BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Colt 1,3 coolpack. Gearkasse problemer.

Henrik Sørensen

Henrik Sørensen
bruger siden
13-03-2015

13-03-2015 kl. 16:53

Hej.
Jeg har lige købt (i december 14)en Mitsubishi Colt 1,3 coolpack fra okt 2008, den har kørt ca. 60000 km.
Problemet er at den hvæsser tænder når jeg skal sætte den i bag gear, men mest når den er kold.
Den har lige fået skiftet koblings kabel, kobling, og en klump på selve gearkassen. Problemet er blevet mindre, men den gør det stadigt. Forhandleren siger at de ikke kan gøre mere for mig. Der er stadig garanti på bilen, så skal forhandleren ikke sørge for at den virker 100%??
Er der nogle der kan komme med et bud på hvad der er galt med bilen, er det gearkassen der er i stykker ??

Venlig hilsen

Henrik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

hdi hdi

hdi hdi
bruger siden
22-07-2003

13-03-2015 kl. 19:22

Henrik Sørensen

bruger siden
13-03-2015

skrev:
Hej.
Jeg har lige købt (i december 14)en Mitsubishi Colt 1,3 coolpack fra okt 2008, den har kørt ca. 60000 km.
Problemet er at den hvæsser tænder når jeg skal sætte den i bag gear, men mest når den er kold.
Den har lige fået skiftet koblings kabel, kobling, og en klump på selve gearkassen. Problemet er blevet mindre, men den gør det stadigt. Forhandleren siger at de ikke kan gøre mere for mig. Der er stadig garanti på bilen, så skal forhandleren ikke sørge for at den virker 100%??
Er der nogle der kan komme med et bud på hvad der er galt med bilen, er det gearkassen der er i stykker ??

Venlig hilsen

Henrik

Din gearkasse er med garanti ikke i stykker. Der er virkelig mange biler, der har lidt "problem" med at komme i bakgear. Dette skyldes, at tandhjulerne i kassen står "forkert". Næste gang du oplever, at den har svært ved at gå i bakgear, sæt den i første og få bilen til at rykke sig ganske lidt (et par cm er nok ), også prøv igen.

Bent Botteleth

Bent Botteleth
bruger siden
28-11-2016

28-11-2016 kl. 09:19

Jeg Har også en Colt 1,3 fra 2008 kørt 70000 km , den har pt fået skiftet gearkabler 2 gange og stadig problemer med at skifte gear , som om skiftegafler eller lignende støder på et eller andet .
Jeg har spurgt en mitsubichi forh. om ikke der er noget der skal justeres , svaret var nej , den var justeret en gang for alle fra fabrikken .
( personlig synes jeg det er noget juks at sende på markedet )

Leif Petersen

Leif Petersen
bruger siden
26-02-2016

28-11-2016 kl. 17:43

Jeg har en Colt Insport 1,0 fra 2008.
den har pt kørt 190.000 km, og kører fint.
Ved godt 120.000 km, begyndte den at knase ved gearskift, samt at den næsten ikke kunne gå i 3 og 4 gear.
Da bilen var ude over garantien, blev det fikset af vores lokale værksted,som vi bruger i forvejen. holdt op med at bruge det autoriserede Mitsubishi værksted,efter at garantien udløb.
Bakgearet har aldrig været helt super i denne model, men ja det gælder stort set alle de biler jeg har haft, at man ofte skal motionere bilen lidt ved start, for at den glider i bakgearet.
Det er faktisk den eneste svaghed, vi i familien har oplevet med denne Colt model, der bare kører fint.