BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

HJÆÆÆLP! Audi A6 2,8 FSi 190 4d fra 2009 eller A6 2,0 TFSi 170 · 4 dørs fra 2010??

Mathias Heinrich Schomann

Mathias Heinrich Schomann
bruger siden
09-04-2014

20-04-2017 kl. 14:58

Jeg er på jagt efter en ny bil.

Jeg er faldet over disse to modeller:

Audi A6 2,8 FSi 190 4d fra 2009
http://www.molgesbiler.dk/brugte-biler//vis/2146993302/Audi-A6-2.8-FSi-190-4d

A6 2,0 TFSi 170 · 4 dørs fra 2010
http://www.kandersenautomobiler.dk/biler-til-salg.aspx (I skal sikkert scrall ned på siden)

men da jeg ikke har den største viden om biler, så håber jeg at I har lyst til at giver mig lidt hjælp til hvad jeg bør vælge.

Komfort og økonomi, både nu og her samt på sigt er vigtige parametre for mig.

Ser frem til at hører jeres kommentarer og evt. erfaringer med disse modeller.

På forhånd mange tusind tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

20-04-2017 kl. 17:31

Først ville jeg fastslå om 2,8'eren reelt var en 2009, eller registreret i 2008.

Selvom du nok får en federe lyd ud af 2,8'eren.

Så tror jeg faktisk at 2,0'eren der er måske 2 år nyere, vil give en bedre oplevelse.

Så foretrækker jeg selv en læderkabine fremfor en stof. At den så er brunlig er en anden sag. Man kan jo kalde det chokoladebrun i mangel på pænere udtryk.

Jeg valgte nok den nyere model. Pris mæssigt er der ikke alverden tilforskel når man tager årgangen til efterretning.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

20-04-2017 kl. 18:10

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a6/28-fsi-220-multitr-4d/3237625

Der er også denne bil med lidt flere hk.

Jeg har selv kørt over 600.000 km i Audi (100 og A6) og har altid ment at en rigtig Audi har 5 cylindre. men det er jo ikke tilfældet i nogle af de 2 eksembler.

Den fedeste lyd får du helt sikkert i 2,8 versionen, men jeg ville nok selv vælge 2,0 TFSI.

Jeg har selv sidste gang jeg handlede måtte nøjes med en 2,0 TDI. Den mangler lidt på lydsiden i fårhold til den gamle 2,5 TDI 5 cyl, og trækkraften med lave omdregninger mangler også på trods af et lidt højere drejningsmoment.

Komforten i de 2 biler du stiller op er ens, man sidder bare formiddabelt, nogle lækre sæder der støtter godt, og man bliver ikke træt af at sidde der i timevis på lange ture.

Lyt ikke til dem der råber op om høje mekanikerregninger. de ved bare ikke bedre.

Vores A6 er ikke dyere end vores Peugeot 206 at holde kørende om året, til trods for den kører dobbelt så langt.

Uanset hvilken du måtte vælge, så pøj pøj med den nye bil.

Hilsen Lars

Lars Christiansen

Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017

20-04-2017 kl. 20:29

Johannes Foss

bruger siden
11-04-2017

skrev:
Derfor er Audi premium kvalitet og selv ikke Mercedes og BMW kan følge med:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/r8/52-fsi-plus-coup-quattro-s-tr-2d/3137060

Kæft den er lækker og design langt forud for sin tid og overgår både Porche og Ferrari, det er premium kvalitet som bare pokker :-)

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

20-04-2017 kl. 22:02

Ville til enhver tid hellere have en Porsche Panamera, hvis der var 2-3 mill der gjorde ondt på kontoen.

Henrik S

Henrik S
bruger siden
31-01-2011

20-04-2017 kl. 22:12

Lars Christiansen

bruger siden
31-03-2017

skrev:
Kæft den er lækker og design langt forud for sin tid og overgår både Porche og Ferrari, det er premium kvalitet som bare pokker :-)

Hmmm der er vist ingen tvivl hvem der "top dog" ang Italienske super biler og der Lamborghini nok højst nr 2.
Set i det lys så må den R8 her nok være noget længere nede på listen da det jo bare er en copi.

