Nyeste biler:
16:50
Ford Focus, 2008 - Kr 113.900
16:40
Ford Mondeo, 2008 - Kr 144.900
16:39
Mercedes E280, 2004 - Kr 165.900
16:37
Citroën C5, 2002 - Kr 26.900
Annonce

BilBasen Forum

lars hansen

lars hansen

01-09-2010 kl. 21:41

Hej med jer

Jeg har en Carina E fra sidst i 94 som har kørt 240000km, den har fået lidt rust i bunden af dørene som jo er deres svaghed.

Jeg vil høre om der er nogen der har et ca. bud på udbedring af dette? evt pr. dør da det ikke er særlig slemt i de bageste.

Udstødningen er også blevet utæt i samlingen mellem katalysator og den midterste lydpotte, er der en måde at lave det på som holder, uden man skal ofre en ny udstødning?

Sidst men ikke mindst, har jeg nu to gange inden for kort tid oplevet, at bilen ikke tager imod gassen når jeg trykker på pedalen, det har begge gange været lige efter bilen er blevet startet, nogen der har en ide om hvad det kan være?

På forhånd tak for jeres svar.

Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar med citat

Jørgen Nielsen

Jørgen Nielsen

01-09-2010 kl. 22:03

trænger den ikke tilalm service

lars hansen

lars hansen

01-09-2010 kl. 22:59

Hej Jørgen

Nej bilen er nyserviceret og nysynet...

Lars

Jørgen Nielsen

Jørgen Nielsen

02-09-2010 kl. 07:15

så henvend dig der og klag.

lars hansen

lars hansen

02-09-2010 kl. 13:48

Hej Jørgen

Hvad skulle det hjælpe????

Jeg tror ikke et værksted der servicere en bil fra 1994, giver en ny udstødning fordi den der sidder på bilen er blevet lidt utæt, ligesom de nok heller ikke laver det rust den har i dørene.

Mht. gassen så er det opstået efter service, jeg er dog også her af den overbevisning, at det ikke er en del af et service.

Udstødningen er jo ikke faldet af, den larmer heller ikke, så den kan godt synes med det, jeg kan bare se at der højst sandsynlig snart skal gøres noget for, at undgå en masse støj.

Så hvis der er andre der har et kvalificeret bud på mit spørgsmål hører jeg gerne om det....

Lars

Esben Jørgensen

Esben Jørgensen

02-09-2010 kl. 17:30

www.daekonline.dk kan du købe katalysatorer til ca halv pris.
ellers må du forsøge at svejse den.....
Jeg købte en til Peugeot 206 HDI der og det fungerer fint.
Til visse biler findes reparationsstykke til kat, men er den rusten i samlingen mellem kat og rør kan det ikke bruges.
Anbefaler dig at købe en ny.

lars hansen

lars hansen

02-09-2010 kl. 20:04

Hej Esben

Tak for linket som jeg har kigget på, jeg kan se at den katalysator jeg får frem, når jeg har tastet bilen ind passer på Carina E fra 1996 og frem, min er fra sidst i 1994, har det nogen betydning????

Lars

kim k

kim k

02-09-2010 kl. 20:35

Der er 2typer katalysator til en Carina e 1.6, en type med lambdasonde, 1 uden. Du kan evt. prøve og høre et autoophug ad, om der kune findes noget i brugt. Både døre og katalysator.

Mvh. Kim

Esben Jørgensen

Esben Jørgensen

03-09-2010 kl. 14:33

Ved ikke om 1996 model kat passer til 1994 model

mvh
esben

Profil slettet

Profil slettet

03-09-2010 kl. 17:01

Hej Lars.
Jeg har selv haft en 94 Carina E i 12 år. Så kender godt til problemet med at det er udstødnings flangerne der bliver "brændt" væk.
Jeg satte en ny hjemmelavet flange på røret fra katalysatoren. Og den katalysator har nu i alt kørt over 380.000

Jeg ved at min lokale Toyota forhandler i Horsens sælger sådanne rep. sæt. Men da jeg selv havde mulighed for at lave en gjorde jeg det.

Det der med at bilen går ud kan muligvis skyldes at den skal renses i gasspjældet, der kommer nemli med tiden noget "koks" der.
Det er nemt selv at gøre.

Med hensyn til dørene ved jeg ikke. Min havde sjovt nok ikke rust i døre, men derimod i forskærmene.

Mvh. Flemming.

lars hansen

lars hansen

03-09-2010 kl. 18:57

Hej Flemming

Tak for svaret, som kan bruges til noget.

Nu er jeg ikke særlig bilkyndig så jeg bliver nødt til, at spørge om det du kalder flange er der hvor katalysatoren og den midterste lydpotte er sat sammen med fire skruer, mener jeg det er, det er nemlig lige i denne samling den er ved, at gå fra hinanden.

Bilen går ikke ud men derimod tager den ikke imod gassen, kan det være samme problem som du beskriver??

Lars

Profil slettet

Profil slettet

03-09-2010 kl. 20:26

Hej Igen.

Flangen er de tykke stykker metal "plader" der sidder i hver ende af udstødningsrøret, imellem sådan 2 flanger siddder der så en pakning. Hvis flangerne er brændt meget væk kan du måske endda se noget af pakningen.

Med hensyn til rep. af flanger, ved jeg at Toyota i Horsens tilbyder at svejse nye flanger på rørene fordi at det er dem der går først, mens resten af udstødning tit er ok.

Jeg har hørt ved min "Toyota mand" at de renser ved gasspjæl når der eks. vis er ujævn motor gang. Jeg er ikke mekaniker, så det er ikke noget jeg kan sige med nogen "garanti"

Jeg rensede selv gasspjæl på min Carina, da jeg var træt af at når jeg startede bilen og skulle give gas første gang, var det ligesom om at gasspjælet var "frosset" fast. Hvilket gjorde at man skulle trykke hårdt på speederen for at få spjældet løst.

Grunden til det var en masse sort belægning som spjælet skulle hen over.

Jeg brugte noget ståluld og petrolium som smørelse til at pusse indsugningen med.
Husk at pille gasspjællet helt af hvis du går igang med det. For du skal sørge for at det hele er rent igen når du er færdig, så motoren ikke skal "ædde" evt. rester af ståluld.

Mvh Flemming.

Annonce