Generelt
|
Gå til side
|
|
|
1 af 929
Næste >
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 af 929
Næste >
|
|
Gå til side
|
|
|
|
|
Svar - Er det VW/Audi der driver Bilbasen?
|
|
9/3-10 kl. 10:14 af mikael ørndrup
|
(85 Indlæg)
|
|
|
|
|
Har tænkt præcist det samme..
Jeg er temmelig træt af at læse om Audi/VW.. Alle danske bilmagasiner propper bladet med VAG produkter.. Det er jeg mega træt af..
Når jeg køber et bilmagasin så er det får at få et reelt billede af forskellige bilmærker, men når der er en VW/audi/seat/skoda med i testen og det er der sjovt nok altid, så ved jeg allerede hvordan testen det ender.. Trist
|
| |
|
|
|
|
9/3-10 kl. 11:35 af Jørgen Nielsen
|
(562 Indlæg)
|
|
|
|
|
|
jo ganske rigtigt. men der står jo ikke meget andet end om disse meget dyre biler audi og vw ,især at reparere på. det ergodt nok pebret, jeg kan ikke forsrå at de kun kører med 2års reklamationret når de er så gode og dyre.??
|
| |
|
|
|
|
9/3-10 kl. 11:52 af Mark Larsen
|
(27 Indlæg)
|
|
|
|
|
|
Jeg vil nu hellere læse om et par interessante biler, i stedet for de små billige "Kina" biler. Og lige for tiden, så har VAG koncernen bare mange nyheder, det er helt utroligt så mange nye modeller de har kommet med og kommer med dette år.
|
| |
|
|
|
9/3-10 kl. 12:51 af Martin Nielsen
|
(1656 Indlæg)
|
|
|
|
|
Hvis i vil have objektiv motorjournalistik, så læs Motor.
I det sidste nye blad testede de Kia Cee´d SW 1,6 diesel vs. VW Golf Variant 1,6 tdi diesel mod hinanden. Om kom til den konklusion at de var lige gode, og at det kom an på smagssag om man er til det ene eller andet.
Og så var der også en af de mest objektive brugtvognstest jeg har læst om VW Passat variant 2,0 Tdi.
De giver den ros for det den fortjener og ikke en disse mere. Og kom til en yderst troværdig/realistisk konklusion.
Dog synes jeg ikke det er så slemt her på basen. Det er mere bilmagasinet der er lige lovligt farvet.
At diverse nyheder omhandler mest VAG-produkterne lige pt. Er nok et tilfælde...
Sidst rettet: 9/3-10
|
| |
|
|
|
|
9/3-10 kl. 14:15 af S. H.
|
(1775 Indlæg)
|
|
|
|
|
Jeg er delvis enig i, at WAG får lidt for meget omtale.
Men man må også acceptere, at de har været med langt fremme i udviklingen de sidste par år.
De har presset hele down sizing bølgen med de små turbomotorer igennem. Og man må vel også give dem æren for dobbeltkoblingsgearkasserne, som nu kommer til stort set alle bilmærker.
Når det så er sagt, så kunne jeg også godt tænke mig, at opmærksomheden blev fordelt lidt mere retfærdigt på de forskellige bilmærker. Ikke kun her på Bilbasen, men også i de fleste andre bilblade i kiosken og på nettet.
Jeg må dog lige kommentere på Martin Nielsens udtalelse: "Hvis i vil have objektiv motorjournalistik, så læs Motor."
HA!!, siger jeg bare.
Hvis Bilbasen er i lommen på WAG, så er Motor da helt nede på den anden side af lommeuldet hos Toyota.
Jeg glemmer aldrig den test i Motor, hvor de satte Mazda 6 op imod Toyota Avensis i dieseludgaverne.
Mazda'en kvadrede Avensis i alle discipliner - bl.a. pga. en meget kraftigere og bedre motor, samt bedre udstyr og køreegenskaber. Og så var den endda billigere end Avensis.
Alligevel vandt Avensis testen, fordi testkøreren fra Motor ikke kunne sætte Mazda'en i bevægelse, uden at den gik i stå for ham. Derved konkluderede han, at Mazda ikke havde afstemt motor og kobling ordentligt.
Nu har jeg selv prøvekørt den Mazda et par gange, og jeg er aldrig gået i stå med den. Så enter kan Motors testkører ikke køre bil, eller også har der været en defekt på den enkelte bil.