Lars Christiansen

Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017

20-04-2017 kl. 22:15

Ja en Panamara er også fed og med plads til børn og hund :-)

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/porsche/panamera-turbo/48-pdk-5d/2971193

Selvfølgelig er den ikke så hurtig til at sprinte til 100 men man kan leve med det.

Lars Christiansen

Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017

20-04-2017 kl. 22:19

Henrik S

bruger siden
31-01-2011

skrev:
Hmmm der er vist ingen tvivl hvem der "top dog" ang Italienske super biler og der Lamborghini nok højst nr 2.
Set i det lys så må den R8 her nok være noget længere nede på listen da det jo bare er en copi.

Det er da lige præcis omvendt :-)

Lamborghini blev reddet af Audi/VAG gruppen og mange ting er kopieret fra Audi, eks betjeningspanelet til klimaanlægget fra en Audi A4 årgang 2010 ses i Lamborghini.Gallardo.

Henrik S

Henrik S
bruger siden
31-01-2011

20-04-2017 kl. 22:27

Wauuu har de sat et klimaanlæg i fra en audi, der smuttede 2 pladsen vist og ned på 3 pladsen efter fiat.
Nå men reddet eller ej det det er stadig ikke nogen Audi bare en billigere Lamborghini.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

20-04-2017 kl. 23:03

Emil Knudsen

bruger siden
24-03-2017

skrev:
Gamle links igen. BMW, Audi, VW og Mercedes er toppen af biler.

KS så når du får kørekort igen, så prøv en af dem.

Ikke for at forsvare trolden, men du kan ikke seriøst mene, at Audi - og slet ikke VW kommer i nærheden af "toppen"?

VAG har haft massive kvalitetsproblemer i årtier efterhånden - og intet indikerer, at det er overstået. Rust er blot et af de store problemer på såvel VW som Audi - TSI/TDI motorer, DSG-gearkasser etc.

Bonden .

Bonden .
bruger siden
19-08-2014

21-04-2017 kl. 10:50

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Ikke for at forsvare trolden, men du kan ikke seriøst mene, at Audi - og slet ikke VW kommer i nærheden af "toppen"?

VAG har haft massive kvalitetsproblemer i årtier efterhånden - og intet indikerer, at det er overstået. Rust er blot et af de store problemer på såvel VW som Audi - TSI/TDI motorer, DSG-gearkasser etc.

Puha, nu er du hvis også trolden😬

Angående problemer med rust og gearkasse, det hører hvis til for mindst 6-7 år siden!

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

21-04-2017 kl. 11:13

Bonden .

bruger siden
19-08-2014

skrev:

Angående problemer med rust og gearkasse, det hører hvis til for mindst 6-7 år siden!

Der går nogle år før problemerne viser sig - så hvordan kan du sige med sikkerhed, at de omsider har fået styr på rusten?

Mht. gearkasserne - kan du garantere, at de har fået styr på DSG7?

Gearkasserne i Up & Co. har heller ikke det bedste ry...

Trold? Nej - jeg falder bare ikke for skrønen om, at "tyske" biler er bedre - specielt ikke VW/Audi, der blot er dyrere end andre husholdningsbiler, men med en kvalitet, der i bedste fald er gennemsnitlig.

Johannes Foss

Johannes Foss
bruger siden
11-04-2017

21-04-2017 kl. 11:43

Hvis nogen kalder BMW for premium så er Audi det ihvertfald også.

BMW er gammeldags, fornyer sig ikke, læs FDM/Motor om hvad de synes
om den helt nye 5 serie, ikke noget at skrive om.
Samt check bmw 5 forum med masser af fejl på F10 og F11 5 serien.
For ikke at nævne deres horrible priser i DK for bilerne.

Premium er nok kun Merecedes S klasserne, jeg kan ikke se andre som er det.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

21-04-2017 kl. 17:30

Den gamle diskusion er blusset op igen.

Mange forveksler PREMIUM med KVALITET.

Premium er ikke det samme som, det ikke kan gå i stykker.

Mange bilmærker har en eller to premium-modeller. Modeller hvor der er kælet lidt mere for detaljerne. Det er ikke ensbetydende med, at de holder længere, eller ikke går i stykker. de er bare lidt lækrere at køre i..

Om en bil er premium eller ej, kan fabrikken selv bestemme, og hvis man generelt laver biler, hvor man kæler mere for detaljerne, og vælger lækrere materialer ( ikke nødvendigvis bedre), så kan man med rette kalde det for et premium-mærke.

Om folk så syntes det er premium, eller bedre kvalitet eller andet, er op til folk selv.

Man bliver vel heller ikke nere mæt af at gå på en 5-stjernet restaurant, frem for at gå på Jensens bøfhus, og det er sikkert heller ikke sundere. men der er kælet mere for smagen.

Hilsen Lars

Bonden .

Bonden .
bruger siden
19-08-2014

21-04-2017 kl. 18:30

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Der går nogle år før problemerne viser sig - så hvordan kan du sige med sikkerhed, at de omsider har fået styr på rusten?

Mht. gearkasserne - kan du garantere, at de har fået styr på DSG7?

Gearkasserne i Up & Co. har heller ikke det bedste ry...

Trold? Nej - jeg falder bare ikke for skrønen om, at "tyske" biler er bedre - specielt ikke VW/Audi, der blot er dyrere end andre husholdningsbiler, men med en kvalitet, der i bedste fald er gennemsnitlig.

skal ikke garantere noget overfor dig! Men du hakker gerne ned tyske biler, men når det kommer til franske biler, så er det hele en stor ros! Så stop nu din kamp for franske biler og nyd at andre måske godt kan lide "tyske biler". Til din orientering er jeg næsten ligeglad med hvad jeg kører i, bare kvaliteten føles god

Lars Christiansen

Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017

21-04-2017 kl. 22:03

Lars Christensen

bruger siden
07-08-2007

skrev:

Mange bilmærker har en eller to premium-modeller. Modeller hvor der er kælet lidt mere for detaljerne. Det er ikke ensbetydende med, at de holder længere, eller ikke går i stykker. de er bare lidt lækrere at køre i..

Om en bil er premium eller ej, kan fabrikken selv bestemme, og hvis man generelt laver biler, hvor man kæler mere for detaljerne, og vælger lækrere materialer ( ikke nødvendigvis bedre), så kan man med rette kalde det for et premium-mærke.

Om folk så syntes det er premium, eller bedre kvalitet eller andet, er op til folk selv.

Man bliver vel heller ikke nere mæt af at gå på en 5-stjernet restaurant, frem for at gå på Jensens bøfhus, og det er sikkert heller ikke sundere. men der er kælet mere for smagen.

Hilsen Lars

Hej.

Er det ikke nærmere bilforhandlerne du skal punke istedet for forum-brugerne ?

Eks her:

http://www.bmw.dk/da/generelt/brugte-biler/premium-selection/startside.html

Det holder jo netop ingen steder med sådan en forhandler med de biler.

Johannes Foss

Johannes Foss
bruger siden
11-04-2017

22-04-2017 kl. 07:32

Ja lyder som en andenrangs brugtforhandler 'næsten som nye' :-) :-)

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

22-04-2017 kl. 10:14

Bonden .

bruger siden
19-08-2014

skrev:
skal ikke garantere noget overfor dig! Men du hakker gerne ned tyske biler, men når det kommer til franske biler, så er det hele en stor ros! Så stop nu din kamp for franske biler og nyd at andre måske godt kan lide "tyske biler". Til din orientering er jeg næsten ligeglad med hvad jeg kører i, bare kvaliteten føles god

Nej, jeg forsøger bare at afbalancere tingene lidt og gøre opmærksom på, at de gamle fordomme om at "tyske biler er de bedste" og at "franske biler ruster og går istykker hele tiden" ikke holder i nutiden.

