BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Er det et godt tidspunkt at købe Tesla

Martin Jensen

Martin Jensen
bruger siden
17-10-2016

19-10-2016 kl. 11:03

Hej,
Hvad tænker i om tidspunktet for at købe en Tesla Model S?
Jeg har kigget på en P85 med ekstraudstyr som luftundervogn og AutoPilot, da dette er funktioner som jeg mener spiller en stor rolle for bilen og dens kommende opdateringer/features. Ligeledes bliver disse udstyrsmodeller vanvittig dyre når der snart kommer 40% afgift endnu mere afgift frem mod 2020.
Men tilbage til spørgsmålet. Tror i at man skal købe en brugt Tesla inden 2017, eller spiller det ingen rolle?
Og til dem der ikke mener Tesla er en rigtig bil og man i stedet skal vælge audi, bmw eller lignende, så er det ikke det spørgsmålet går på :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henning Primdahl

Henning Primdahl
bruger siden
19-10-2016

19-10-2016 kl. 19:09

Dine tanker blev også gjort af rigtig mange andre inden den seneste afgiftsforhøjelse. Alle troede de skulle købe og hamstre modeller Og derved tjene kassen. Alle har tabt mega. Det vil du også ved køb nu.

Martin Jensen

Martin Jensen
bruger siden
17-10-2016

19-10-2016 kl. 22:06

Mit spørgsmål går ikke så meget på om man kan tjene penge på at købe en tesla, men mere om det er mest fornuftigt at købe en før eller efter årsskiftet.

Selv tænker jeg at brugtmarkedet bliver mere attraktivt, efter der kommer 40% avgift på - hvilket kan være medvirkende til at der ikke er et voldsom stort værditab, på de sædvanelige 15-20% / årligt.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

20-10-2016 kl. 14:42

Hej Martin

Jeg går med samme tanke.

Har dog kigget på markedet siden forrige sommer. Og der har været lidt at kunne tjene, eller retter lidt mindre at kunne tabe end en ICE(internal Combustion Engine) model til samme prissætning., over visse perioder.

Men hvis nu du laver en søgning på tesla, 2015(for at få autopilot, max 75000 km, og maks 750.000 kr(er mit søgekriterie) så vil du se der er 25-26 til salg.

Og det sjove er jo at mange af dem har stået til salg rigtigt længe.
Eks så har en forhandler i viborg 2 S85 til salg til 699.000. De startede sidste efterår til 719.000 og nedsat vistnok i februar til 699. De er ikke solgt.

Der er private der ønsker at sælge, men forventer at få mere end forhandlere udbyder sammenlignelig modeller. Altså farven er forskellig. Men udstyr er mere eller mindre ens.
Husk udstyr er der væsentlig større afskrivninger på end selve bilen.
Det ses også af Tesla's tilbagekøbs garanti, som faktisk tilskriver udstyr ret meget, 50% på bilen efter 3 år, og 43% på udstyr.

Der er en S85D hos forhandler med 54.000 km til 679kkr og privat med 52.000 km til 680kkr. De er nærmest ens udstyret, der er kun begrænset med forskel. Forhandleren giver garanti og har en service aftale med 2 klip tilbage. Go figure.
Jeg ved med sikkerhed at der gik en S85 med 17.000, eller var det 21.000 km på tælleren? fra dec 2015 med pano, premium, elbagklap, lys nextgeneration og autopilot for 580.000 kr.

Der er en S85 uden Autopilot, som sikkert kan tilkøbes for 26000. lige nedsat til 635. Det er for højt når Autopiot skal tilkøbes efterfølgende. Også når der er bedre udstyret(eks "D", og Luftundervogn) biler ved forhandler til 679.
jeg skulle mene S85 uden autopilot og skal noget under 600 med det udstyr. Men det er bare min holdning.
Uden Autopilot, kan mna jo ligeså godt købe en mercedes, eller ældre Tesla væsentlig billigere.

Hvis der var liggetid på modellerne her på siden, så var der altså nogen af dem der ville stå med 365 dage. Ligesom der kunne være sjovt med pris regulering indikator.
Lidt ligesom en konkurrerende side.

Jeg talte med sælgeren af 580 S85'eren, lige efter han havde solgt den. Han sagde det var en fantastisk bil, han var kommet af med den, og kunne derfor være fri til at mene hvad han ville om den.
Han sagde ligeledes det er købers marked, så bare vent. Der bliver næsten ikke solgt nogen, og slet ikke til de priser de annonceres til.

Har forstået at pre 05/2015 modeller ikke kan opgraderes til Autopilot 8.0. Men er ikke sikker herpå.
Ligesom Hr. Musk just har meddelt at alle nye biler fra og med igår, leveres med udstyr til at kunne køre helt og aldeles selv. Dette vil blive aktiveret når den endelige udvikling er klar. SIkkert i en Beta version ligesom Autopilot idag.

Vær ligeledes obs på at på både DK og NO teslaforum, tales om risiko for store vedligeholdelses omkostninger på luftundervognen. Tror dog ikke det er sket på Tesla'er endnu. Men udstyret er hentet fra Mercedes eller Vw, afhængig af modellen, og flere ejere melder at deres ICE model med samme udstyr har været et uforholdsvis dyrt bekendtskab. Eks var der en der talte om rep for 38.000. Og det synes jeg er meget, når undervognen koster 22000 fra ny.

Kan du nøjes med S70D, så begynder de at nærme sig et realistisk prisniveau. seneste til salg er til 550. Den er dog begrænset beskrevet, og jeg formoder den kun har dellæder. Den bør iforhold til andre være lidt billigere.

Jeg har selv sat mig et max som jeg ønsker at brænde af på bil, om det bliver Tesla eller ICE, må vi se.

Kigger både Tesla, Merc, BMW, Volvo og i den billige ende Superb, som vi har idag(på trods af uheldige oplevelser med Skoda)

Alt ialt min mening om prissætning. Det kan godt være jeg er farvet at at være køber og ikke sælger.

Dette indlæg blev 20-10-2016 22:30 redigeret af dets forfatter.