BilBasen Forum
Abonner på forumtråd
Hvad giver mest bil for pengene?
Michael Christensen
10-02-2010 kl. 17:02
Hej her i forummet.
Jeg er ejer af en Fiat Punto 75 model 1994, den har kørt godt 290.000, og har ingen rust, der er blevet skiftet nogle små dele hos fiat, til små 2000kr i alt.. gav 12.000kr for bilen for ca 4 måneder siden, mener selv jeg har gjordt en god handel, skal først synes 6 måned år 2011.
Men vil gerne købe en ny bil, men er lidt i tvivl om hvad det skal være for en, den skal koste mindst muligt i ejerafgift (maks 520 pr ½år)
Og kun benzin bil.
Jeg har luret lidt på en Fiat Panda 1,2 Ciao ECO, er det en god bil til mig, køre kun ca 15.000km årligt, måske lidt mere med tiden.
Hvad med Fiat's nye EVO benzin er der nogen som har arfaringer med den model?
Maks ny pris 200.000kr
På forhånd tak.
Jeg er ejer af en Fiat Punto 75 model 1994, den har kørt godt 290.000, og har ingen rust, der er blevet skiftet nogle små dele hos fiat, til små 2000kr i alt.. gav 12.000kr for bilen for ca 4 måneder siden, mener selv jeg har gjordt en god handel, skal først synes 6 måned år 2011.
Men vil gerne købe en ny bil, men er lidt i tvivl om hvad det skal være for en, den skal koste mindst muligt i ejerafgift (maks 520 pr ½år)
Og kun benzin bil.
Jeg har luret lidt på en Fiat Panda 1,2 Ciao ECO, er det en god bil til mig, køre kun ca 15.000km årligt, måske lidt mere med tiden.
Hvad med Fiat's nye EVO benzin er der nogen som har arfaringer med den model?
Maks ny pris 200.000kr
På forhånd tak.
Jan Sørensen
11-02-2010 kl. 00:52
Køb en Matiz. Den taber jo max 100Kkr hele bilens levetid :=). Så har man sådan en. Så kan du sætte resten i banken. Og om 10 år så har du haft et værditab på max 5Kkr om året hvis man regner rentes rente fra de sparede 100Kkr med. Og det med en ny bil.
Vidunderligt.
Vidunderligt.
Michael Christensen
11-02-2010 kl. 00:55
kan du ikke lige uddybe dit spørgsmål? kan ikke helt forstå det du skriver?
Har aldrig hørt om den bil du nævner der nemlig?
Sidst rettet: 11/2-10
Har aldrig hørt om den bil du nævner der nemlig?
Sidst rettet: 11/2-10
Jan Sørensen
15-02-2010 kl. 17:35
0. Du har 200Kkr og vil have en ny bil med minimale omkostninger.
1. Køb en Chevrolet Matiz til under 100Kkr og nyd den i 10 år. Du kan finde den her på basen.
2. Sæt de overskydende 100Kkr i banken til 4% rente. Det giver ca. 50Kkr i rentes rente efter 10 år.
Efter 10 år kan du så smide Matizen ud og dit samlede værditab er 50Kkr på basis af 200Kkr. Sværer er regnestykket ikke :=)
Og det regnestykke kan en Punto slet ikke vinde over.
Du ved forhåbentlig godt at ejerafgiten er meget lille sammenlignet med det årlige værditab. Det er værditabet at du skal forholde dig til.
1. Køb en Chevrolet Matiz til under 100Kkr og nyd den i 10 år. Du kan finde den her på basen.
2. Sæt de overskydende 100Kkr i banken til 4% rente. Det giver ca. 50Kkr i rentes rente efter 10 år.
Efter 10 år kan du så smide Matizen ud og dit samlede værditab er 50Kkr på basis af 200Kkr. Sværer er regnestykket ikke :=)
Og det regnestykke kan en Punto slet ikke vinde over.
Du ved forhåbentlig godt at ejerafgiten er meget lille sammenlignet med det årlige værditab. Det er værditabet at du skal forholde dig til.
Jacob Skjærris
15-02-2010 kl. 19:47
Hej Michael,
Panda er en fin lille microbil til små penge. OK komfort og god kvalitet.
Desuden er den ikke uden charme (og et noget bedre køb end Matiz).
Men en Grande Punto er en væsentligt større og mere sikker bil, så her får du meget mere bil. Men den er naturligvis også noget dyrere.
EVO er mere lækker end Grande, og 1,4 8V er opdateret, så den er mere økonomisk.
Regn med, at det koster et sted mellem 500-1000 kr mere månedligt at køre Grande Punto.
Mvh Jacob
Panda er en fin lille microbil til små penge. OK komfort og god kvalitet.
Desuden er den ikke uden charme (og et noget bedre køb end Matiz).
Men en Grande Punto er en væsentligt større og mere sikker bil, så her får du meget mere bil. Men den er naturligvis også noget dyrere.
EVO er mere lækker end Grande, og 1,4 8V er opdateret, så den er mere økonomisk.
Regn med, at det koster et sted mellem 500-1000 kr mere månedligt at køre Grande Punto.
Mvh Jacob
Michael Christensen
15-02-2010 kl. 21:55
Hej Jacob
Mange tak for dit fine svar, jeg vil kigge på tingene og vende tilbage senere med resultatet af hvad det bliver for en.
Mange tak for dit fine svar, jeg vil kigge på tingene og vende tilbage senere med resultatet af hvad det bliver for en.