VW/Audi er hverken værre eller bedre end andre husholdningsbiler - og det samme gælder de franske mærker.

Jeg har intet imod tyske biler - jeg har haft flere Mercedes selv, men jeg har noget imod flosklen om, at biler pr. definition bliver bedre af, at hovedsædet ligger i Tyskland. Tilsvarende har jeg noget imod flosklen om, at biler bliver ringere af at hovedsædet ligger i Frankrig.

Til forskel fra dig, interesserer det mig ikke, hvordan kvaliteten "føles" - jeg interesserer mig for, om kvaliteten rent faktisk ER god. Det er til gengæld dér, hvor VAG har været dygtige: De har været gode til at få ting til at ligne god kvalitet - uden at være det. Det falder mange - inkl. dig åbenbart - for.

Du har også misforstået, at jeg "kæmper for franske biler". Pt. har vi en fransk og en japansk bil. Vi har gennem årene haft Seat, Renault, Mercedes, Daihatsu, Mazda, Toyota, Citroën - så jeg er hverken særligt "national"- eller mærketro.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

22-04-2017 kl. 10:19

Lars Christensen

bruger siden
07-08-2007

skrev:

Hilsen Lars

Det er så din definition. Man kunne med lige så stor ret mene, at du forveksler gadgets og blød plastik med "premium".

En bil er ikke "premium" med mindre kvaliteten følger med. Der er så en mellemklasse med biler, der skal ligne premiumbiler uden at være det - Audi, Alfa, Lancia, DS, Fords "Vignale" etc.

Det er rigtigt, at man ikke bliver mere mæt på en 5-stjernet restaurant - men de bruger bedre råvarer og kæler mere for kvaliteten. Det samme gælder premiumbiler. De kører ikke på samme platforme og med samme dele som husholdningsbiler - det kræver lidt mere.

Johannes Foss

Johannes Foss
bruger siden
11-04-2017

22-04-2017 kl. 11:04

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Det er så din definition. Man kunne med lige så stor ret mene, at du forveksler gadgets og blød plastik med "premium".

En bil er ikke "premium" med mindre kvaliteten følger med. Der er så en mellemklasse med biler, der skal ligne premiumbiler uden at være det - Audi, Alfa, Lancia, DS, Fords "Vignale" etc.

Det er rigtigt, at man ikke bliver mere mæt på en 5-stjernet restaurant - men de bruger bedre råvarer og kæler mere for kvaliteten. Det samme gælder premiumbiler. De kører ikke på samme platforme og med samme dele som husholdningsbiler - det kræver lidt mere.

Vil du fortælle os læsere hvilke biler som er premium biler ?

Lars Christiansen

Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017

22-04-2017 kl. 11:10

Hvis man googler premium biler kommer Audi og Mercedes frem på alle hits.

Der kommer ikke nogle franske og østasiaske biler.

Så det må være definitionen - hele internettet kan vel ikke tage fejl.

Alt en Premium bil for KS er en Renault, er jo en privat sag, det afhænger jo
netop af smag og behag, nogle kan lide datteren, andre moren, de har alle
4 hjul eller 2 en om man vil :-)

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

22-04-2017 kl. 11:37

Lars Christiansen

bruger siden
31-03-2017

skrev:
Hvis man googler premium biler kommer Audi og Mercedes frem på alle hits.

Der kommer ikke nogle franske og østasiaske biler.

Så det må være definitionen - hele internettet kan vel ikke tage fejl.

Alt en Premium bil for KS er en Renault, er jo en privat sag, det afhænger jo
netop af smag og behag, nogle kan lide datteren, andre moren, de har alle
4 hjul eller 2 en om man vil :-)

Hvis man ikke kan komme med fornuftige argumenter, kan man selvfølgelig altid forsøge sig med en stråmand. Drop bare at pådutte mig holdninger, jeg ikke har - det virker bare dumt.

Jeg har aldrig påstået, at en Renault er en "premium bil", men den er i samme klasse som en VW - og ingen af dem er i nærheden af "premium". VW laver så "luksusversioner" af f.eks. Golf og sælger dem som Audi A3. Det er stadig samme bil som en Seat Leon, Skoda Octavia og Golf - og det er stadig ikke en premium bil af at få lidt blød plastik.

Tilsvarende er en DS4 heller ikke en premiumbil blot fordi man tager en Citroën C4 og pakker den lidt pænt ind.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

22-04-2017 kl. 11:42

Johannes Foss

bruger siden
11-04-2017

skrev:

Biler som Mercedes, BMW, Jaguar, Bentley, Rolls Royce - og tildels: Lexus, Infinity, Porsche..

"Tildels" fordi de har modeller, der reelt også nedstammer fra andre mærker. Mercedes/BMW har også visse "lavpris" modeller, hvor det kan diskuteres, om de reelt er "premium".

Emil Knudsen

Emil Knudsen
bruger siden
24-03-2017

22-04-2017 kl. 11:55

Jeg forstår ikke folk som mener at BMW er en premium bil ?

Det må være som en skriver længere oppe at forhandleren selv kalder
sine biler premium biler.

BMW får dårlig omtale, læs om den nye 5 serie, læs på 5 forum om alle
problemer med dem.

Samt deres design går tilbage til 1990erne.

Men heldigvis er der forskellig opfattelse af kvalitet og premium biler.

BMW er ikke på højde med Audi og Mercedes selvom de stræber efter det.

Google selv på nettet.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

22-04-2017 kl. 12:17

Emil Knudsen

bruger siden
24-03-2017

skrev:
Jeg forstår ikke folk som mener at BMW er en premium bil ?

Det må være som en skriver længere oppe at forhandleren selv kalder
sine biler premium biler.

BMW får dårlig omtale, læs om den nye 5 serie, læs på 5 forum om alle
problemer med dem.

Samt deres design går tilbage til 1990erne.

Men heldigvis er der forskellig opfattelse af kvalitet og premium biler.

BMW er ikke på højde med Audi og Mercedes selvom de stræber efter det.

Google selv på nettet.

BMW bygger grundlæggende deres biler til at være premiumbiler - bl.a. med baghjulstræk modsat Audi, der vælger billigere forhjulstræk og grundlæggende komponenter fra husholdningsbiler som Seat/Skoda.

BMW har også haft betydeligt mere udvikling i deres design end Audi (og VW), der har stået stille de seneste 20-30 år mht. design. Om man kan lide designet er en smagssag, men det er godt nok kedeligt med Audi, hvor intet sker.

Kvalitetsproblemer rammer alle mærker - selv Mercedes og Toyota. Audi har haft mange ....

Lars Christiansen

Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017

22-04-2017 kl. 13:06

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
BMW bygger grundlæggende deres biler til at være premiumbiler - bl.a. med baghjulstræk modsat Audi, der vælger billigere forhjulstræk og grundlæggende komponenter fra husholdningsbiler som Seat/Skoda.

BMW har også haft betydeligt mere udvikling i deres design end Audi (og VW), der har stået stille de seneste 20-30 år mht. design. Om man kan lide designet er en smagssag, men det er godt nok kedeligt med Audi, hvor intet sker.

Kvalitetsproblemer rammer alle mærker - selv Mercedes og Toyota. Audi har haft mange ....

Du tager desværre fejl KS.

BMW er ikke bedre end Audi eller VW eller Mercedes.

Og slet ikke med kvalitet og design, de mangler inovation.

Google gerne om det på nettet som de andre også skriver.

Audi har 4 hjulstræk på alle premium biler, hvis du ikke ved det.

Quatro hedder det, det kan du læse om på audi.dk.

Hilsen Lars

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

22-04-2017 kl. 13:26

Lars Christiansen

bruger siden
31-03-2017

skrev:
Du tager desværre fejl KS.

BMW er ikke bedre end Audi eller VW eller Mercedes.

Og slet ikke med kvalitet og design, de mangler inovation.

Google gerne om det på nettet som de andre også skriver.

Audi har 4 hjulstræk på alle premium biler, hvis du ikke ved det.

