Hjælp til bilvalg
|
Gå til side
|
|
|
1 af 558
Næste >
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 af 558
Næste >
|
|
Gå til side
|
|
|
|
|
Svar - FIAT 500 Diesel
|
|
11/3-10 kl. 19:07 af Jesper Trillingsgaard
|
(7 Indlæg)
|
|
|
|
|
du kan evt tjekke Scantune
http://www.scantune.dk/visbil2.asp? maerke...
mvh
Jesper
ps har selv en 500 1,2 og efter den har rundet 15000 km er der kommet mere liv i maskinrummet men nogen racer bliver det aldrig med 69 HK :-)
|
| |
|
|
Svar - FIAT 500 Diesel
|
|
11/3-10 kl. 19:50 af Mark Larsen
|
(27 Indlæg)
|
|
|
|
|
|
Den fik meget negativ kritik i Top Gear, der var slet ikke træk nok i diesel motoren på Fiat 500. Og medmindre du har et stort kørselsforbrug, hvorfor så ikke tage den store benzin model? Der må vel være en 1,6'er eller større endnu i deres Fiat 500 program.
|
| |
|
|
Svar - FIAT 500 Diesel
|
|
11/3-10 kl. 21:00 af Per johansen
|
(23 Indlæg)
|
|
|
|
|
|
jamen der er en 1,4 100 hk version, men har bare altid godt kunne lide diesel biler og momentet i dem! så derfor jeg hellere vil have en diesel..det nok mere en smags sag end sund fornuft
|
| |
|
|
Svar - FIAT 500 Diesel
|
|
13/3-10 kl. 14:04 af Thomas Riishøj
|
(69 Indlæg)
|
|
|
|
|
Hej Per,
Vi har en 500 Lounge i diesel. Den trækker pænt mere end 1,2 benzin, som vi også prøvede, da vi købte den. Måske kunne den dårlige kritik i Top Gear skyldes, at disse 3 ældre herrer normalt prøvekører Ferrari, Lamborghini, Aston Martin m.fl.
Mit råd: tag endelig en diesel!
Vi kører ca. 20 i snit. den kører 80% af tiden på motorvej!
Mvh
Thomas
|
| |
|
|
Svar - FIAT 500 Diesel
|
|
13/3-10 kl. 21:34 af Frederik Kirketerp-Møller
|
(31 Indlæg)
|
|
|
|
|
Hej Per
Vi havde en 500 1,3 JTD, og har lige skiftet den til en 500C 1,2.
Der er ingen tvivl om at C modellen er for lækker, men må indrømme at jeg savner diesel motoren i den.
Den kørte bare super godt. Godt træk, økonomisk, en fornøjelse.
Vi kørte to voksne til Berlin i den, og der var INGEN problemer med at følge med på den tyske autobahn, og følte ikke på noget tidspunkt at man var til fare for sig selv.
Vælg med tryghed dieslen, men tag lounge modellen, det vil du blive mest glad for i længden.
Kender ikke til noget med chip til den, og følte heller ikke brug for det.
Hvis det er dieselraver du kigger efter, skal du nok vælge en halt anden bil :o)
Mvh
-Frederik
|
| |
|
|
|
|