BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Erfaringer med Nissan Qashqai 1,5 dCi Tekna

Claus Jørgensen

Claus Jørgensen
bruger siden
22-10-2008

22-10-2008 kl. 12:41

Er meget interesseret i at høre nærmere om denne flotte bil. Er i generelt tilfreds, hvordan med køreegenskaber, brændstofsøkonomi, priser på service, børnesygdomme o.a godt. Overvejer både gule og hvide plader...... Pft. Claus

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael Callesen

Michael Callesen
bruger siden
19-10-2007

22-10-2008 kl. 19:10

Hej Claus!

Jeg har en 1,5 Tekna og er meget glad for den. Jeg fik den i Maj og har nu kørt 20000 i den. Den skal til første service på fredag. Der har ikke været nogle problemer overhovedet med bilen. Vi er alle rigtig glade for den, og børnene er helt vilde med glastaget. Jeg kører omkring 20 km/l
i gennemsnit. Det synes jeg er rigtig flot af så stor en bil. Har dog meget motorvejskørsel hvor den kan udnytte 6 gearet meget. Sæderne og kørekomforten generelt er super god. Du har en kanon overblik i trafikken, uden at bilen kører som en lastbil. Støjnivieauet er også dejlig
lavt, dog kan der trænge lidt støj ind på dårlige veje.

Servicepriserne kan jeg ikke sige noget om endnu. Eneste minus. Det er dælme dyrt når man skal ud at finde vinterdæk+fælge i 17"...:(

Kan kun varmt anbefale en Qashqai

Profil slettet

Profil slettet

22-10-2008 kl. 19:42

Bedre bil til prisen finder du bare ikke... Er selv den meget lykkelige ejer af en 2.0 Tekna DCI, hvilket køretøj......

Tommy Skov

Tommy Skov
bruger siden
12-01-2006

22-10-2008 kl. 21:38

Hej Claus
Har haft en Qashqai 1,5 dCi Acenta siden maj 2007 og har kørt ca. 65.000 km, uden nogen former for problemer udover at jeg af og til bliver nød til at stoppe og stå ud.

Det er en rigtig behagelig og støjsvag langtursvogn. Dieseløkonomien er på 5,2 l/100 km og jeg kører ikke økonomikørsel.

Venlig hilsen

Tommy

Lars Dannemann

Lars Dannemann
bruger siden
26-02-2006

22-10-2008 kl. 22:56

Hej Claus

Jeg købte en spritny Qashqai 2.0 benz 2WD for godt et halvt år siden. Bilen kørte fint, men alt hvad der hed interiør var elendigt skruet sammen. Og det er ikke kun fordi jeg er pernippen - jeg var godt klar over kvaliteten ikke ville være helt på højde med den TT´er jeg byttede ind. Men paneler blev ved at falde af, loftlys både for og bag faldt ned igen og igen. Plastikskærmkanterne udvendigt raslede løse - kort sagt: bilen var elendigt skruet sammen! Jeg var på værksted igen og igen, og efter ca 6.000 km blev sælger og jeg rent faktisk enige om at lade handlen gå tilbage. Det var kanon service, og forslaget om at ophæve købet var sælgers. De påstår godt nok de aldrig har oplevet noget lignende med en Qashqai, meeen jeg kan vel ikke være den eneste med så mange kvalitetsproblemer??!

Vær kritisk når du køber - hiv i al den plastik du kan komme i nærheden af (især i kabine).

Held og lykke

Mvh
Lars D

PS: Forhandleren med den fantastiske service er Totempo Holstebro - tak for alt til jer...

