Nyeste biler:
07:42
Land Rover Range Rover, 2007 - Kr. 350.000
07:39
VW Passat, 2011 - Kr. 249.800
07:05
Skoda Octavia, 2005 - Kr. 69.800
01:20
Skoda Octavia, 1998 - Kr. 17.500
Annonce

BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Garmin eller TomTom

John Morris Nielsen

John Morris Nielsen
bruger siden
19-06-2005

24-04-2009 kl. 08:07

Jeg har brug for ny GPS m/USA kort. Valget står mellem ToTom GO 930 eller Garmin Nüni 770. Er der nogen som har erfaring med disse modeller, da jeg jo gerne vil have det bedste og prisen er jo næsten den samme. Mvh Lybian

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

ole edslev

ole edslev
bruger siden
23-03-2008

24-04-2009 kl. 13:08

Jeg undersøgte sagen engang, og var sikker på at den skulle hedde TOM TOM, men så fik jeg en Garmin i Julegave, og så var den sag afgjort.
Og den virker også udmærket.
MVH Ole Edslev

Jesper Hald

Jesper Hald
bruger siden
24-02-2004

24-04-2009 kl. 13:34

Hej John/Lybian.

Det er egentlig ligegyldigt hvilken én du vælger, hvis du ikke har en i forvejen! De er begge to utrolig nemme at bruge og de har begge to fordele og ulemper. Så hvis du ikke har nogle preferencer er det hip som hap! Det er begge to kvalitetsprodukter!

Pas på, at du ikke ryger ind i en religionskrig, som man jo ser her på forummet en gang i mellem (VW- og Toyotaejere især!!) ;o)

Held og lykke!

Dennis Engmann

Dennis Engmann
bruger siden
10-01-2006

24-04-2009 kl. 15:58

Jeg har har kørt ret meget efter begge modeller, og jeg er ikke i tvivl, TomTom er nu den bedste. Jeg finder den mest brugervenlig, bedre kort, giver bedste informationer m.v.
Egentlig ser jeg Garmin i den modsatte grøft, et virkeligt ringe produkt i mine og mine kollegers øjne.

Mvh. Dennis

Jess Reichstein

Jess Reichstein
bruger siden
03-12-2004

24-04-2009 kl. 16:57

Hej John

Vi har just været i united bluf.

Under vores udflugt skulle vi køre ned til Gulf Shores Alabama, for at holde nogle dages fri med bekendte.

På vejen syd på, havde jeg lige hurtigt kigget på et vejkort og set at hvis man lige kørte af rute xx+yy+nn+ osv. så ville vi være der på ca 3 timer og få minuter.

Men havde jo ikke noget kort med i bilen.

"JEg kører ikke på GPS" sagde jeg. Hvorfor ikke! "Jo, sagde jeg, for 15 år siden før mobilernes tid, kunne jeg huske 50 telefonumre i hovedet, og idag kan jeg knap huske mit eget". Derfor føler jeg at man langsomt bliver dummere, og til sidst kan man knap finde ned til bageren uden GPS.

Vores venner havde denne famøse TOM TOMGPS med(jeg er skibsfører og bruger selv GPS til dagligt til søs). Men jeg startede med at køre som jeg havde set på kortet, og efter ca 2 timer kunne jeg ikke huske mere, så vi kørte ind på en truckstop og fik lidt forfriskninger. Her kiggede jeg lige kort i et vejkort og så, at det var afkørsel 37 og 3 vejnumre så var vi der.

Vores venner skulle så køre det sidste stykke på GPS. Vi havde 3 unger med under 4.

Han satte GPS'en op i forruden og jeg sagde "nå men så kører du vel af ved afkørsel 37?" "ja nu ser vi lige hvad GPS'en siger" OK jeg holder min kæft.

Efter 4 timer og 45 minuter var vi ved bestemmelsesstedet!!!!!!.

Vores venner skulle videre til New Orleans og vi skulle tilbage til det første hold venner, derfor kørte vi selv tilbage og de lejede en anden bil.

Vi havde så fundet et kort, og jeg kiggede lige kort på det, noterede 4 vej numre på hånden og til spørsmålet "om jeg ville have kortet med nu de havde GPS'en", svarede jeg "No, I am good"

Ture tilbage tog 2 timer og 55 minuter. Der var ikke nogen kø hverken den ene elller den anden vej, så det kan ikke være undskyldningen.

GPS'en trak os helt ind igennem Mobile´s centrum for at køre tilbage til den vej, jeg ville have været på i første omgang.

