BilBasen Forum

Preben Offerdahl

Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016

14-05-2017 kl. 12:13

Så kan vi jo være glade og tilfredse over at vi bor i en del af verden, hvor der generelt er råd til at bilerne som standard bliver udstyret med livsvigtigt sikkerhedsudstyr.

Det er jo ikke samme bil, som Dacia Duster på det danske marked, der som standard har 4 airbags, mens bilen Renault Duster på det indiske marked som jeg læser det kun har 2 airbags selv i højeste udstyrsniveau.

Så relevansen i Danmark af artiklen er ikke-eksisterende, men der må derimod henvises til den seneste EuroNCAP-test i 2011:
http://www.euroncap.com/en/results/dacia/duster/10968

3 stjerner er bestemt ikke imponerende, men taget i betragtning af en frapris på 139.900, kan man heller ikke forvente, at det er en Volvo XC90!

/Preben

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christiansen

Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017

14-05-2017 kl. 12:24

Lad os afvente den rigtige KS, han har den korrekte gældende viden om de biler.

Emil Knudsen

Emil Knudsen
bruger siden
24-03-2017

14-05-2017 kl. 16:33

Sgu nok de færeste som køber en Duster, når der er mange gode aternativer.

Men deres reklame i tv er sgu god :-)

K S

K S
bruger siden
16-01-2006

15-05-2017 kl. 17:19

Som andre har skrevet: Det er en Dacia uden sikkerhedsudstyr - og selv med airbag er det en mindre airbag end i de europæiske iflg. de artikler, jeg har set.

Dacia er et lavprismærke, der oprindelig var tiltænkt østeuropa og andre markeder med lav købekraft. De blev så importeret til Vesteuropa og til fabrikkens store overraskelse blev de en stor succes, hvorfor de nu også kan købes i f.eks. DK.

Da tanken altid har været lav pris, er der ikke brugt så mange penge på sikkerhed som i f.eks. Renault eller Nissan fra samme koncern. Argumentet ved salg i DK er, at man skal sammenligne med en brugt bil til samme pris - og her er sikkerheden sammenlignelig, men man får en ny bil med ny garanti. Det kan man jo så selv vurdere, hvad man synes om....

Emil Knudsen

Emil Knudsen
bruger siden
24-03-2017

15-05-2017 kl. 18:12

Hvis jeg havde aktier i Renault så vil jeg godt nok ikke lægge navn til en bil som hedder Renault Duster.

Meget kan man sige om Renault men deres sikkerhed og kvalitet er trods alt lidt
højere end Dacia duster.