Nyeste biler:
18:15
Opel Astra, 2007 - Kr. 49.900
18:10
Skoda Octavia, 2010 - Kr. 159.900
18:05
VW Lupo, 2003 - Kr. 29.900
17:57
Toyota Aygo, 2014 - Kr. 87.900
Annonce

BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

motor/kabinevarmer til Octavia

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
04-05-2009

01-07-2010 kl. 17:14

Jeg ønsker at få monteret en motor/kabinevarmer da jeg vil beholde bilen i mange år og derfor har en ide om at motoren holder bedre når man undgår de mange koldstarter i løbet af vores lange vintre. Det er jo også en stor komfort at komme ned til en lun bil en frostkold morgen. Har fået en pris på 16700kr for en Webasto Thermotop C inkl montering moms og digitalur. Fjernbetjening koster 2800kr. Bilen er en Octavia RS benziner fra 06 med 45000km på klokken. Det er jo en stor investering så er det pengene værd? Vi kører en del kortere ture på 10-15km i byområde. Har hørt at det kan være en belastning for batteriet. Hvad er jeres erfaring? Med venlig hilsen Thomas.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Mads Andersen

Mads Andersen
bruger siden
06-04-2005

01-07-2010 kl. 18:17

Jeg havde en i min nye citroen Evasion tilbage i 2002 og jeg synes kun den virkede i starten, efter noget tid synes jeg ikke at der var så varmt som i starten + at du skulle ud og tænde den hver gang, så hvis du vælger den, så køb endelig en fjernbetjening.

Mit batteri gik dødt efter ca. 12 mdr. da det kun lader 80-90% op under kørsel, det vil med tiden aflade det helt.

Jeg ville spare de ca. 19.000 kr hvis jeg var dig, der er sikkert andet som skal laves på bilen over de næste par år.

Emil Peer Olsen

Emil Peer Olsen
bruger siden
09-10-2003

01-07-2010 kl. 18:57

Har købt en til min Avensis, og det er de dummeste penge jeg nogensinde har brugt...

Med så mange små ture når du ikke at lade batteriet op. Jeg har måtte ringe til start-hjælp. Efter det brugte jeg det ikke nær så meget.

- Hvor mange biler får i virkeligheden slidt motoren op??

Kristian Mikkelsen

Kristian Mikkelsen
bruger siden
01-11-2006

01-07-2010 kl. 19:13

Jeg vil helt klart anbefale, har fyr på både firma og privat bil.

Selv her om sommeren får fyret på privat bilen lov til at køre, så bilen altid bliver startet varm.

Utrolig dejlig komfort, bilen har nu kørt 232.000km uden nogen problemer fra motoren.

Jeg fik monteret et Webasto med timer og mener det kostede 8500kr for ca 5år siden. Det ville være rart med fjernbetjeningen, men stadig mange penge.

Fik skiftet batteri kort tid efter fyret blev monteret og det er vel 4 år gammel nu, hvilket er ok. Om vinteren bliver den ladet et par gange om ugen så vi er sikker på den starter ok.

L D

L D
bruger siden
06-02-2006

01-07-2010 kl. 20:33

Har selv et fyr i min Fabia (diesel). Mit blev købt fordi min Fabia er meeeget lang tid om at blive varm om vinteren. Er mega glad for det. Køb det for komfortens skyld, tror ikke man skal ligge så meget i det med sliddet på motoren. Der findes altså også biler der har kørt 3-4-500.000km uden fyr. Som tommelfingerregel siger man ,at man skal køre lige så lang tid som fyret er tændt, for ikke at tappe batt.. Er fyret tændt i 30min. skal man køre i 30min. bagefter. Ved -10gr kører mit fyr ca. 30min og varmer kabinen op til 15gr.
Jeg købte mit fyr i tyskland og fik det monteret i DK. Pris incl. prog.bar fjernbetjening ca. 9500.- for 4 år siden. Bilen er fra 04 og kører stadig på det originale batteri.

vh. Lars

Manuel Nielsen

Manuel Nielsen
bruger siden
11-08-2007

01-07-2010 kl. 21:29

Kan også kun anbefale at få monteret oliefyr..Jeg fik monteret et lidt større batteri og det kører bare.. men er det ikke noget med, at lige så lang tid oliefyret står og varmer op, ligeså mange kilometer skal man køre for at oplade batteriet igen. Det er noget jeg har hørt, men er ikke sikker på det.

Martin Nielsen

Martin Nielsen
bruger siden
11-12-2004

01-07-2010 kl. 23:44

Jeg havde også fyr på min mondeo. Det var altså rart at kunne komme ud til en varm bil, hvor ruderne var afdukket. Og bilen var lun. Og rigtigt lækkert når man kom ud med trætte børn til en dejlig lun bil.

Men som du skriver, så slider det på batteriet. Og du skal nok være forberedt på at du er nødt til at skifte batteri noget oftere.

Men Din motor har uden tvivl godt af at få monteret et fyr. Og formentligt kan den køre en lille smule længere på literen.

Men om du er villig til at bruge så mange penge ved jeg ikke. Men det er ikke nogen dårlig ide at få installeret Motor/kabinevarmer.

Annonce