BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

HJÆLP - Hvad fejler min BMW?

Elise Gjermandsen

Elise Gjermandsen
bruger siden
19-10-2016

19-10-2016 kl. 15:32

Hej allesammen, jeg har i den grad brug for hjælp! Min kæreste og jeg er indehaver af en skøn BMW 118d Cabriolet, men har det seneste halve år oplevet periodiske problemer når vi skal starte den.
Vi har netop haft den ved mekaniker som ikke kunne finde fejlen og selvfølgelig lavede bilen ikke den periodiske fejl, da den var i hans varetægt.

Problemet er, at når vi trykker på startknappen så sker der intet andet end at den står og kører i tomgang og giver den lyd, som lyder lige inden bilen får startet op og motoren går igang. Sådan står den imellem 5-10 sekunder, før den bare går ud og dør. Normalt går der imellem 2-15 minutter hvor vi gentagne gange tager nøglen ud og ind, men uden hjælp og her til morgen ville den slet ikke starte efter adskellige forsøg.
Vi prøvede at tilslutte strøm fra en anden bil men intet hjalp og den står nu og er helt "død"

Nogle med lignende erfaringer eller som aner hvad det kan være?

Tak på forhånd! :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henning Primdahl

Henning Primdahl
bruger siden
19-10-2016

19-10-2016 kl. 18:25

Da det måske er en ældre diesel ( og måske med mange småture ?) kan der sateneme være meget galt. Sats på div. Følere ifm. Partikelfilter, sonder eller katalysator.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg