BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Kan jeg få bilen refunderet?

Elisa have

Elisa have
bruger siden
09-02-2017

16-05-2017 kl. 07:22

Hej.

Jeg købte for 2,5 måned en brugt bil fra en forhandler.

Jeg ringede inden jeg så bilen til ham, og spurgte hvilken slags tandrem der var på (havde hørt at det var vigtigt at det var en som ikke var fra en bestemt årgang, som let kunne gå i stykker) og han sagde at det var den rigtige og gode der var på.

Da jeg kom derned og så bilen spurgte jeg igen angående tandrem for at være sikker, og jeg fik igen det samme svar. Jeg spurgte om den havde været skiftet imellemtiden. (den er fra august 13) og det mente han at den havde været en enkelt gang.

Da jeg kom hjem kontaktede jeg værksteder og ville høre angående pris på et skift.
Jeg får så af vide af alle at begge varianter findes, men min kører med kæde.

Derudover havde han oplyst den til 102.000 hvor han havde kørt den til 106.000, og havde haft sine hunde i bilen også, hvor jeg fandt papstykker der var gnavet i stykker under sædet.

Er det muligt for mig at få refunderet bilen hos ham? jeg har kørt 4000 i den ca.

Der har været problemer med bremserne lige siden starten, hvor de pev. Det sagde han dog bare var en sten der sad, men nu er pivelyden selvom jeg kører og ikke bremser.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

16-05-2017 kl. 12:39

Hvorfor skulle du returnere bilen?

At bilen har kæde i stedet for tandrem er ingen ulempe, med mindre det er en VW.

Du har kun krav på at forhandlereren tager bilen retur hvis der er væsentlige mangler ( f.eks. som du har købt en diesel, men det er reelt en benzin ) eller forhandleren har reperreret samme fejl adskillige gange uden hjælp.

At bremserne piver kan skyldes flere ting, f.eks. forkert brug, det kan dit lokale værksted give dig et svar på hvorfor de gør det.

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

16-05-2017 kl. 13:29

Er enig med Lars.

Altså du siger at han havde oplyst den til 102.000 km, men den havde købt 106.000 da du købte den? Kiggede du ikke på km-standen inden du skrev under?

Og mig bekendt er der ingen regler, der forbyder af sælge biler med lidt hundehår i.

Forstår godt at du er træt af at der er lidt problemer med bremserne, men det kan du jo ikke lægge forhandleren til last.

/Preben

Johannes Foss

Johannes Foss
bruger siden
11-04-2017

16-05-2017 kl. 14:50

Lars Olsen

bruger siden
09-01-2006

skrev:
Hvorfor skulle du returnere bilen?

At bilen har kæde i stedet for tandrem er ingen ulempe, med mindre det er en VW.

Du har kun krav på at forhandlereren tager bilen retur hvis der er væsentlige mangler ( f.eks. som du har købt en diesel, men det er reelt en benzin ) eller forhandleren har reperreret samme fejl adskillige gange uden hjælp.

At bremserne piver kan skyldes flere ting, f.eks. forkert brug, det kan dit lokale værksted give dig et svar på hvorfor de gør det.

Eller BMW eller Mercedes som også har enkelte modeller som har problemer med kæderne.

Elisa have

Elisa have
bruger siden
09-02-2017

16-05-2017 kl. 15:33

Det kører med wv motor fik jeg af vide. Det er en Seat, og de havde også problemerne.
Jeg var inde med bilen til ham for en del tid siden pga bremserne, da de var begyndt at hyle, hvor han ikke gad tjekke det og sagde at det nok bare var en sten.
Nu hvor jeg ringede og sagde at den var begyndt at pive uden jeg bremsede, fik jeg af vide at garantien ikke ville dække det fordi jeg havde kørt i den siden den begyndte at pive.
men jeg var jo inde med den ved ham hvor jeg fik af vide at det nok bare gik i sig selv igen og ikke var alvorligt