Nyeste biler:
17:43
Seat Altea, 2007 - Kr. 99.000
17:41
Rolls Royce Silver Spirit, 1981 - Kr. 200.000
17:15
Ford Ka, 2006 - Kr. 20.800
17:10
Skoda Roomster, 2007 - Kr. 79.600
Annonce

BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny bil til august.

Rasmus Kring

Rasmus Kring
bruger siden
25-08-2006

23-05-2010 kl. 01:35

Hej. Jeg skal ud og have ny bil til august. Og prisen skal være max 240000 kr. jeg er nok lidt opel fan, og har overvejet den nye astra model. vil du / i fortrække leasing eller køb med dette mærke. eller skulle jeg hellere kigge efter et helt andet mærke? kørselsbehov er ca 15000 km om året. jeg har kone og der skal også være plads til et barn.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

23-05-2010 kl. 02:12

Den nye model af Astra har fået pæne anmeldelser, men den bliver svær at få til under 240.000 kr fra ny af, hvis der bare skal være lidt udstyr.

med 15.000 km om året kan du sagtens gå efter en benzin model.

Alternativet er at finde en brugt bil.

Niels Henrik Godtfredsen

Niels Henrik Godtfredsen
bruger siden
19-02-2007

23-05-2010 kl. 06:59

Ville klart vælge at gå efter en 5 dørs Opel Corsa 1.4 Edition 111+ eller Sport edition 111, sætte krydser hele vejen ned af ekstra udstyrs listen! Her ville du kunne få en med klimaanlæg, glas-soltag, varme i rat, regnsensor og autonedblændeligt bakspejl, fartpilot, boardcomputer, cykelholder, AFL kurvelys, OPC-pakke, mm + alt det løse! Du når ikke 240000 uden rabat!!

Men du skal slippe lidt mere hios du vil have en Astra, som er en fed og flot bil :-)

Dette indlæg blev 23-05-2010 07:01 redigeret af dets forfatter.

Hans S

Hans S
bruger siden
12-10-2003

23-05-2010 kl. 07:01

HEj Rasmus
Det er jo skønt at kunne se frem til en ny bil, og der er altid noget særligt over at gå og kigge og glæde sig.
Jeg må indrømme, at jeg selv nok er mere til at eje end at leje (lease) - men jeg har dog netop læst, at nok halvdelen af solgte biler i fremtiden vil være privatleasing. Man skal vist bare kigge sig godt i betingelserne for hvilken stand bilen skal tilbageleveres.

Jeg kender ikke rigtigt den nye Astra, men jeg synes, at den er pæn - og den skulle efter hvad der siges og skrives køre godt. Som alternativ kunne du evt. kigge på den nye Seat Leon (1,4 tsi), som ikke alene er meget økonomisk, men også kører fremragende. I design minder den lidt om Astra.

Jesper Eriksen

Jesper Eriksen
bruger siden
12-09-2006

23-05-2010 kl. 23:14

Hej Rasmus,

en mulighed er også den nye Opel Meriva. Den er ligeså stor som Astra, kører lige så godt, og så vil i blive begejstret for de bagudvendte døre, når i har et barn. I kan få en 1,4 turbobenzin til ca. 240.000 kr.

DB9 DK

DB9 DK
bruger siden
25-03-2007

24-05-2010 kl. 14:53

Jeg ville vælge den faceliftede Fiat Bravo 1,4 T-Jet med 120 hk i Dynamic-udstyr. Den koster kun 217.990,-, og aircondition, tågelygter med kurvefunktion og læderrat og lædergearknop er standard. Så er der også råd til evt. læderindtræk, xenonlygter osv.

Fiat Bravo har også for nylig gennemført en 100.000 km-test ved det tyske AutoBild, og der var ingen fejl ved den. Den kom ind på en samlet 7. plads i 100.000 km-testen foran bl.a. Mercedes E-klasse, Toyota Auris, Toyota Avensis, Mercedes GL, og ingen VW'er kom ind foran den.

Dette indlæg blev 24-05-2010 14:54 redigeret af dets forfatter.

Martin Nielsen

Martin Nielsen
bruger siden
11-12-2004

24-05-2010 kl. 16:49

Jeg kan godt forstå du har kig på den nye astra. Der er bare lækker, og kører ret godt skal jeg lige hilse og sige....

Mht leasing passer dit kørselsbehov jo rigtigt godt til det. Det er jo som regel de 15.000 km der er med i tilbudet. Men så er det altså ikke din egen bil, og er lidt låst.