Quatro hedder det, det kan du læse om på audi.dk.

Hilsen Lars

Så er det jo godt, at du sidder med "sandheden" ;-)

Jeg skriver ikke, at BMW er bedre end Mercedes. Men de er grundlæggende bygget til at være premiumbiler i modsætning til de mindre Audier - og alle VW. At nogle - ligesom du - er fan af mærkerne og forsøger at gøre dem til noget, de ikke er, betyder ikke at det er korrekt. Hvis man sætter sig lidt ind i tingene og hvordan de bliver konstrueret, finder man ud af at sætte sig ud over VAG's markedsføring.

Nej - Audi har ikke quatro på alle modeller - de tilbyder det på nogle modeller og det er standard på få modeller. Som udgangspunkt har de valgt den billige løsning med forhjulstræk - bl.a. for at kunne genbruge komponenter fra Seat/Skoda.

Det kan du jo prøve at google og læse på - men vælg lidt mere seriøse kilder en Audis egen markedsføring - den er ikke ligefrem uvildig ;-)

Johannes Foss

Johannes Foss
bruger siden
11-04-2017

22-04-2017 kl. 14:14

Hodl nu op KS. brug tiden på at google på nettet istedet for påstande som du slynger udi luften, er jeg den eneste som er træt at at læse alle dine kommentarer hele tiden ?

Ja selvfølgelig har Audi den grundlæggende filosofi at de ikke laver premium biler.
Og selvfølgelig laver bmw og Mecedes kun premium biler.

Sandheden er som hele internettet skriver at Audi, VW og Mercedes er kvalitetsbiler eller premium biler som nogen ynder at kalde det her på nettet.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

22-04-2017 kl. 14:56

Johannes Foss

bruger siden
11-04-2017

skrev:
Hodl nu op KS. brug tiden på at google på nettet istedet for påstande som du slynger udi luften, er jeg den eneste som er træt at at læse alle dine kommentarer hele tiden ?

Ja selvfølgelig har Audi den grundlæggende filosofi at de ikke laver premium biler.
Og selvfølgelig laver bmw og Mecedes kun premium biler.

Sandheden er som hele internettet skriver at Audi, VW og Mercedes er kvalitetsbiler eller premium biler som nogen ynder at kalde det her på nettet.

Så hvis du har læst noget på nettet, så er det "sandheden"?

Hold nu selv op med det ævl. Du kan give en gris jakkesæt på, men den er stadig en gris. Du kan klæde en Seat pænt på, men kvaliteten stiger ikke af, at du sætter 4 ringe på. Det er samme motor, gearkasse etc. fra samme samlebånd, og kvaliteten stiger ikke på mirakuløs vis ved at skifte mærket. Så "sandheden" er, at Audi laver dyre husholdningsbiler i klasse med DS, Alfa m.fl. - og enkelte modeller bliver lavet "fra grunden" til at være lidt bedre og uden at dele (for) meget med husholdningsbilerne i koncernen.

Hvis du er træt af mine kommentarer - så kan du jo selv prøve at sætte dig ind i tingene - og det står dig frit for at springe mine kommentarer over.

Hvad du kan Google er irrelevant - man kan Google sig til lige det svar, man ønsker, og her er mange fordomme og fanboys, der forplumrer tingene. Derfor skal man sætte sig lidt mere ind i, hvad der ligger under den pæne (men kedelige) overflade.

Henrik Olsen

Henrik Olsen
bruger siden
22-06-2016

22-04-2017 kl. 16:01

Johannes Foss

bruger siden
11-04-2017

skrev:

Det har K S allerede gjort i en tidligere tråd her på Bilbasen. Premium biler er biler med baghjulstræk, og er modeller f.eks Mercedes E og S klasse og BMW 5 og 7 serie, samt - naturligvis Renault Twingo. Men endelig ikke Audi, da de blot er en Skoda i forklædning.

