Nyeste biler:
00:08
Skoda Octavia, 2013 - Kr. 214.800
23:15
Peugeot 207, 2007 - Kr. 55.000
22:01
Ford Focus, 2005 - Kr. 38.000
21:58
VW Passat, 2003 - Kr. 65.000
Annonce

BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvem har kendskab til reservedele fra refako.dk

Thomas Duch

Thomas Duch
bruger siden
20-04-2004

26-09-2009 kl. 16:31

Hej forumbrugere... Jeg har en ældre golf (IV årg.99), der skal gennem en omfattende reperation. Jeg vil derfor høre om der er nogen, der har kendskab til de dele man kan købe på refako.dk? For de har nogle absolut rimelige priser, men jeg frygter at kvaliteten er = t-hansen. Og derfra skal jeg så absolut ikk have dele - købte engang nye bremser, der ikke kunne bremse!! :( Det er bl.a. bremser jeg skal have skiftet, og jeg sætter pris på god kvalitet men også gerne til fornuftige penge. Jeg kører 40-50000km om året så det skal helst kunne holde. Ved at Mekonomens dele er HELT iorden, men synes ikke prisen er. Komplet nye bremser: Mekonomen: ca3000,- kr Refako.dk: ca1200,- kr Ser frem til at læse Jeres indlæg/kommentarer. MVH. Thomas

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kent Nielsen

Kent Nielsen
bruger siden
22-09-2006

26-09-2009 kl. 16:35

Hmm - lyder godt nok spøjst med den prisforskel.

Før i tiden var refako en anerkendt leverandør til værksteder.

Ved faktisk ikke hvordan de er i dag !!

Hvad er prisen ved de andre alternativer ?

Kaare Frank

Kaare Frank
bruger siden
27-02-2009

26-09-2009 kl. 19:50

Desværre er både FTZ og nok osse Mekonomen ret dyre.I visse tilfælde kan det måske betale sig at købe originalt?
Jeg har været ude for at skulle bruge en termostat til en 1999 Fiat Palio 1.6 som kostede MERE hos FTZ end hos min lokale Fiat-pusher,så man skal se sig for.
Refako's aktuelle kvalitet kender jeg ikke,men jeg tror godt jeg turde prøve den.Jeg ved der er en voldsom avance hos grossisterne;jeg havde en kæreste engang der arbejdede ved FTZ,og de priser hun kunne få tingene til var noget HELT andet.......

Kim Jensen

Kim Jensen
bruger siden
18-02-2006

26-09-2009 kl. 20:11

Hej.

Reservedele fra Refako, er efter min mening af rimelig kvalitet.
Går selv og sysler med biler i fritiden, og har ikke haft problemer med dele fra Refako.
Bremseskiverne er fra NK, og har endnu ikke haft problemer med disse.
NK er forresten begyndt at lave carbonskiver med spor.
Jeg fik et sæt til en Avensis til normal pris hos Vestjysk. De har den fordel at de ikke ruster, og det ser sku blæret ud med spor på skiven.

Mvh Kim

Ole Kock

Ole Kock
bruger siden
06-01-2004

26-09-2009 kl. 22:29

Kan se at refako sælger bremseskiver til en Vw golf 1.8 125 hk 99 model til hhv foran 192 kr pr skive. bag koster de 113 kr pr skive .... Det kan da ikke være andet end T-hansen kvalitet... 113 kr for en skive. Jeg tør sgu ikke engang montere den på min egen vogn af frygt for havari.. og med et årligt kørselsbehov på 40-50.000 km ??? Så hellere Mekonomen som giver 3 års garanti.

Kaare Frank

Kaare Frank
bruger siden
27-02-2009

27-09-2009 kl. 16:05

-refako skal jo gi' 2 års garanti,og jeg har nu aldrig hørt om en ny skive der -som du siger det- "havarerer".......
Der kan helt klart være forskel på kvaliteten,men nogle steder betaler man nok lige rigeligt til firmaets husleje.
I "gamle dage" kørte jeg en hel del med Krogslund-dele på mine gamle Fiat'er,og det gik udmærket.Var der bøvl blev tingene byttet uden brok.

Profil slettet

Profil slettet

08-10-2009 kl. 21:23

Jeg har handlet flere gange med Refako, og de er dygtige, samt gode dele, der har samme kvalitet som FTZ, og merkonomen...

Profil slettet

Profil slettet

08-10-2009 kl. 21:24

3 års garanti,... Jo jo,,, men du skifter vel bremser for hver 1½ år alligevel...

Dennis Engmann

Dennis Engmann
bruger siden
10-01-2006

08-10-2009 kl. 22:59

Hej.

Refako har altid været udemærket og tror at de stadig er det. Dog ville jeg selv bruge krogslund, som den gode Kaare Frank også nævner. Krogslund tager 235 kr. for en bremseskive til en golf IV 1.8, og det kan ikke siges at være dyrt. Jeg kører selv med krogslund bremser på min mazda 323F årg. 1999, og det fungerer optimalt, også efter 25.000 km...

Mvh. Dennis

Preben S. E. Nielsen

Preben S. E. Nielsen
bruger siden
30-04-2010

30-04-2010 kl. 22:13

Hej, angående dit spørgsmål kan jeg oplyse at jeg har handlet hos både Fau, nu Ftz og Refako igennem mere end 25 år, og jeg har aldrig, gentager aldrig haft noget som helst at udsætte på dele eller service derude, tværtimod har de mange gange ligget vandret for at hjælpe mig med at skaffe en del hos andre hvis den mod forventning ikke var på lager, jeg bruger dem stadig selvom jeg snart er for gammel til det bilroderi.
Med venlig hilsen
Forhenværende SNAVE Motorservice
Preben Nielsen

jonny green

jonny green
bruger siden
10-04-2007

01-06-2010 kl. 16:02

du kan få brambo med ATE til sammen pris,,,TYSKLAND

søren steen andersen

søren steen andersen
bruger siden
30-03-2005

01-06-2010 kl. 17:39

Jeg har de sidste tre år købt en hel del stumper hos Refako. Bremsedele fra NK (som er ok), kølere fra Nissen (som er ok), udstødning fra Bosal (som er noget crap!). De yder god og seriøs service og gør alt for at hjælpe. De er ikke popsmarte, men seriøse. De har delene med det samme eller næste morgen tidlig. Jeg har ikke noget at udsætte på Refako, som jeg anser som leverandører af dele af udmærket kvalitet. Jeg har primært købt dele til ældre Volvo og jeg får kuldegysninger ved tanken om at handle org. Volvodele hos aut. Volvo i DK. Uuuuuhhhhh....!

/Søren

anders høj kristensen

anders høj kristensen
bruger siden
28-03-2009

24-07-2011 kl. 12:39

refako kan jeg anbefale at hanle med der er altid en god service har aldrig problemer med delene der fra .får man bestilt noget forkert bytter di altid med et smil ,jeg handler der en del .anders

Annonce