker. Heldigvis ikke så tit.

Men der er 2 muligheder, Få et tilbud på at få motoren ordnet/renoveret. Bliver sikkert ret dyrt.

Eller find en brugt motor og få sat den i. Er nok billigere.

Men som de 2 andre har nævnt. Du har ingen sag. Opel har ingen forpligtigelse overhovedet.

FP FP

FP FP
bruger siden
29-05-2006

07-10-2010 kl. 23:35

Sort uheld. En opel motor er normalt meget mekanisk stærk. Alt efter hvor du bor henne og hvor meget arbejde du gider, kunne en reparation i Tyskland eller Sverige være et alternativ rent prismæssigt. Prøv evt. www.vaerkstedsagenten.dk. De kan få bilen transporteret til Tyskland og få repareret hvad der er nødvendigt.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

08-10-2010 kl. 05:54

Meget ærgeligt, men du må desværre selv betale.

Jeg har hørt om 2 lignende tilfælde med Opel alene på Nordfyn. Opel ville skifte motoren, men en lokal mekaniker/ maskinarbejder renoverede motoren for dem begge.

Annonce