Nyeste biler:
17:17
Alfa Romeo 166, 2005 - Kr 60.000
17:16
Peugeot 407, 2008 - Kr 125.900
17:15
Alfa Romeo 156, 2002 - Kr 34.700
17:13
Citroën C3, 2012 - Kr 179.900
Annonce

BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

BMW X5 - ny model eller facelift

Hans S

Hans S

09-10-2011 kl. 13:24

Kære alle
Det er efterhånden noget siden, at jeg har været aktiv i dette forum, men det skyldes til dels, at jeg for noget siden er flyttet til ulandet - og dels at jeg synes, at dette dengang nye layout på Bilbasen/Forum ikke tiltalte mig ret meget.
Nu vil jeg dog gerne lige høre om I kan gøre mig klogere på en X5 - da BMW.dk ikke har ulejliget sig med at ive mig svar.
Jeg er på udkig efter en X5, og har set en model 2009, der passer mig rigtigt godt i farve og udstyr. Nu har jeg så surfet lidt rundt på de forskellige BMW-sider, og min kære hustru mener, at der i 2011 er kommet en ny model (eller måske "blot" en kraftig facelift). Efter at have nærstuderet billederne vil jeg give hende lidt ret i, at det ser ud som om, at linien på siderne har en anden profil, ligesom bagenden er lidt anderledes.
Er bilen ændret (på karosseri/plader)eller er det "blot" et facelift med nye lygter mv.
Jeg påtænker at skifte min fantastiske Audi A6 3,0 tdi quartro S-line Avant (hvis nogen skulle være interesseret) :o) Bilen er uden afgift (og moms).
Jeg har hørt/læst, at der skulle komme en ny X5 i 2013, så det vil undre mig, hvis 2011-modellen er mere end et facelift. Men - som jeg nævnte tidligere - så kan det godt se ud som om, at døre/sider har fået et anderledes "knæk"
På forhånd tak for hjælpen
HIlsen
Hans

Anmeld Hvad betyder det? Besvar med citat

Frank Otto Krøyer

Frank Otto Krøyer

09-10-2011 kl. 15:44

tag din telefon og ring til BMW

Kristian J

Kristian J

09-10-2011 kl. 16:26

Wikipedia: The X5 was revised for the 2011 year featuring new front bumper and air intakes as well as a variety of minor cosmetic changes.

Så ja, karossen er jo i så fald blevet modificeret en smule (det var jeg faktisk ikke klar over), men eller ser der tale om ændringer i den absolutte småtingsafdeling. Der er ikke sket det store, siden generationsskiftet i 2006/07.

Jeg kan i øvrigt i mindst lige så høj grad anbefale den lidt mindre X3, som kom i en ny version sidste år. Den er stor nok til de flestes behov og utroligt velkørende: http://autoaficionado.dk/test-bmw-x3-xdrive-20d/

Og den fås selvfølgelig også i kraftigere, sekscylindrede versioner ;-)

Dette indlæg blev 09-10-2011 16:30 redigeret af dets forfatter.

Hans S

Hans S

09-10-2011 kl. 18:52

Hej Krede
Tak...prøver at læse lidt mere. De modeller, som der er i diverse katalog'er, er jo ofte super udsyret, så det kan være svært at bedømme en "standard model".
Jeg vil lige kigge på x3. Har ikke tidligere brudt mig om den, men de er et kig værd

Og Frank. Lige netop sådan en som dig, er grunden til at dette forum ikke længere et et besøg værd. Hvis du mener, at DU fik en god idé, så er du for langsom (alle steder), og hvis det var en spydighed, så find dig en anden hobby.

Annonce