Hvis du skal købe kommer det nok til at knibe lidt. Tror ikke du får den "rigtige" Astra for 240.000 kr, desværre.
1,4 turbo med 140 hk er nok det bedste kompromis mellem økonomi og køreglæde. Der er kræfter nok til at have det sjovt, og der er fin benzinøkonomi.

Ellers synes jeg at de forslag som Michael kom med er ganske gode.

Og Seat Leon med 1,4 tsi 122 hk er bestemt også anbefalelsesværdig. Kører rigtigt godt.

Personligt, hvis jeg havde de antal kroner at købe bil for, ville jeg kigge efter en bil der er 2-4 år gammel med måske max 60.000 km på tælleren. Primært fordi du kan få en hel del mere bil, og en anden har taget tørnen med det enorme værditab der er de først 2-3 år.

Ricky K

Ricky K
bruger siden
05-04-2007

24-05-2010 kl. 20:03

Kia, kunne måske være noget for dig?
Kia Ceed.

- Den kan du pumpe op med godt udstyr, også er du kørende for gode penge, evt. diesel modellen med mindre udstyr.

Du er 'sikret' de næste 7 år. I og med garantien gælder i 7 år :)

Personligt mener jeg at Kia Ceed er VALUE FOR MONEY!

- Plus læser du anmeldelserne af den, så kører den også fremragende :) - Ved self ikke lige i forhold til Opelen.

Men Ceeden har jeg prøvet et par gange, det er en god bil efter min mening og standard udstyret er helt i top :) plus det stationcar, hvis du også skal have plads til barnet evt. barnevogn og alt det der, ved self ik hvor gammelt dit barn er :)

men held og lykke med jagten :)

Dette indlæg blev 24-05-2010 20:10 redigeret af dets forfatter.

Michael Christensen

Michael Christensen
bruger siden
31-08-2009

24-05-2010 kl. 21:45

Hvad med de helt nye WV Polo du kan selv vælge på nedstående link.

http://www.volkswagen.dk/vw/personbiler/Polo/Sub-Navigation/Tal-og-Fakta/Priser/

Håber du kan bruge en af dem, de holder bugettet fuldt ud.

Michael Christensen

Michael Christensen
bruger siden
31-08-2009

24-05-2010 kl. 21:48

Garantien gælder i 7år, hvis du ikke overstiger de 150.000km som er maks grænsen.

Dette indlæg blev 24-05-2010 21:49 redigeret af dets forfatter.

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

24-05-2010 kl. 22:16

hvis du er til Opel, så vent en måneds tid så skulle den nye, roste Meriva være i butikken, priser fra 210. Den skulle fleksibel, børnevenlig og velkørende. Opel skulle i øvrigt mod ca. 15.000 i merpris levere noget af det bedste lys i form af hastighedsafhængig Xenon-kurvelys. Har ikke prøvet dem endnu, men FDM/motor er meget begestrejtede.
Nu ved jeg ikke hvor du bor men Opel i Horsens og Brande kører med 5 års garanti og meget fordelagtige servicekontrakter.

Steen Vetter

Steen Vetter
bruger siden
06-01-2004

25-05-2010 kl. 19:27

Da køber oplyser kørsel på 15000 km om året vil han jo fint kunne udnytte de 7 års garanti på kia Ceed.

Profil slettet

Profil slettet

30-05-2010 kl. 20:38

Hej Rasmus,

Har været ude og prøve den nye astra idag i 1,6 ikke turbo og det er en lækker vogn og syntes også den er meget rummelig og godt udstyrs niveau.

Du får altså meget bil for pengene.

Lars Andersen

Lars Andersen
bruger siden
25-06-2006

31-05-2010 kl. 17:02

inden folk lige kommer alt for godt i gang med og råde folk til og købe en Kia Ceed så skulle de lige ta og læse dette http://www.kiamotors.dk/pdf/garantikontrakt.pdf
og så lige se om de så stadig mener om de 7 års garanti
Lars

Henrik S

Henrik S
bruger siden
12-07-2004

31-05-2010 kl. 17:20

JA, nu har jeg læst den og hvad er så problemet med den?

mikael ørndrup

mikael ørndrup
bruger siden
27-03-2007

31-05-2010 kl. 20:38

Prøv en Mazda 3. Utrolig dejlig bil.

Christoffer Aasted

Christoffer Aasted
bruger siden
14-01-2008

14-07-2010 kl. 09:05

Jeg har lige købt en Mazda3.