Keld Andersen

Keld Andersen
bruger siden
17-10-2007

24-10-2008 kl. 10:28

Hej Claus

Jeg har for ca en måned siden købt en Qashqai 1,5 Accenta, som havde kørt ca. 4000 km. ((ingen demo, men solgt pga familere forhold)). Jeg har selv nået at køre lidt over 1000 km i den nu, og må sige at det er en rigtig dejlig bil. Man sidder godt i den, den ligger godt på vejen, og kan indtil videre kun sige at jeg er godt tilfreds.. Til mit kørsels behov mangler jeg nok ik en diesel, men prisen var den samme som en benzin, så valgte dieslen, da den jo kører længere på literen..
Skal lige minde dig om at Teknaén har glastag og er dermed lavere i kabinen.. Var selv ude at prøve Teknaén, men med min højde på 194cm, så kneb det lidt med frihøjden til mit hoved.. :-) Så valgte Accentaén uden glastaget..
God fornøjelse!
Mvh
Keld A.

Viggo Madsen

Viggo Madsen
bruger siden
24-10-2008

24-10-2008 kl. 11:03

Vi har lige solgt vores til fordel for en Suzuki Grand Vitara. Var skuffede over bilens opførsel på vej og den generelle kvalitet i kabinen. Har kun gode erfaringer med Suzuki som til dels består af Toyota dele.

Ib S

Ib S
bruger siden
20-11-2003

24-10-2008 kl. 19:04

mener jo aldrig selv at de fejler noget, men alle andre, så forhandleren har vel bare indset at du aldrig kunne tilfredsstilles og derfor købte den tilbage. En Qashqai er absolut skruet godt sammen, jeg har selv en og der er flere i omgangskredsen som også har og alle er ellevilde med bilen og der har ingen problemer været med dem.

Profil slettet

Profil slettet

17-09-2009 kl. 12:27

hej alle kloge Nissan folk

vi har en QashQai 1,5 dci fra 2008 kørt 62000 km

Vi er kanon glade for den, specielt den feminine del af hustanden elsker den bil, skøn bil, men motorlyden er ikke ret pæn, den skræller og diesel økonomien lever ikke helt op til vores forventning. reelt 16 km/l ved pæn kørsel mest landevej.
Økomåleren viser ret så meget forkert, den er +20% optimist.

Nissan forhandleren har haft den inde 2 gange, uden resultat.
Han synes vist at jeg er dybt debil. De skal lyde sådan !!!

Er der nogen der har erfaring med disse motores styring?

pft jakob

Ib S

Ib S
bruger siden
20-11-2003

17-09-2009 kl. 13:45

Det er nok fordi at det er din første common rail diesel, du ikke kan acceptere lyden, men sådan lyder de, som forhandleren siger. Og de Qashqai´er 1,5 jeg kender ligger mellem 18-19 km/l, så det er helt sikkert din køremåde som er forkert. Selvom alle chaufører siger at de kører ihvertifald rigtig. men fejlen ligger næsten altid i køremåden i moderne biler. Ellers en fantastisk bil hele vejen igennem.

Sidst rettet: 17/9-09

Profil slettet

Profil slettet

18-09-2009 kl. 09:24

hdffghfgh

Profil slettet

Profil slettet

27-09-2009 kl. 09:07

Hej
Har selv lige købt en fabriksny 1,5 dci Acenta, kom fra en Audi A4, men hold op hvor den kører godt. 19 km/l. pragtfuld overblik i trafikken, flot design.Super bil, har før kørt Primera P10 og P11 og dem var vi også rigtig glade for. Du får ikke bedre bil til prisen!!

Palle Jørgensen

Palle Jørgensen
bruger siden
10-12-2003

09-10-2009 kl. 07:17

Hej Claus

Jeg har en 1.5 dci acenta og er elige godt til fris med den men nu har den kort ca 50000 km siden den 4 april 2008 hvor jeg fik den fra ny.
Men jeg har problemer med at den vil ryste når man køre ved 95-100
Der er hele bil der gør det. Nissan har kikket på det og de sytes ikke der er så slem men når man køre i den hver dag så er det bar trals.
Har nu snakke med den øverst chef hos forhaldel og har sig at det vil han kikke på. Så jeg håber at de finder fejlen.
Men ellers er jeg glad for bilen

