Nyeste biler:
09:49
Volvo V60, 2011 - Kr. 274.900
09:49
Suzuki S-Cross, 2013 - Kr. 259.900
09:36
Fiat Grande Punto, 2009 - Kr. 59.900
09:34
VW Passat, 2006 - Kr. 98.000
Annonce

BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Forhjulsleje udskiftning

Lars Møller Andersen

Lars Møller Andersen
bruger siden
18-03-2007

31-03-2009 kl. 23:37

Hej Vores 10 år gamle Toyota Avensis var til service idag. Mekanikeren sagde at der var slør i det ene forhjulsleje og at jeg burde få skiftet begge to. Symptomerne han beskrev genkender jeg, så jeg tror ham. Prisen for udskiftning for begge sider var ca 3200kr (skulle blandt andet tage 3 timer i alt at skifte dem). Jeg valgte i første omgang at springe over da bilen kører ret lidt (bør kunne holde indtil næste besøg) og jeg er ikke meget for at sætte en reparation igang uden at vide om prisen er rimeligt (første gang jeg bruger værkstedet). Er der nogen i forrummet der kan fortælle mig om det er en rimelig pris og hvis ikke hvad det så bør koste? Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Petersen

Thomas Petersen
bruger siden
08-05-2008

01-04-2009 kl. 08:12

For mig lyder det som et godt tilbud.

ole edslev

ole edslev
bruger siden
23-03-2008

01-04-2009 kl. 08:42

Jeg fik noget udskiftet på venstre side, inden den kunne synes det kostede 6.000,-kr der skulle tages hensyn til EBS og Abs og andre ting. Peugeot 407 04
MVH Oloe Edslev

Poul Holck

Poul Holck
bruger siden
06-01-2004

01-04-2009 kl. 10:32

Hej Lars

Din bil er defekt på et kritisk sted, så tænk først og på dig og din families sikkerhed. Og generelt er mekanikere (uanset visse fordomme) interesseret i at tilbyde reparationer til konkurrencedygtige priser. Der findes mindst 2000 hårdt konkurrerende autoværksteder i Danmark du kan benytte i stedet for ham her, så hvorfor tilbyde urimelige priser. Tag også og spørg hos Toyota, det kan være du bli´r positivt overrasket.
Poul

Jørgen Nielsen

Jørgen Nielsen
bruger siden
23-09-2004

01-04-2009 kl. 11:31

så sandt som det er sagt , Husk sikkerhed går foran alt andet din egen og din familie samt de andre billister. Det er vigtigt at tænke på andre også.

Lars Møller Andersen

Lars Møller Andersen
bruger siden
18-03-2007

01-04-2009 kl. 12:00

Nu skal vi lige spise brød til. Der var slør i forhjulet og lejet skulle derfor gerne udskiftes på et eller andet tidspunkt inden længe. Det umiddelbart værste der kunne ske var at reparationen ville gribe om sig, hvis det ikke bliver fixet i tide. Vedrørende prisen, så er jeg stadigt ikke klar over om den er ok på jeres tilbage meldinger.

kim k

kim k
bruger siden
28-08-2006

01-04-2009 kl. 12:49

Hej Lars,
Et hjulleje ved T.Hansen koster f.eks 400kr pr. stk, dette er ikke en kvalitet jeg selv ville bruge. Nu kender jeg jo heller ikke timelønnen på det værksted du bruger men ellers kan man jo nemt lave et bette regnestykke. Jeg kunne forestille mig at dit værksted bruger en anden leverandør og reservedelene nok koster lidt mere.
Og det værste den kan ske alt efter hvor længe du nu kører med det er ikke kun at reparationen kan gribe om sig og blive dyrere, men at forhjulet faktisk kan falde af mens du kører, så lidt omkring sikkerhed er der jo osse i det, ikke kun for din familie og dig selv men osse andre folk der færdes i trafikken....

Men under alle omstændigheder syntes jeg ikke 3500kr for 2stk hjulleje incl. arbejdsløn er dyrt.
Ellers kan det jo osse være du kan høre manden om lidt rabat evt. det kan aldrig skade at spørge.

Mvh. Kim

Dennis Skotte Hansen

Dennis Skotte Hansen
bruger siden
23-10-2003

01-04-2009 kl. 22:58

Hej Lars..

Jeg ville mene at et leje til sådan en bil ville koste ca 600 kr for noget kvalitet.. det er ikke bare lige med et leje at skifte foran når det er med forhjulstræk.. der er jo noget der skal skilles ad..er det plus moms den pris?.. det tager vel en times tid pr side med det rigtige værktøj.. så det er jo en meget god timepris... kører sjældent på værksted..laver det selv..

Dennis

Annonce