...eller også - måske mest sandsynligt - så skulle Toyota bare vinde den test...
|
| |
|
|
|
|
11/3-10 kl. 10:36 af Jan Lang
|
(10 Indlæg)
|
|
|
|
|
Hej Ulrik
BilBasen får nyheder fra Bil Magasinet og producerer desuden en række nyheder selv, de vedrører alle former for bilnyheder og forbrugsstof og stammer ikke fra nogen bestemt importør/bilfabrik.
Til din oplysning, så over det seneste år haft over 1.200 nyheder fordelt på 38 bilmærker. Det bilmærke, der har fået flest omtaler er Ford, fulgt af Toyota og med VW på trediepladsen. Men generelt er de mest solgte fabrikanter mest omtalte, desuden har VW en række betydende mærker som Seat, Skoda og Audi i koncernen, så det er naturligt at der også er en vis mængde VW-stof på BilBasen.
God fornøjelse med nyhederne
Jan Lang, journalist og redaktionel ansvarlig for nyhederne på BilBasen
|
| |
|
|
|
|
11/3-10 kl. 10:38 af Jacob Poulsen
|
(59 Indlæg)
|
|
|
|
|
Sidst rettet: 11/3-10
|
| |
|
|
|
|
11/3-10 kl. 12:13 af søren steen andersen
|
(219 Indlæg)
|
|
|
|
|
Hej,
First of all: VW-Audi fylder meget. Hvorfor det?
-Fordi de sprøjter nyheder ud i denne (svære) tid.
-Fordi du hører dem igen, når nyheden senere rammer Skoda/Seat.
-Fordi de ER langt fremme (DSG, downsizing)
-Der kører mange VAG-biler i DK og de bor "tæt på" os.
-I andre lande fylder andre mærker meget.
-De formår at fremstå "hochwertig" (uanset realiteterne) dermed attraktive for mange danskere.
-Prøv at se svenske/engelske/franske/amerikanske carsites.
Jeg kører selv tilfreds i Touran og drømmer om Volvo en dag.
/Søren
|
| |
|
|
|
|
11/3-10 kl. 12:47 af Mathias Brandt
|
(3 Indlæg)
|
|
|
|
|
|
Nyhederne på Bilbasen leveres delvist af Bil Magasinet. På http://www.bilmagasinet.dk finder du dagligt opdaterede nyheder prioriteret efter journalistiske kriterier.
|
| |
|
|
|
|
11/3-10 kl. 18:31 af Kaare Frank
|
(390 Indlæg)
|
|
|
|
|
VAG-gryppen har mange fans;både herinde og hos motor"journalisterne"...Derfor fremstår Bilmagasinet/bilbasen som VAG's gamle "Bilsnak"-magasin,og desværre er Bilmagasinet blevet utroligt ensidigt.Jeg abonnerede de første mange år,da jeg synes de var spændende;nyskabende i dansk motorjournalistik og alsidige,men efter Flemming Haslund blev bladet aldrig det samme igen;den mand har efterhånden egenhændigt ødelagt næsten alle danske motorblade;"Motor" undtaget.
I de gamle Bilmagasinet rakte fantasien fx til en duel mellem en BMW E36 og en Lancia Dedra Turbo;og Lnacia'en kunne endda vinde...Helt utænkeligt idag.
Jeg holder meget af italienske biler,men når man gør det er man utroligt dårligt hjulpet i Danmark,så jeg har fravalgt Bilmagasinet og får så mine nyheder fra "Quattroruote" og iøvrigt fra "Autobild",som om muligt er endnu mere VW-fanatiske end Bilmagasinet,men som dog erkender at osse VW har fejl -det kommer fx til udtryk hver gang en VW (med megen besvær og mange fejl) gennemfører en 100.000 km-test.......
|
| |
|
|
|
|
12/3-10 kl. 15:23 af Danish Ghauri
|
(55 Indlæg)
|
|
|
|
|
Tjek forsiden idag og se nyheden fra bilmagasinet midtsandten ikke at en af nyhederne igen er
6 dage til Biler i Bella: VW, Seat, Skoda
Hvorfor skal LIGE PRÆCIS VW seat og skoda fremhæves ?? tankevækkende
|
| |
|
|
|
|