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

22-04-2017 kl. 16:25

Henrik Olsen

bruger siden
22-06-2016

skrev:
Det har K S allerede gjort i en tidligere tråd her på Bilbasen. Premium biler er biler med baghjulstræk, og er modeller f.eks Mercedes E og S klasse og BMW 5 og 7 serie, samt - naturligvis Renault Twingo. Men endelig ikke Audi, da de blot er en Skoda i forklædning.

Flot - er man ikke enig, kan man altid prøve at forvrænge, hvad andre skriver. Meget intelligent og velargumenteret.

Prøv at forholde dig til, hvad jeg rent faktisk skriver og ikke dine egne præferencer og fordomme.

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

22-04-2017 kl. 18:18

For lige at komme tilbage på sporet igen:

Hej Mathias

Som mange andre også skriver, vil den 6-cylindrede 2,8'er være det lidt eksotiske valg, som helt sikkert vil lyde rigtig godt!

Men hvis du ønsker den bedste generelle driftsøkonomi, vil den 4-cylindrede 2,0 turbo nok være et bedre valg.

Jeg ville dog nok se om ikke jeg kunne finde en udgave med automatgear, hvis det var mig, der skulle købe en Audi A6, enten multitronic eller tiptronic i forbindelse med quattro.

Nogle alternativer til A6'eren:

Gammel 520i, med række-6'er og få km
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/520i/22-aut-4d/3078232

Til samme pris, men langt nyere, og langt bedre økonomi
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/leon/14-tsi-140-style-eco-5d/3186416

Selvom det virker tiltrækkende at købe en "stor, flot" bil, så er bilerne i den her del af markedet bare et bedre køb, hvis man køber lidt mindre, men nyere bil, fx den Seat Leon, jeg linker til.

Jeg ville foretrækker det mere moderne alternativ. Og til dagligt brug tror jeg ikke at man ligefrem ville blive frustreret over den grad af komfort en bil i C-segmentet leverer sammenlignet med en bil i D-segmentet (fx Ford Mondeo eller Audi A4) eller E-segmentet (fx Audi A6 eller BMW 5-serie).

/Preben

M L

M L
bruger siden
19-02-2017

22-04-2017 kl. 22:04

Hold da op, endnu en tråd stikker fuldstændig af, fordi nogle personer (ingen nævnt, ingen glemt) ikke kan respektere, at der er ligeså mange meninger, som der er folk.

Og at nogle så endda har brugt deres tid herinde i over 10 år på diverse diskussioner, trolleri og andet mundhuggeri. Vorherrebevares, få jer et liv!

Ta´ dog at udveksle jeres telefonnumre og adresser, find et øde sted. Hyg jer så en weekend med at diskutere biler, kvalitet, hvad der er premium, osv. osv.

Det ville helt sikkert gavne dialogen, og diskussionerne i dette forum.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

23-04-2017 kl. 10:59

Premium eller ej.
Jeg kan bedre lide designet både ude og inde på min Audi A6 end på min kollegas BMW.

Og så er jeg slet ikke misundelig på, at hans bil er oftere på værksted, fordi den fejler noget, men kører meget mindre. (men det er jo kvalitet)

Hilsen Lars

_ Holmrn

_ Holmrn
bruger siden
06-08-2007

23-04-2017 kl. 20:52

Bonden .

bruger siden
19-08-2014

skrev:

Faktisk ikke. Mener det var en test i AutoBild der måtte smide en Passat (4 år gl.) nederst i bunden af rækken. Hvad der så skuer lidt er at der røg et par Renault'er op i toppen. Er ikke Renault-tilhænger, men VW i bunden overrasker ingen længere...

_ Holmrn

_ Holmrn
bruger siden
06-08-2007

23-04-2017 kl. 20:55

_ Holmrn

bruger siden
06-08-2007

skrev:
Faktisk ikke. Mener det var en test i AutoBild der måtte smide en Passat (4 år gl.) nederst i bunden af rækken. Hvad der så skuer lidt er at der røg et par Renault'er op i toppen. Er ikke Renault-tilhænger, men VW i bunden overrasker ingen længere...

Fandt artiklen: http://ekstrabladet.dk/biler/se-listen-disse-biler-ruster-mest/6574379