Hilsen palle

Ole Kock

Ole Kock
bruger siden
06-01-2004

09-10-2009 kl. 15:37

Toyotadele i en Suzuki ----------- mon dog. Maskinen er endda en renault, ligesom i nissan Quasqai

Sidst rettet: 9/10-09

Helene Thomsen

Helene Thomsen
bruger siden
24-11-2009

21-12-2009 kl. 12:32

Vi overvejer at se nærmere på en Qashqai - hvordan er bagagerumspladsen i den? Vi venter barn og skal i den forbindelse have en del plads til barnevogn mm. Hvad er jeres vurdering herom?

Claus Skriver

Claus Skriver
bruger siden
15-02-2017

15-02-2017 kl. 17:28

Jeg har en Qashqai dci 1,5 tekna fra 2008 og kørt i den gennem de sidste 6 år. Diesel-økonomien ligger mellem 18-21 km/L afhængig af by/land.
Har generelt været tilfreds, men kan godt opleve at den løbende skal vedligeholdes i den indvendige interiør, som fx. håndtag, sæder m.m. Heldigvis kan de fleste reservedele købes for få kroner på nettet, og indtil videre har jeg kunne skifte de ting der skulle skiftes.

Eneste tunge udgift er en ofte problematik omkring slidtage af bærearme og styrekugler som præger serviceudgifter næsten hvert år!

Nu er jeg så kommet i den situation, at køreglæden er meget påvirket af en konstant aktivering af motoralarm, som så ofte sikrer at bilen ikke kan accelererer og helt mister trækkraft. Nu er det blevet så slemt, at bilen konstant får denne motoralarm og mit værksted er ikke tæt på en forklaring... Kommer til service hos SDS løbende.

Er der nogen der har samme oplevelser / løsninger af denne problematik ?

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

15-02-2017 kl. 17:54

Jeg ville nok finde et mere kvalificeret værksted end SDS til vedligeholdelsen. Det behøver ikke at være et autoriseret værksted - men SDS er en discountløsning, som jeg ikke ville have den store tillid til.

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

15-02-2017 kl. 19:56

Helene Thomsen

bruger siden
24-11-2009

skrev:
Vi overvejer at se nærmere på en Qashqai - hvordan er bagagerumspladsen i den? Vi venter barn og skal i den forbindelse have en del plads til barnevogn mm. Hvad er jeres vurdering herom?

Hej Helene i bagdelen på en nissan qadhqai kan du have 439 liter . Pt syntes jeg ikke selv at det er nok. Og vi er selv lige bleven forældre og har en dreng på 10 uger og vi startede ud med en Skoda Octavia 2006 som har 590 liter bag i men den er nu skiftes ud med en superb på 620 liter.
Jeg syntes i skal kigge lidt på en Skoda Octavia evt i for meget plads for pengene og god samle kvalitet mere plads og bedre køre komfort på langture
en ambition 1,4 150 HK syntes jeg er et meget godt bud på en ny bil til en lille familie
som holder meget af køre komfor
evt tilkøb 2 års Extra garanti
men i sidste emde syntes jeg bare i skal komme ud og se og test køre noget forskelligt
held og lykke med det

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

15-02-2017 kl. 20:44

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
Hej Helene i bagdelen på en nissan qadhqai kan du have 439 liter . Pt syntes jeg ikke selv at det er nok. Og vi er selv lige bleven forældre og har en dreng på 10 uger og vi startede ud med en Skoda Octavia 2006 som har 590 liter bag i men den er nu skiftes ud med en superb på 620 liter.
Jeg syntes i skal kigge lidt på en Skoda Octavia evt i for meget plads for pengene og god samle kvalitet mere plads og bedre køre komfort på langture
en ambition 1,4 150 HK syntes jeg er et meget godt bud på en ny bil til en lille familie
som holder meget af køre komfor
evt tilkøb 2 års Extra garanti
men i sidste emde syntes jeg bare i skal komme ud og se og test køre noget forskelligt
held og lykke med det