GPS my arse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! It makes you more than normally stupid.

Men det er muligt, hvis du skal køre meget storbykørsel, at den er meget rar, hvis kortet er opdateret igår!

Mvh

Jess

Sidst rettet: 24/4-09

niels nielsen

niels nielsen
bruger siden
16-08-2008

24-04-2009 kl. 23:23

Er du nørd tomtom
skal det være enkelt garmin

Dennis Engmann

Dennis Engmann
bruger siden
10-01-2006

25-04-2009 kl. 06:51

Det var da den værste gang vrøvl og ævl jeg længe har hørt.

Henrik Schack Boldt

Henrik Schack Boldt
bruger siden
15-01-2006

25-04-2009 kl. 09:09

Hej John,

Det er jo de to bedste du er oppe imod, Jeg ville helt klart vælge Garmin. Jeg har selv kørt med garmin i nogle år, og det virker bare.

Jeg har hørt at TomTom er rigtig ringe og langsommelige hvis de går i stykker - der er Garmin helt anderledes.

Bilmagasinet testede i nr. 211 en række navigationer; det var garmin som vangt over TomTom.

Til Jess; det var en vældig gang vrøvl - jeg tror der var tale om en fejl 40....

allan svendsen

allan svendsen
bruger siden
07-06-2008

25-04-2009 kl. 10:01

Som chauffør i det ganske danske land vil jeg nu give Jess delvis ret, tænder jeg GPSen i et område jeg er lidt kendt så bliver vi sjælden enig om hvilken vej vi skal
Indstiller man den til Hurtigst Vej, så vil den eks fra Viborg til Århus over Randers, Tidsmæssig kan det måske være ligeså hurtig, men en hel del længer
Sætter man den til kortst vej, så kommer du ud bagomkring Jens Hansens gylletank af en lille skovvej, hviket da også kan være spænden nok.
GPS kan være rigtig go at have men glem ikke at tænke selv!!!!

Jeg har selv kørt både med Tomtom one og Garmin et eller andet så skal ikke kun sige om det gæller nuni 770, men den Garmin jeg kørt med syntes jeg var et problem at vejen man taste ind sku forkortes/staves/tastes HELT rigtig, hvor Tomtom finder et navn der liner.
Garmin hade også det problem i storbyer med 3 el flere vej baner at ca 300 meter før et krys siger den så drej til venster, dette kan godt gå hen og blive et problem at krysse 3 baner fra højer i tæt trafik på 300m ( UMULIG )

Sidst vil jeg sige om GPS ( de ældre modeler ) køb ALDRIG en hvor man ikke kan tast postnummer eks kan skovby give store problemer, man kan eks lande i midtjyl eller ved den tysk grænse vis man "bare køre efter gps" ;-).. Eller som den anden dag da jeg holde for enden af en blind vej og kigget ned at en cykelsti og en ælder mand kom forbi og sage " nå du køre også med gps" ;-)

Philip Eriksen

Philip Eriksen
bruger siden
30-04-2008

25-04-2009 kl. 11:45

Jeg er enig med allan, tomtom er lidt nemmere at finde ud af, men som allan skriver skal man altså lige tjekke hvad den er sat op til. Der er stor forskel på "Hurtigste vej" og "Nemmeste vej". Jeg har osse kørt med Garmin og Tomtom, og jeg er idag glad for at det blev en Tomtom.

jens jørgen mehlsen

jens jørgen mehlsen
bruger siden
10-01-2009

26-04-2009 kl. 10:34

har selv købt garmin 760, og er utrolig godt tilfreds da den også har indbygget håndfri til mobil

John Morris Nielsen

John Morris Nielsen
bruger siden
19-06-2005

26-04-2009 kl. 17:51

Tak for de gode indlæg. Nu er beslutningen taget, efter grundig gennemgang af jeres meninger og ikke mindst den gode test som er lavet på tænk.dk hvor Tom Tom 930 lå helt i top og Garmin ret så langt nede af listen, har jeg besluttet at det bliver Tom Tom - Tak for hjælpen
Hilsen John

Jesper Hald

Jesper Hald
bruger siden
24-02-2004

27-04-2009 kl. 10:20

At Garmin vinder én test, betyder jo ikke, at Garmin generelt er bedre. Vi taler religion her! Der findes masser af andre tests, hvor det er en TomTom, der vinder! Ligesom med biler: Vælg den du bedst kan li'!

Annonce