BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Bilpriser i Tyskland

Heine Møller

Heine Møller
bruger siden
28-09-2005

05-01-2006 kl. 21:32

Det betyder at du kan få den tyske moms refundert

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kenn Mouritzen

Kenn Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

05-01-2006 kl. 21:45

Hej Heine

Tak for svar.

Men betyder det så, at jeg skal betale forhandleren de 22500 euro + den tyske moms, hvorpå jeg så skal have den refunderet?

Hvad mener man med, at jeg kan få momsen refunderet? Hvorfor?

Kenn

Kenn Mouritzen

Kenn Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

05-01-2006 kl. 21:47

Hej Heine

Tak for svar.

Men betyder det så, at jeg skal betale forhandleren de 22500 euro + den tyske moms, hvorpå jeg så skal have den refunderet?

Hvad mener man med, at jeg kan få momsen refunderet? Hvorfor?

Kenn

Jesper Kümpel

Jesper Kümpel
bruger siden
06-01-2004

06-01-2006 kl. 09:37

Du skal betale 22.500.-. Denne pris er inkl. Tysk moms. (Jeg regner med at du køber den som privat). Hvis du havde været momsregistreret i f.eks. tyskland kan du trække mpmsen fra i dine regnskaber og få den refunderet.

Profil slettet

Profil slettet

06-01-2006 kl. 12:01

Husk, at når Du har betalt moms i et EU land skal Du ikke betale moms i DK ved import. Så det kan altså IKKE betale sig at få den tykse refunderet, da den jo er betydeligt lavere end den i DK.

Kenn Mouritzen

Kenn Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

06-01-2006 kl. 21:51

Hej Alle

Mange tak for svar. Jeg var fuldstændig på bar bund.

Næste spørgsmål er så, hvad jeg skal være opmærksom på, når jeg kigger på en tysk bil?

Selvfølgelig kan man bruge sin sunde fornuft, men er der nogle bestemte papirer jeg skal se for at undgå at blive snydt eksempelvis med km-tal osv?

Det jeg planlægger er, at tage bilen med til Malmø, da jeg har hørt, at man kan få den indregistreret i Sverige uden yderligere afgift end den svenske nummerplade.

Kenn

Henrik Byrnel

Henrik Byrnel
bruger siden
06-01-2004

07-01-2006 kl. 00:01

rolig nu mwst betyder ganske rigtigt at den tyske moms på 16% kan trækkes ud, til gengæld skal der så betales 25% dansk moms=dårlig forretning.

Tager du bilen til sverige, så glem alt om at trække moms ud - du kan tage den ind uden afgift, og blot betale ca 2.200 for indregistrering.

Lad nu være med fupadresse i Sverige - Told/Skat har allerede gang i temmelig mange sager med fupadresser i sverige - bor du der ikke seriøst, så glem det, har du et fritidshus, så skal du nøjes med at køre i den derovre :-)

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2006 kl. 08:40

tysk moms er steget til 22% så gevinsten er mindre nu æv.

Karsten Poulsen

Karsten Poulsen
bruger siden
16-09-2003

07-01-2006 kl. 14:45

Prøv at kigge på følgende link, der godt beskriver import:
http://bilimport.tkrath.dk/
http://www.intercar.dk/

jesper thillerup Thillerup

jesper thillerup Thillerup
bruger siden
06-01-2004

07-01-2006 kl. 17:27

Hej Kenn.

OM du skulle få behov for assistance kan vi får 250 Euro i gebyr finde, formidle, og checke din ønskede bil her fra München og så den sendt til dig incl. forsikring osv. til en rimelig pris. Vi laver ikke meget andet og er i pris og kvalitet konkurrence dygtige.
Momsen stiger fra 2007. Mwst. er 16% og betyder Mehrwertsteuer. Den kan refunderes for forhandlere der sælger til forhandlere eller firmaer i ind og udland.

Mvh

Jesper Thillerup
sale@realtyres.com / www.realtyres.com

Lasse Christiansen

Lasse Christiansen
bruger siden
06-01-2004

07-01-2006 kl. 21:55

Hejsa!

Tag et smut på biblioteket og læs de sidste to udgaver af FDMs MOTOR-blad. I en artikelserie importerer bladet selv en bil (Saab 9-5) fra Tyskland og gennemgår hele proceduren...

/Lasse

Kenn Mouritzen

Kenn Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

08-01-2006 kl. 00:55

Hej Jesper

Nu er det ikke helt aktuelt endnu, da jeg ikke har solgt min lejlighed. Jeg skal først lige afgøre, om jeg nu også vil bo i Sverige, men jeg har skrevet din email ned til senere brug.

Kenn

claus Hansen

claus Hansen
bruger siden
25-11-2006

08-01-2007 kl. 22:41

hej alle, kan man altid købe bilen i Tysland med fuld tysk moms betalt? Mange nyere 9-5 sælges jo med 'mehrwertsteuer ausweissbahr' - er det en mulighed eller en nødvendighed at købe den på de betingelser?

vh claus

Henrik Byrnel

Henrik Byrnel
bruger siden
06-01-2004

09-01-2007 kl. 11:52

det betyder som tidligere nævnt, at firmaer og IKKE private kan trække momsen fra den pris der står, som privat kan du derfor godt købe den,MEN altså til den pris der står minus det du kan forhandle den ned.

claus Hansen

claus Hansen
bruger siden
25-11-2006

09-01-2007 kl. 13:10

ok, ikke for at lyde dum - men jeg vil lige have det skåret ud i pap: der er ingen fare -man kan købe en hvilken som helt bil der er sat til salg, blot skal man sikre sig, at momsen er betalt!? Og det kan bilforhandleren altså klare, selv om han videresælger en firmabil?
Problemet eksisterer så kun ved køb af bil fra privatperson, der sælger en firmabil videre?

Kenn Mouritzen

Kenn Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

09-01-2007 kl. 13:10

Hej

Jeg vil bare høre om der er nogen der ved, hvad det betyder, når der står følgende:

22.500 Euro MwSt. ausweisbar?

Er det incl. moms eller ekskl. moms?

Kenn