Det er 8 år siden hun spurgte... Mon ikke der er handlet? ;-)

Lars Wulff Sørensen

Lars Wulff Sørensen
bruger siden
07-04-2010

26-04-2017 kl. 18:23

Claus Skriver

bruger siden
15-02-2017

skrev:
Jeg har en Qashqai dci 1,5 tekna fra 2008 og kørt i den gennem de sidste 6 år. Diesel-økonomien ligger mellem 18-21 km/L afhængig af by/land.
Har generelt været tilfreds, men kan godt opleve at den løbende skal vedligeholdes i den indvendige interiør, som fx. håndtag, sæder m.m. Heldigvis kan de fleste reservedele købes for få kroner på nettet, og indtil videre har jeg kunne skifte de ting der skulle skiftes.

Eneste tunge udgift er en ofte problematik omkring slidtage af bærearme og styrekugler som præger serviceudgifter næsten hvert år!

Nu er jeg så kommet i den situation, at køreglæden er meget påvirket af en konstant aktivering af motoralarm, som så ofte sikrer at bilen ikke kan accelererer og helt mister trækkraft. Nu er det blevet så slemt, at bilen konstant får denne motoralarm og mit værksted er ikke tæt på en forklaring... Kommer til service hos SDS løbende.

Er der nogen der har samme oplevelser / løsninger af denne problematik ?

Hej Claus.
Ups, der var lige noget der fangede mit blik i det sidste afsnit.
Har selv en 2011 med 115000 på bagen. Sidste sommer oplevede jeg det samme, med den irreterende røde motorlampe begyndte at lyse. Falck konstanterede først at det var noget i brændstofsystemet der var fejlen. Han slukkede lampen og jeg snakkede med Nissan, og kørte til dem. Motoren gik fint, så jeg listede afsted. På vej dertil, lyste den igen. Nissans dom var at partikkelfilteret skulle regenereres. 2 timer senere og et olieskift+filter, skulle det virke. Det gjorde det også - i ca 2 uger.
Lampen lyser igen. Dianose, patikelfilteret skulle skiftes. 15000 af de lange:-(. Skal måske lige indskyde at vi kører langt hver dag, og har altid kørt diesel). Det syntes jeg var meget tidligt det stod af. Undersøgte selv sagen lidt, og fandt et firma i Ejstrupholm der kan rense et sådant til 2500-. + montering. Det har virket siden dec. uden problemer. Håber det varer laaaang tid inden jeg skal forholde mig til det igen.
Men onsdag før påske lyste den igen, og ujævn motorgang. 1 dieseldysse def. og 4000 fattigere. Har andre ting med motordelen også, men indslaget bilver vist for langt i denne omgang.
Jeg har nok bare fået en mandagsbil. Men ellers kører bilen godt, når den kører.
Men Claus, jeg vil nok bide i det sure æble, og få testeren på hos Nissan. Den kan noget som SDS`s ikke kan.
Dette var bare et lille indspark til den elektroniske bilverden.

kasper christensen

kasper christensen
bruger siden
23-06-2016

14-05-2017 kl. 13:23

Har du fået det fixet? Ellers skulle du overveje at få tilbud fra værksted i Tyskland. Er flere lige over grænsen, hvor de også taler dansk. Tror du kan spare pænt meget der, og snuppe låne bil op og handle i grænse kiosk og få en bratwurst, imens de ordner bilen. 😁

Lars Wulff Sørensen

Lars Wulff Sørensen
bruger siden
07-04-2010

15-05-2017 kl. 19:02

Ja, det er fikset. Det kunne godt være,det er værd at undersøge. Det er bare svært når det er røde lamper der lyser. Så ved man aldrig hvad der sker. Håber det varer lang tid, før jeg skal forholde mig til dem. Men tak for tippet.