Nyeste biler:
13:46
VW Eos, 2006 - Kr. 179.000
13:44
Mercedes G500, 1999 - Kr. 125.000
13:38
Opel Corsa, 2004 - Kr. 25.000
13:38
Seat Altea XL, 2007 - Kr. 129.800
Annonce

BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Købt bil med restgæld

Ulrik møller

Ulrik møller
bruger siden
19-02-2007

20-09-2011 kl. 20:10

Hej Jeg har begået den fejl at købe en bil hvori der er pant. Jeg har først opdaget dette efter jeg har underskrevet slutsedlen. Jeg har ikke fået bilen leveret endnu, og har heller ikke betalt for den endnu. Bilen er købt hos en aut. forhandler, men det er den tidligere ejer der stadoig har gældi bilen og ikke den forhandler jeg har handlet hos. Hvad bør jeg gøre nu. - Skal jeg bare betale og tænke "det går nok" - skal jeg betale direkte til den bank der har pant i bilen - skal jeg forsøge at ophæve købet Gode forslag modtages gerne.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

kim k

kim k
bruger siden
28-08-2006

20-09-2011 kl. 20:16

Sørg for at forhandleren får slettet gælden inden du får bilen, og betal IKKE for gælden er slettet for det er KUN dig som hænger på regningen hvis sælger eller tidligere ejer ikker vil betale.

Men hvis du ved hvem som har tinglys gælden kan du også kontakte dem og høre om gælden er betalt, Bilbogen kan godt sommetider halte lidt således at gælden måske er betalt med stadig står slået op på nettet.

Vh.
Kim

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

20-09-2011 kl. 20:25

Det burde ikke være et problem. Hvis det er en seriøs forhandler du handler med sørger vedkommende for at restgælden afvikles inden handlen.

Står det i øvrigt ikke på din slutseddel at den sælges uden restgæld, fri og ubehæftet?

Hvis du er medlem af FDM ville jeg tage en snak med dem eller din bankrådgiver, så din betaling af bilen finder sted på betingelse af at restgælden er afviklet.
Under alle omstændigheder ville jeg ikke betale/modtage bilen før det er afklaret.

T Nielsen

T Nielsen
bruger siden
03-12-2009

20-09-2011 kl. 20:40

Ja det er nok en forhandler der skjusker en del med tingene. Betal ikke før du har på skrift at den er fri og ubehæftet. hmm når jeg har solgt bil til en forhandler med restgæld, har forhandler bedt mig om at indbetale det beløb som forhandlerens betaling ikke kunne dække. Forhandler har da også ringet til bank eller finansierings selskab for at høre hvor meget jeg skyldte. men det du står med kan være en fejl hos dem der skal sørge for at afmelde pantet.

Ulrik møller

Ulrik møller
bruger siden
19-02-2007

21-09-2011 kl. 15:48

Tak for svarene

Jeg har talt med banken som havde pant i bilen. Jeg har nu på skrift at de har annulleret panten i bilen. De havde vist bare haft en langsom sagsbehandling.

Men forhandleren burde vist have været opmærksom på dette inden han solgte bilen...

Annonce