Har prøvet massere af forskellige biler, bl.a. Suzuki Swift, Seat Ibiza, Ford Fiesta, Mazda2.

Ens for allesammen var at bagagerum+bagsæde er en rigtig træls fornøjelse, og Ibiza'ens instrumentbord ligner en meget skrabet VW og udefra er den heller ikke specielt fræk udover bagenden.

Var lige ved at skrive under på en Ford Fiesta indtil jeg fandt Mazda3'en.

Med samme udstyr som jeg ville have, sædevarme, aircon, sænkningssæt landte jeg på 227.000 kontantpris, 247.000 i alt med lån over 6 år. Dvs. 1% i månedlig rente, ca. 6% i ÅOP.

Det var hos NO-Jensen jeg fik det tilbud i Juni da Mazda3 reklamerne rullede på TV.

Jeg fik en model med el-ruder bag og fjernbetjent nøgle som var standard i den første 2010' model.

Udover det fik jeg undervognsbehandlet den fra ny hos Undervognstunnellen, gav 2600kr for dette.

Utroligt billigt hvis du spørger mig..

I forhold til Ford Fiesta'en og alle de andre jeg har prøvet så følte jeg mig 100% hjemme første gang jeg satte mig i sæderne i Mazda3'en ..

Nakkestøtterne har en god placering og er lækre at læne sig tilbage på - Fartpiloten er rigtig lækker og tilgængelig. Instrumentbordet ligner næsten en hel Audi hvor midterkonsollen fortsætter nedaf gearstangen, og AUX+ekstra 12V i rummet i armlænet udover det 12V stik der er gemt pænt væk med en låge man kan klikke let på hvorefter den pænt smutter op og gemmer sig.

Designet og følelsen i Mazda3 oser af kvalitet, de bruger som altid nogle virkelig gode dele i udstyr - Selv de standard-højtalere der er med spiller jeg for fuld udblæsning af min samling af elektronisk musik - alle mennesker tror jeg har monteret ekstra højtalere eller bass - Men det spiller bare og spiller helt rent med mindre man sætter til AUX og skruer helt vildt op - Fra CD er det noget andet, der er ingen ekstra volume-kontrol så der passer MAX (62-63) eller volume mellem 54-57 helt fint og spiller godt og klart.

Jeg har købt en Advance-model fordi der kun var std. fælge og 2-zoners klimaanlæg i den 25.000kr. dyrere Premium-model. Hvis du spørger mig så gem de penge istedet eller tag en Sport hvor du får indfarvet bagkofanger.

Bliver gladere og gladere for min Mazda3 for hver dag jeg kører i den og bliver mere og mere overbevist om at det er absolut bedste smæk for skillingen bil pt.

Sat i forhold til at Mazda2 og Ford Fiesta lander på mellem 180-200.000kr. afhængig af hvad man vælger af udstyr - Så landte den næsten altid på 200.000kr. eller lige over for mit vedkommende. Så er 10-20.000kr. altså godt givet ud for en bil med et ORDENTLIGT bagagerum og et ORDENTLIGT bagsæde (Så længe man lige sætter 2 takker frem fra bagerste position) ..

Prøv prøv prøv den - Før du bestemmer dig!! Du føler dig hjemme med det samme og den er så meget forbedret i skærmkanter og lign fra den gamle model de har virkelig givet den et ordentlig løft i både kvalitet og komfort!

Jeg fik desuden 1 års gratis forsikring med i handlen, som et tilbud de kører med igennem Mazda Forsikring.

Efter det skal jeg give 15.000kr. årligt min er en 1.6'er med 105HK - og der er sgu rigelig skub i til mig .. Det skal lige siges jeg kun er 20 og ALDRIG har forsikret bil i eget navn! Mega billigt for en kasko for uden samlerabat fra mine forældre skal jeg give 10-15.000kr. for en brugt skodvogn bare i ANSVAR - Og så kan du trække lånet fra i skat selvfølgelig ;) lige et plaster på såret ..

Dette indlæg blev 14-07-2010 09:08 redigeret af dets forfatter.

Martin Neergaard

Martin Neergaard
bruger siden
13-01-2006

14-07-2010 kl. 13:06

den kan bare ikke tåle at blive brugt til at køre i, den skal holde stille i en opvarmet og fugtfri garage for at garantien dækker.

Martin Neergaard

Martin Neergaard
bruger siden
13-01-2006

14-07-2010 kl. 13:07

en hvert tænkelig situation hvor andre bilmærkers garanti dækker.

Annonce